2011-08-27, 19:46
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kommer ni in på razor sidan? Jag kommer inte in på den, kom in på den förut en gång och då gick det inte att submitta..

hade samma problem, still do
2011-08-27, 19:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Ahh, okej. Trodde det var pga mitt internet, är ganska segt just nu så.. Tack iaf!
2011-08-27, 19:52
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kommer ni in på razor sidan? Jag kommer inte in på den, kom in på den förut en gång och då gick det inte att submitta..

Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz

Har fått mina 6 runor jag ^^

När ni kör Irelia hur ser eran build oftast ut?

Jag kör Sheen > Boots > Zeal > Spirit Visage > TF
varvat med Wards såklart.

Slutbuilden brukar vara något liknande detta:

Trinity Force
Mercury Thread's
Spirit Visage
Warmogs Armor (kommer upp i 3900 HP ungefär)
Force of Nature
Guardian Angel

Något åt det hållet brukar de vara, känns väldigt stabilt
Tips på annat kanske?
2011-08-27, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Har fått mina 6 runor jag ^^

Dorian Shield/regrowth pendant --> Philo stone --> Sheen/Phage (oftast sheen) --> Trinity force -> Guardians angel --> efter desas brukar jag anpassa mig FoN/Atmas.

Builden är tagen från Chaox.

Med hp/5 quints så kommer du att ha en grym lane substain med philo stone och dorians shield. Börja med W för att då true damage och hp/slag, det gör en enorm skillnad på låga lvlar.

Börja med att köra WQE.

Ett tips som brukar ge mig ganska många early kills är att stå med hyfsat "låg" hp vid turret och när motståndaren divar dig så stunnar du honom med E. Han kommer då stå stunnad vid tower range.

edit: Merc threads glömde jag att ta med.
Senast redigerad av Fyndigtnamn200 2011-08-27 kl. 20:12.
2011-08-27, 20:24
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
AP Gragas då? Du kan ju kolla på gamla matcher Shushei har kört, bland annat Dreamhack. Han är väldigt bra med AP Gragas.
Ah, jag lirar AP Gragas
Kan du skicka nån länk?
2011-08-27, 20:47
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigtnamn200
Dorian Shield/regrowth pendant --> Philo stone --> Sheen/Phage (oftast sheen) --> Trinity force -> Guardians angel --> efter desas brukar jag anpassa mig FoN/Atmas.

Builden är tagen från Chaox.

Med hp/5 quints så kommer du att ha en grym lane substain med philo stone och dorians shield. Börja med W för att då true damage och hp/slag, det gör en enorm skillnad på låga lvlar.

Börja med att köra WQE.

Ett tips som brukar ge mig ganska många early kills är att stå med hyfsat "låg" hp vid turret och när motståndaren divar dig så stunnar du honom med E. Han kommer då stå stunnad vid tower range.

edit: Merc threads glömde jag att ta med.

Jag har läst alla guider där är, Philostone är onödigt då man farmar så lätt ändå.
Dorans shield likaså, likabra att ta en Mana Crystal och pots att börja med.
Guardians angel efter Trinity Force är även det onödigt om man jämför med exv Spirit Visage.

Men kan vara att jag bara spelar olikt, men att köra Atmas på en build som inte har speciellt hög HP är inte speciellt bra.

Jag börjar även alltid med Q för att få lätt farm. W är jättebra men tänker man efter så får man inte in speciellt många autoattacker i lane mot champs.
Man blir isåfall straffad väldigt hårt.

Jag tar de oftast passivt till level 6, mot förmodan att jag har en bra junglare med mig.
Sen kommer de aldrig nära mitt torn igen.
2011-08-27, 20:55
Medlem
Citat:
Man får givetvis anpassa sig för omständigheterna, men generellt brukar jag vilja bygga Irelia som så att hon ska tåla magic burst. Mitt mål i fighter blir att se till att AD:n dör så snabbt som möjligt, sen har jag nog med MR för att kunna soaka rätt bra. Detta fungerar inte om de kör med många som gör physical, som exempelvis ett lag med Garen top, Lee Sin jungle och Ashe bot. Men mot många lag fungerar det bra.

