2011-08-27, 22:14
Medlem
h4xors avatar
Bara för mig det ej går att trycka på submit på Razer sidan? Händer ingenting (använder google chrome)
2011-08-27, 22:16
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Bara för mig det ej går att trycka på submit på Razer sidan? Händer ingenting (använder google chrome)

Nej, händer mig med! När jag trycker där blir det bara en helt tom vit sida
2011-08-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag köper Mana Crystal för att rusha sheen.
Varför Rusha Sheen då? Visst kommer du att få fet burst på Q, men räcker det för att döda eller harassa ner den du möter? Och hur bra sustain får du själv?

Citat:
TF ÄR ett måste, jag skrev inget annat
Du skrev att det var onödigt om man jämför med Spirit Visage. Gå tillbaka och se vad du skrev så förstår du varför jag tolkade det som att du dissade Trinity Force och GA.

Citat:
Klart de är bättre att last hitta med vanliga attacker, men ta exv mot Cho'gath som man möter OFTA i toplane så är det inte speciellt lätt.
Beror på situationen. Cho'Gath är ganska stark mot Irelia om man inte lyckas få ett snabbt övertag. Han har stark sustain, är beefy och gör ganska mycket skada, med bra cc. Mot Cho'Gath kan jag tänka mig att boots+pots kan vara värt att börja med för att se till att man kan last hitta och inte blir tvingad tillbaka alltför tidigt.

Citat:
Har ALDRIG gått oom i lane genom att farma med Q. Har man tillfälle att sätta en lasthit med AA så givetvis.
Men det tär på manan om du även ska harassa. Om du bara last hittar med Q och aldrig harassar så visst, du lär inte få slut mana. Men det är dumt att inte harassa om man har möjligthet att få ut bra harass tycker jag. Att bara passivt farma brukar sluta med att båda är ungefär lika feedade. Jag vill ha dominans mot den jag möter.

Citat:
Tror du missuppfattade mig med att de aldrig tar sig fram till tornet, jag menar att deras minions/champs aldrig kommer nära MITT torn efter jag dingar lvl 6.
Aha, där missuppfattade jag. Nej, efter level 6 behöver de inte komma till tornet så ofta. Sen råkar Irelia vara en av de bättre på att last hitta under torn.

Citat:
TF > Warmogs > Mercs > GA > Atmas > FoN
EJ i den ordningen dock.
I vissa lägen kan den builden nog fungera bra. Jag föredrar generellt Wit's End framför Force of Nature, men med tanke på hur ofta du trots allt dog får jag anta att du behövde survival. I vissa games kan man bygga mer squishy, i andra mer tanky.
2011-08-27, 22:53
Medlem
Spelar man irelia ska man köpa trinity force och sen rulla ansiktet på tangentbordet.
Problem?
2011-08-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Spelar man irelia ska man köpa trinity force och sen rulla ansiktet på tangentbordet.
Problem?
Irelia kräver faktiskt lite skills. Trinity Force är väldigt stark på henne, visst.
2011-08-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Irelia kräver faktiskt lite skills. Trinity Force är väldigt stark på henne, visst.

DU hade 8(!) kills, med 1 item TF!
Op champ är op.
2011-08-27, 23:34
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Op champ är op.
Trinity Force är ett väldigt bra och väldigt dyrt item som är väldigt bra på just Irelia. Låter man henne få den tidigt (genom att feeda henne/låta henne farma) så har man problem, visst.
Men att hon skulle vara OP är jag tveksam till...
2011-08-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Trinity Force är ett väldigt bra och väldigt dyrt item som är väldigt bra på just Irelia. Låter man henne få den tidigt (genom att feeda henne/låta henne farma) så har man problem, visst.
Men att hon skulle vara OP är jag tveksam till...

