2011-06-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyypanton
Någon som kan svara på om wc3 eller LoL är störst?
Har wc3 men funderar på ladda ner LoL
Lol är nog större (om du menar jämfört med bara dota). lol har ju växt galet mycket.
2011-06-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Anledningen för att dem börja med HoN är väl mest pga att HoN skulle va väldigt likt DotA från början. Men utan att behöva böja sig för blizzards regler/begränsningar inom deras mapeditor. Och göra turneringar lättare och liknande för proffsen.

Jag har spelat Dota,HoN och LoL. Alla 3 har sin charm. Men LoL fastna jag för pga Mastery, runes och framförallt ability power!

På tal om LoL.

Har Galio helt försvunnit från folks radar? Jag slutade spela i samma veva som han kom ut. Och för att ha varit en ny champ så såg man honom förvånansvärt lite redan då. Har mött honom 1 gång sen jag börja spela igen. Har spelat honom själv 2-3 gånger nu när han är f2p. Tycker han verkar vara en väldigt unik hjälte som kan förstöra en teamfight ganska rejält med en välplacerad ulti. Vad tycker ni andra om honom?
Jag gillar honom men jo han spelas väldigt sällan. Fungerar bäst i ranked som last pick om man märker att motståndarlaget pickar massvis med mages. Är f.ö. galet bra att sätta galio mid om man vet att motståndarna sätter en caster mid.
2011-06-12, 14:06
Medlem
Cunt.Draculs avatar
Citat:
Anledningen för att dem börja med HoN är väl mest pga att HoN skulle va väldigt likt DotA från början. Men utan att behöva böja sig för blizzards regler/begränsningar inom deras mapeditor. Och göra turneringar lättare och liknande för proffsen.

Jag har spelat Dota,HoN och LoL. Alla 3 har sin charm. Men LoL fastna jag för pga Mastery, runes och framförallt ability power!

På tal om LoL.

Har Galio helt försvunnit från folks radar? Jag slutade spela i samma veva som han kom ut. Och för att ha varit en ny champ så såg man honom förvånansvärt lite redan då. Har mött honom 1 gång sen jag börja spela igen. Har spelat honom själv 2-3 gånger nu när han är f2p. Tycker han verkar vara en väldigt unik hjälte som kan förstöra en teamfight ganska rejält med en välplacerad ulti. Vad tycker ni andra om honom?

Edit: Behöver en tank att spela. Helst inte Rammus/mumu. Eftersom jag brukar picka vad laget behöver då andra vägrar så blir ofta tankspoten ledig. Och eftersom jag inte har någon tank (anledningen till att jag spelade Galio som jag nämnde ovan) så är det nog bäst att fixa en illa kvickt. Dock blir rammus/ammumu bannade ganska frekvent. Vill ha ett hyffsat säkert kort.
Visst kan Galio vara över balansen, men det gäller väl bara om han spelar med en lagkamrat vid sidan om. Enligt mig så borde han vara med på den sidan man pushar mest på.

Rekommenderar Nasus som tank, ganska säkert kort.
2011-06-12, 14:28
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Lol är nog större (om du menar jämfört med bara dota). lol har ju växt galet mycket.

Dota är fortfarande större än LoL skulle jag nog säga, isgrodan säger att han hade 7-11miljoner DL's (notera att det är endast från hans egen www.getdota.com sida, finns andra sidor såsom epicwar.com som också lägger ut dotamaps för download, bara där så ser jag att dota har några miljoner dl's.) från kina endast som utgör typ 40-50% utav den totala dotascenen. LoL är nog större än DotA i USA däremot!

Nu ska jag även ranta lite. När är det dags att lägga till en pausknapp? Det hjälper oerhört mycket när någon crashar, alltid så jävla jobbigt att man inte kan pausa när någon dcar i nån minut/försvinner. Det är så lätt att fixa, se hur dom har gjort i hon, det fungerar jättebra. Tycker man ska ta och lära utav varandra, blir bara bättre på det sättet.

Replays. När i helvete ska dom fixa ett inbyggt bra replaysystem? Man kan recorda sina egna replays med något stand-alone program har jag sett, men då ser jag endast från min sida och endast från mitt perspektiv. Jag spelade på en rätt hög nivå i DotA och där var det väldigt viktigt att titta på replays från olika lag, analysera dom, titta vad dom gör för misstag osv. Det är så oerhört hjälpsamt att kunna titta på en replay där man förlorade och se vad man gör för fel i vilka situationer osv. Tycker det är väldigt tråkigt att dom inte har något sånt

over n out
2011-06-12, 15:06
Medlem
Nån som vet tider för LoL turneringen på DH? Ska security under hela eventet och hade tänkt smita iväg på raster och se diverse saker.
2011-06-12, 16:19
Bannlyst
Tack för alla tips, har köpt lee sin, skit på om man vill ks:a xD fick 19 kills skit nice
f.ö är jag noob xD
2011-06-12, 17:46
Bannlyst
Blivit lite kär i Soraka. Va mycket roligare att spela support än jag trodde. Kanske blir Sona nästa då.
2011-06-12, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bretteur
Ganska dyr build. Hur tänkte du få ihop till ~19k med Poppy? :S

Brukar som oftast bara nå fram till cleaver sen har jag och co.(mostly myself) endat alltihop.
2011-06-12, 18:49
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Jag sa inte att man inte behöver warda. Du ska nog läsa om, läsa rätt.
Jag menar att warding är inte likadant i HoN och LoL. I HoN måste man warda rätt, tex på klippor och ramps etc. I LoL kan man bara sätta wards på marken.
Skitsnack, wards har exakt liladan betydelse som hon. vart du sätter dom har enorm betydelse. sätter du bara ner en så är det du som är dålig. deny, visst. det ger ett extra element. Men i LoL så har du större harass. Och måste vara tilräckligt smart för att inte bli outzonad.
2011-06-12, 18:53
Bannlyst
Wardsen i HoN är dock inte oändliga.
2011-06-12, 20:31
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Wardsen i HoN är dock inte oändliga.

Inte i LoL heller.
2011-06-12, 20:39
Medlem