Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-19, 21:19
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Battle Beast?

Haha, det här spelet kommer jag ihåg att jag hade som demo förut. Tack så mycket för påminnelsen, hade totalt glömt det spelet.
Citera
2009-05-20, 00:09
Medlem
tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Kan det möjligtvis vara "Walker"?

Yes tack så mkt ett 10 års funderande å sökande är slut
Citera
2009-05-21, 18:33
Söker ett spel som säkert är 10 år gammalt, fick det som barn och kom ihåg att det var otroligt roligt (då i alla fall).

Det jag kom ihåg så handlade det första spelet att man skulle bygga en båt och åka ut på havet (inte mulle meck). I uppföljaren skulle man bygga något sorts observatorium och en raket för att ta sig ut till rymden. Har ett svagt minne av att man hade någon sorts "income" och fick mer och mer pengar till att köpa nya delar till det man byggde.

Kom också ihåg att det var ett sånt "klicka"-spel som mulle meck. Ungefär samma sorts 2d-grafik också.

Hoppas någon vet vad jag menar!
Senast redigerad av hugo91 2009-05-21 kl. 18:37.
Citera
2009-05-21, 18:39
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyckelmorfar
Söker ett spel som jag spelade när jag var liten,
man var en liten robot, som stred mot andra robotar, samtidigt som man klättrade uppåt på en bana, och fick hjälp av diverse stegar och fläktar och dyl.
Någon?

BOB, kanske?
Citera
2009-05-21, 20:07
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Söker ett spel som säkert är 10 år gammalt, fick det som barn och kom ihåg att det var otroligt roligt (då i alla fall).

Det jag kom ihåg så handlade det första spelet att man skulle bygga en båt och åka ut på havet (inte mulle meck). I uppföljaren skulle man bygga något sorts observatorium och en raket för att ta sig ut till rymden. Har ett svagt minne av att man hade någon sorts "income" och fick mer och mer pengar till att köpa nya delar till det man byggde.

Kom också ihåg att det var ett sånt "klicka"-spel som mulle meck. Ungefär samma sorts 2d-grafik också.

Det där med raketen låter onekligen som Civilization II.
Citera
2009-05-24, 00:25
Medlem
G-Rexs avatar
Jag söker ett spel till dator som jag spela för länge sen. Spelat var simpelt men väldigt kul.

Spelat var som snake med skillnaden att du inte jag äpplen utan du spelade mot andra. Man kunde nästan spela hur många som helst på ett tangentbord och alla fick olika färg på sin mask. Sen var det bara att försöka ringa in de andra så att de åkte in i din svans och därmed förlorade.

hade många roliga speltimmar med det här spelat men nu kan jag inte minnas vad det hette.. hjälp någon!
Citera
2009-05-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Rex
Jag söker ett spel till dator som jag spela för länge sen. Spelat var simpelt men väldigt kul.

Spelat var som snake med skillnaden att du inte jag äpplen utan du spelade mot andra. Man kunde nästan spela hur många som helst på ett tangentbord och alla fick olika färg på sin mask. Sen var det bara att försöka ringa in de andra så att de åkte in i din svans och därmed förlorade.

hade många roliga speltimmar med det här spelat men nu kan jag inte minnas vad det hette.. hjälp någon!
achtung die kurve?
Citera
2009-05-24, 00:36
Medlem
G-Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fost
achtung die kurve?

Yes!! har för mig att det finns en engelsk version
Citera
2009-05-24, 08:42
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Jag söker ett gammalt spel då man körde en cross på väggar och dyl. Tror man skulle fånga äpplen och akta sig för sågklingor.
Kan någon hjälpa mig?
Hade för mig att det hette ---cross.
Citera
2009-05-24, 10:06
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
Jag söker ett gammalt spel då man körde en cross på väggar och dyl. Tror man skulle fånga äpplen och akta sig för sågklingor.
Kan någon hjälpa mig?
Hade för mig att det hette ---cross.
Across (Action SuperCross) eller uppföljaren Elasto Mania.
Citera
2009-05-24, 10:09
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Across (Action SuperCross) eller uppföljaren Elasto Mania.
Tack så mycket!
Citera
2009-05-24, 13:08
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91

kanske

Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Det där med raketen låter onekligen som Civilization II.

Nej men Det där med raketen låter onekligen som Rymdjakten.

http://www.barnlandet.se/landskap/grupp.asp
http://www.barnlandet.se/monsterland/ <-- där
och ett annat spel har något med vatten att göra iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in