Ett item sen är man bäst, visar bara att champen är op!
2011-08-27, 23:45
Medlem
Citat:
Op champ är op.
Säger 9/0/11 Zilean. Sen var det ju knappast 8 solo-kills, och vissa av de vi mötte var ganska mycket efter, som exempelvis Talon och Orianna. Stompgames säger inte så mycket. Sen hade jag mer än bara Trinity Force. Hade Merc's, Chalice of Harmony och Chain Vest också.
2011-08-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Säger 9/0/11 Zilean. Sen var det ju knappast 8 solo-kills, och vissa av de vi mötte var ganska mycket efter, som exempelvis Talon och Orianna. Stompgames säger inte så mycket. Sen hade jag mer än bara Trinity Force. Hade Merc's, Chalice of Harmony och Chain Vest också.

Huehuehuehuehue jag är bäst, men Irelia fortfarande OP!
2011-08-28, 00:09
Medlem
Det finns bara ett rätt sätt att lira Irelia på. Hp/5 quints, Armpen röda, armor/dodge gula, mr/lvl blåa. 0/21/9 masteries. Startar med regrowth oftast, men är det en hård ad top(Garen tex) så Dorians. Börjar med Q, sen W, sen Q igen för att kunna lasthita ranged minions med en q efter tower hit om så behövs, sen E på lvl 4. Irelia är nog svagaste champen innan lvl 6 top så ingen idé att gå för harass iaf, möter man någon som kan spela förlorar du den fajten. Första resan tillbaka är oftast Philo stone, boots och Phage eller hp cryst och svärdet om man bluepillar lite tidigare. Efter detta kan man börja harassa konstant eftersom man har en rejäl hp-reg, bra med hp och dubbel slow(e+phage). Problemet om man inte bygger en tidig philo eller annan mana reg är att du kommer ha stora manaproblem om du ens vill fundera på att harassa.

Så börjar jag varje game, sen beror det lite på vad man möter. Mycket magic? Wits end efter Phage, mycket Ad? En chain vest. Ofta kan jag springa runt med Phage, wits end och en chain vest + negatron om dom har heavy magic. Man är i princip omöjlig att döda och gör bra med skada. Efter detta bygger man klart Trinity, sen beror det som sagt på comp, mer skada än Trinity och wits end behövs aldrig, bättre att gå mer tanky.

Att inleda med en Sapphire crystal är rätt dumt eftersom du minskar din sustain och möter jag en irelia top som inleder så harassar jag sönder henne.

Och Irelia kräver väldigt lite skills jämfört med andra champs.
2011-08-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunlakejen
Det finns bara ett rätt sätt att lira Irelia på. Hp/5 quints, Armpen röda, armor/dodge gula, mr/lvl blåa. 0/21/9 masteries. Startar med regrowth oftast, men är det en hård ad top(Garen tex) så Dorians. Börjar med Q, sen W, sen Q igen för att kunna lasthita ranged minions med en q efter tower hit om så behövs, sen E på lvl 4. Irelia är nog svagaste champen innan lvl 6 top så ingen idé att gå för harass iaf, möter man någon som kan spela förlorar du den fajten. Första resan tillbaka är oftast Philo stone, boots och Phage eller hp cryst och svärdet om man bluepillar lite tidigare. Efter detta kan man börja harassa konstant eftersom man har en rejäl hp-reg, bra med hp och dubbel slow(e+phage). Problemet om man inte bygger en tidig philo eller annan mana reg är att du kommer ha stora manaproblem om du ens vill fundera på att harassa.

Så börjar jag varje game, sen beror det lite på vad man möter. Mycket magic? Wits end efter Phage, mycket Ad? En chain vest. Ofta kan jag springa runt med Phage, wits end och en chain vest + negatron om dom har heavy magic. Man är i princip omöjlig att döda och gör bra med skada. Efter detta bygger man klart Trinity, sen beror det som sagt på comp, mer skada än Trinity och wits end behövs aldrig, bättre att gå mer tanky.

Att inleda med en Sapphire crystal är rätt dumt eftersom du minskar din sustain och möter jag en irelia top som inleder så harassar jag sönder henne.

Och Irelia kräver väldigt lite skills jämfört med andra champs.

Irelia är som att spela ryze massa svåra skillshots.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in