2010-07-13, 17:22
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Ah vad du gör är bara att gå till eu's sida om server status: http://eu.leagueoflegends.com/board/forumdisplay.php?f=10

Där har de UK tiden så vi behöver bara lägga på en timme.

Var då en jävla lång maintaince på detta. "Season One Maintenance - July 13 9PM to July 14th 6AM UK Time". 10 på kvällen i Sverige till 7 på morgonen.

Vafan?!....

Det är alltså maintence till imorgon på morgonen? Som börjar nu ikväll? Vad är det dom gör nu då? Argh. Less man blir! Inget spelande idag alltså?

Orka detta, hade på känn att det skulle bli nån jävla monsterdowntime. 5 spänn på att det laggar sönder med av någon konstig anledning när man väl kan spela.

EDIT: Verkar vara EU sidan som har sån jobbig mainence bara. Då jag spelar på US är det nog andra bullar som gäller. Tycker dom borde vara klara snart dock.
Senast redigerad av Jak@n 2010-07-13 kl. 17:25.
2010-07-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Vafan?!....

Det är alltså maintence till imorgon på morgonen? Som börjar nu ikväll? Vad är det dom gör nu då? Argh. Less man blir! Inget spelande idag alltså?

Orka detta, hade på känn att det skulle bli nån jävla monsterdowntime. 5 spänn på att det laggar sönder med av någon konstig anledning när man väl kan spela.

EDIT: Verkar vara EU sidan som har sån jobbig mainence bara. Då jag spelar på US är det nog andra bullar som gäller. Tycker dom borde vara klara snart dock.

Ah ja precis sen att de väljer att lägga den på kvällen till morgonen då troligen mest folk vill spela. Att de är en dag efter US också lite tråkigt att de säger den 14:e här skulle de ju sagt innan...

Nu kan man få se US versionen! Den är uppe! http://www.livestream.com/cLgame
2010-07-13, 18:37
Medlem
Jak@ns avatar
WTF!

När jag startar launcher står det plötsligt "Unavailable - Are you connected to the internet?" och sen är det folk som redan är inne och spelar? Vad är det för skit....

LoL US sidan är nere med...

EDIT: JAAAAAAAAA!!!! Helt plösligt funkar det, är på väg in nu... fan vad smarrigt! Inloggningssidan ser ju stencool ut
Senast redigerad av Jak@n 2010-07-13 kl. 19:10.
2010-07-14, 01:28
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
EDIT: JAAAAAAAAA!!!! Helt plösligt funkar det, är på väg in nu... fan vad smarrigt! Inloggningssidan ser ju stencool ut

Hur var ditt första ranked game då? Som EU spelare måste man ju vänta tills imorn.. Har dock glott lite på CLG streamen och där vinner dem innan 25 min så verkar lite obalanserat just nu men det var ju rätt så förutsägbart.
2010-07-14, 09:34
Medlem
Jak@ns avatar
Faktiskt inte spelat rankat ännu. Mitt team var inte fullständigt så jag och några andra körde lite normala games bara. Det tråkiga var dock att det laggade satan sista matchen, riktigt ospelbart. Första gången jag kände lag faktiskt.

Ska dock in nu och testa lite soloranked och förmodligen bli aslack över hur dum i huvudet vissa är och sen må dåligt i några timmar för att jag förlorat en ranked. Hatar ju att förlora normala games då stats sparas, men en rankad... Ujujuj. Är en ganska dålig förlorare när det handlar om saker jag verkligen älskar

EDIT: Körde ett soloranked då. Hur gick det? Började med att våran teamleader använde sin första bann på Eve... suck. Själva gamet gick bra och vi ägde earlygame och fick alla turrets först. Sen lämnade såklart våran main dps och vi blev ägda av det andra laget. Fan visste det! Ska inte spela rankat, vill bara döda dom jävlarna som slösar min tid och förstör för alla andra.
Senast redigerad av Jak@n 2010-07-14 kl. 10:31.
2010-07-14, 10:32
Medlem
Äntligen patchar det!
2010-07-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Äntligen patchar det!
Skulle precis posta samma sak! Fyfan vad gött, synd bara att jag inte kan lira ranked 5v5 just nu (för de jag spelar med är inte online )
2010-07-14, 10:44
Medlem
Jak@ns avatar
Mmm, äntligen....

Orka att dom ska patcha US IGEN nu på morgonen i 4 timmar.
2010-07-14, 11:26
Medlem
Streixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleonasm
Skulle precis posta samma sak! Fyfan vad gött, synd bara att jag inte kan lira ranked 5v5 just nu (för de jag spelar med är inte online )
Du kan visst lira 5v5 ranked, du behöver inte vara premade för det.
Dock så är ju inte ens servrarna uppe ännu.
2010-07-14, 11:34
Medlem
shaqims avatar
Här går man upp lagom för att hinna med ett par morgonlol, man behöver ju det för att klara av arbetsdagen, och så är inte serverna uppe. MACKA!

Hur höga förväntningar har ni på Season 1?
2010-07-14, 11:49
Medlem
OneUps avatar
Ni kommer att tro att jag dummar mig, men man kommer in om man trycker Up, Down, Left, Right, Up, Up, Down Down. Inte testat att lira än dock.

EDIT: Funkar att lira, men inte ranked.
Senast redigerad av OneUp 2010-07-14 kl. 12:44.
2010-07-14, 11:54
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Ni kommer att tro att jag dummar mig, men man kommer in om man trycker Up, Down, Left, Right, Up, Up, Down Down. Inte testat att lira än dock.

Haha, vet inte om det var det som gjorde det men nu funkar mitt i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in