Startitem beror på vem jag möter. Brukar antingen köra Doran's Shield eller Regrowth Pendant. Senare brukar jag fixa ett hyfsat billigt item som ger mig bättre lane sustain. De främsta alternativen är Chalice of Harmony (om de har mycket magic), Wriggle's Lantern (lite dyr, men kan vara bra i vissa fall) eller Philosopher's Stone. Efter det brukar jag ofta köra Wit's End för lite billig attack speed och magic resistance. I vissa fall skippar jag det och går direkt på Trinity Force.

Släng in boots någon gång där också, nästan alltid Mercury's Treads. Efter detta så är det väldigt situational, men oftast brukar jag köra mer tanky då. Guardian Angel, Force of Nature, Banshee's Veil, något armor-item är alla rätt så viable.

Masteries: Jag skulle nog antingen gå 0/9/21 eller 0/21/9. Inte helt säker på vad som egentligen är bäst där. Runor kör jag Armor Penetration Marks för att få lite mer skada, Dodge Seals för bättre survival (Armor lär fungera bra också. Mana reg vet jag inte, köper du Chalice of Harmony har du inte manaproblem, köper du Philosopher's Stone är det bara att vara lite försiktig. Kanske om man inte köper något, men det går också att vara sparsam med mana utan större problem.) och antingen flat Magic Resistance eller Magic Resistance/level glyphs. På quints finns lite alternativ. HP/reg är fint.

Skill order generellt: Om det är level 1-fight, troligen E om något. Möjligen Q för att jaga någon vid behov, men låter väldigt tveksamt. Annars: R > W > E > Q. Q är one point wonder som du oftast tar någon mellan level 2 och 4. Beroende på situationen, då. Att maxa W direkt ger bra sustain, men i vissa fall, exempelvis om man äger mycket, kan det vara bra att blanda W och E.

Sättet jag spelar Irelia på är i stort som en tanky assassin, skulle man kunna säga. Jag försöker hitta squishies i teamfights och försöker ta ner de snabbt. Oftast kör jag med Ignite/Flash. Ignite är riktigt bra för att dominerar i laning phase, och att ha två ignites på laget (top och mid) är i många fall inte helt fel. Ser du att många tar ignite eller att ignites inte behöver kan du ta Exhaust istället. Exhaust är väldigt stark, troligen bättre än Ignite, men jag föredrar Ignite för att den hjälper en att få lane dominance. Vissa kör på Teleport, själv är jag inte ett fan.

Några frågor?
2011-08-27, 20:58
Bannlyst
Citat:
Jag har läst alla guider där är, Philostone är onödigt då man farmar så lätt ändå.
Guardians angel efter Trinity Force är även det onödigt om man jämför med exv Spirit Visage.

Vet inte om jag håller med, tycker personligen att philo gör stor skillnade under lane fasen, vet inte riktigt varför jag fastnat för Guardians. Det kan vara för att jag tycker det är nice att revvas efter att man slaktat 2 pers med trinity

Men kan vara att jag bara spelar olikt, men att köra Atmas på en build som inte har speciellt hög HP är inte speciellt bra.

Vet inte riktigt vad du menar, en tanky Irelia är otroligt svår att få ner. Vare sig builden har mkt hp eller inte. Tog atmas som exempel för att den get crit % som funkar perfa på irelia.

Jag börjar även alltid med Q för att få lätt farm. W är jättebra men tänker man efter så får man inte in speciellt många autoattacker i lane mot champs.
Man blir isåfall straffad väldigt hårt.

Vet inte riktigt hur du spelar (ska inte läsas med negativ ton) men jag brukar inte harassa för mkt tills jag är level 3. Och inte ens då brukar jag harassa såå mycket, fokuserar mest på att farma.

Jag tar de oftast passivt till level 6, mot förmodan att jag har en bra junglare med mig.

Jag kör dock inte ranked så ta det jag säger med en nypa salt om man nu kan säga så.
2011-08-27, 20:59
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Några frågor?

