Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-05, 00:32
Medlem
Nujabezs avatar
När man ändå är igång vill jag passa på och fråga om ett annat spel.
Det är ett Flipperspel som förmodligen kom till Win95-98. [Pinball]

Detta flipperspel hade (vad jag kommer ihåg) en "bana" med "ap-tema".
Alltså det var en och annan apa med på ett hörn samt en växt här och där, och tema-låten var otroligt pumpig och hade drag i sig! (Det är det man minns, att det var bra musik)

Kommer ihåg att det var mycket färgrant och fint med bra ljudkvalitet.
Men det känns även här som ett hopplöst fall för mig...
Vet ni nåt? Tveka inte... Jag bjuder på något fint om någon av er lyckas finna detta underbara pinballspel.

(Jag tänker INTE på någon gammal version av Super Monkey Ball, om det nu finns)
Senast redigerad av Nujabez 2010-02-05 kl. 00:35.
Citera
2010-02-05, 02:54
Medlem
Nujabezs avatar
Av någon random anledning hittade jag spelet som finns till DOS och playstation:
Extreme Pinball och banan jag sökte efter heter Monkey Mayhem!

-Inte konstigt att man tyckte musiken var bra, då den kommer från EPIC MEGAGAMES-
( Unreal, Unreal Tournament, JazzJackrabbit 1-2 )
Senast redigerad av Nujabez 2010-02-05 kl. 03:03.
Citera
2010-02-05, 15:55
Medlem
Giorgis avatar
Söker ett ninjaspel, det är antingen till sega genesis eller PS1 kan inte minnas vilket. Det enda jag egentligen minns av spelet var att man i början kunde välja vilka vapen man skulle använda i en väldigt stor arsenal, kastknivar, stjärnor, nunchucks, svärd, etc. Det och ninjor givetvis.

Det är dock inte Shinobi
Citera
2010-02-05, 23:21
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Söker ett ninjaspel, det är antingen till sega genesis eller PS1 kan inte minnas vilket. Det enda jag egentligen minns av spelet var att man i början kunde välja vilka vapen man skulle använda i en väldigt stor arsenal, kastknivar, stjärnor, nunchucks, svärd, etc. Det och ninjor givetvis.

Det är dock inte Shinobi

Kan det vara Tenchu: Stealth assassin?
Citera
2010-02-06, 02:19
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Kan det vara Tenchu: Stealth assassin?

Det var nog det jag letade efter, tackar!
Citera
2010-02-06, 14:25
Medlem
Attackers avatar
Jag söker efter ett spel som jag vill minnas var ganska kort (eller om det var ett demo jag spelade kanske, minns inte). Allt var lerfigurer etc. Det började med att man var på ett rum och sedan skulle man hoppa över några köttätande växter genom att hålla i något i taket. Sedan kom man ut, och där skulle man bygga en dynamitgubbe, eh. Vad den var till minns jag inte.

Någon kanske lyckas förstå vilket jag menar haha, men jag kommer faktiskt inte ihåg mer än såhär.
Citera
2010-02-08, 01:56
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacker
Jag söker efter ett spel som jag vill minnas var ganska kort (eller om det var ett demo jag spelade kanske, minns inte). Allt var lerfigurer etc. Det började med att man var på ett rum och sedan skulle man hoppa över några köttätande växter genom att hålla i något i taket. Sedan kom man ut, och där skulle man bygga en dynamitgubbe, eh. Vad den var till minns jag inte.

Någon kanske lyckas förstå vilket jag menar haha, men jag kommer faktiskt inte ihåg mer än såhär.
the neverhood
Citera
2010-02-08, 13:15
Medlem
Attackers avatar
Guld! Tackar som fan.
Citera
2010-02-12, 12:06
Medlem
Hej Fb!

Jo jag söker nu ett till spel, det är ett spel till pc, ganska gammalt, kommer ihåg att jag spelade det för ungefär 7-8 år sedan. Spelet började med att man var i en stuga med sin mor och att det kom in någon och dödade henne. Sedan börjar spelet och man ska försöka att hitta den som dödade mamman.

Största delen utav spelet utspelades i en skog, eller i grottor.

Ja tror det var så att man kunde dödade nästan vad som helst i spelet, jag kommer även ihåg att det fanns en gris utanför stugan som man kunde döda och spelet var ganska blodigt, iallafall på den tiden.

Jag kommer också ihåg att spelet inte var 3D, utan det var 2D och det såg nästan utan som Ultima 8.

jag hoppas att någon vet vilket spel jag pratar om.

Tack för all hjälp.
Senast redigerad av Xzone 2010-02-12 kl. 12:10.
Citera
2010-02-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzone
Text!
Är det Dink Smallwood du söker?
Citera
2010-02-12, 13:59
Medlem
Jaaa tack deadlock!
Citera
2010-02-13, 00:10
Medlem
Jag letar ett spel som heter Scorched Tanks som jag spelade på amiga 500 när jag var liten. Var kan jag ladda ner det och hur kan jag sedan spela det i vista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in