Varför är Irelia en sån obalanserad faceroll hero?
2011-08-27, 21:15
Medlem
Citat:
Philosopher's Stone ger hp-reg och mana-reg också. Det kan Irelia behöva early i många fall, eftersom hon är relativt svag i början.

Citat:
Doran's shield är ganska stark, dock. Beror på vad man möter. Men jag ser inte varför du behöver mer mana i början som Irelia?

Citat:
Jag tycker inte Spirit Visage är så jättebra på Irelia. Det är okej. Guardian Angel är bra i vissa lägen. Effekten scalar väldigt bra på Irelia. Det har också en psykologisk effekt, många vill inte attackera någon med GA uppe.

Trinity Force är nästan ett måste. Det finns en anledning att nästan alla Irelias köper den.

Citat:
Jag börjar även alltid med Q för att få lätt farm.
Fast är det inte bättre att last hitta med vanliga attacker? Då slipper du spendera mana. Q bara om det behövs, annars är det bättre att göra det med vanliga attacker oftast.
Citat:
W är jättebra men tänker man efter så får man inte in speciellt många autoattacker i lane mot champs.
W fungerar också på din Q, aktiverar du W innan så ökar skadan på Q. W ger en hyfsad passive heal när du slår som även fungerar mot torn.

Citat:
Varför inte? Som Irelia kan man verkligen skaffa lane dominance, men det får du inte lika bra genom att pusha. Är du mycket starkare än dem så zona dem, denya dem creeps och xp! Kommer de nära dig får de en WQE-kombo följt av autoattacks på sig.
2011-08-27, 22:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Philosopher's Stone ger hp-reg och mana-reg också. Det kan Irelia behöva early i många fall, eftersom hon är relativt svag i början.

Doran's shield är ganska stark, dock. Beror på vad man möter. Men jag ser inte varför du behöver mer mana i början som Irelia?

Jag tycker inte Spirit Visage är så jättebra på Irelia. Det är okej. Guardian Angel är bra i vissa lägen. Effekten scalar väldigt bra på Irelia. Det har också en psykologisk effekt, många vill inte attackera någon med GA uppe.

Trinity Force är nästan ett måste. Det finns en anledning att nästan alla Irelias köper den.

Fast är det inte bättre att last hitta med vanliga attacker? Då slipper du spendera mana. Q bara om det behövs, annars är det bättre att göra det med vanliga attacker oftast. W fungerar också på din Q, aktiverar du W innan så ökar skadan på Q. W ger en hyfsad passive heal när du slår som även fungerar mot torn.

Varför inte? Som Irelia kan man verkligen skaffa lane dominance, men det får du inte lika bra genom att pusha. Är du mycket starkare än dem så zona dem, denya dem creeps och xp! Kommer de nära dig får de en WQE-kombo följt av autoattacks på sig.

Jag köper Mana Crystal för att rusha sheen.
Dorans shield är beroende på vad man möter.
Spirit Visage är kungligt bra på Irelia, speciellt om man kör HP Regen mastery/Runes.
TF ÄR ett måste, jag skrev inget annat
Klart de är bättre att last hitta med vanliga attacker, men ta exv mot Cho'gath som man möter OFTA i toplane så är det inte speciellt lätt.
Har ALDRIG gått oom i lane genom att farma med Q. Har man tillfälle att sätta en lasthit med AA så givetvis.
Tror du missuppfattade mig med att de aldrig tar sig fram till tornet, jag menar att deras minions/champs aldrig kommer nära MITT torn efter jag dingar lvl 6.
Kan jag stå och farma i lugn och ro och skulle de komma nära så äre en stunn under tornet.

Körde precis en ranked med henne och gick 21-7-13.
TF > Warmogs > Mercs > GA > Atmas > FoN
EJ i den ordningen dock.
2011-08-27, 22:13
Medlem
Mango123456s avatar
Vafan är det för fel på http://www.razerzone.com/pax/league-of-legends jag kommer in på länken, fyller i all information trycket submit men då blir det bara helt tomt, en helt tom vit sida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in