Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamWorth
Evig tacksamhet, det är precis vad jag letade efter! Men var kan man få tag på det? Antar att utbudet för svenska retrospel är rätt begränsat.
har första versionen hemma, kan slänga upp en torrent.
Citera
2013-03-09, 01:46
Medlem
abborrmasters avatar
Jag söker ett spel från back in the days där man är en pacmangubbe. Men det var inte dos utan windows (3.1 dagarna) har jag för mig.
Det var dock lite mer action än pacman har jag för mig med lite explotioner och grejer.
Man kunde inte spara men man fick en kod för varje bana man klarade så att man kunde hoppa direkt till den om man skrev in den.

Anybody?
Citera
2013-03-09, 09:43
Medlem
Citat:
Evig tacksamhet, det är precis vad jag letade efter! Men var kan man få tag på det? Antar att utbudet för svenska retrospel är rätt begränsat.

Alla tre delar finns på piratebay om du inte har nåt emot att fildela. Dom är ganska välseedade också så jag tror inte det är några problem för dig att få hem dom. Lycka till!
Citera
2013-03-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Jag söker ett spel från back in the days där man är en pacmangubbe. Men det var inte dos utan windows (3.1 dagarna) har jag för mig.
Det var dock lite mer action än pacman har jag för mig med lite explotioner och grejer.
Man kunde inte spara men man fick en kod för varje bana man klarade så att man kunde hoppa direkt till den om man skrev in den.

Anybody?

Den var inte lätt du. Det finns hur många olika pacman spel och kloner som helst. Det enda jag kan komma på som hade koder är Pacman 2 Men det lirar ju inte alls som dom gamla klassiska pacman.
Citera
2013-03-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det låter som Pang.
Tack så hemskt mkt!!!!! precis den jag menade, vilka minnen!
Citera
2013-03-09, 22:29
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster

Anybody?

Låter lite som Supaplex, nämnts några gånger i tråden redan
http://www.youtube.com/watch?v=0e8Ys1ZPVcw
Citera
2013-03-13, 11:41
Medlem
TheBoots avatar
Den här borde vara lätt. Ett ganska gammalt spel? Musiken är Alton Towers, och man spelar en tjuv som ska fly från poliser i en packmanliknande labyrint. Minns tyvärr inte vilken platform det är till.

Konstigt, trodde man skulle hitta det enkelt med google men icke.
Senast redigerad av TheBoot 2013-03-13 kl. 11:48.
Citera
2013-03-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Den här borde vara lätt. Ett ganska gammalt spel? Musiken är Alton Towers, och man spelar en tjuv som ska fly från poliser i en packmanliknande labyrint. Minns tyvärr inte vilken platform det är till.

Säkert fel, men det första jag tänkte på var lock 'n chase till gameboy.

Vet inte hur det är med musiken dock. Hade aldrig hört talas om Alton towers innan och det enda jag får upp på en sökning är en nöjespark. Dom har "i bergakungens sal" som tema musik dock, men det är väl inte den du tänker på? Den är såvitt jag vet inte med i det här liret heller så jag har nog fel.
Citera
2013-03-15, 17:03
Medlem
HamWorths avatar
Jag söker ett spel, det börjar med att man blir utkastad från någon taverna och mördad av fredslösa eller dylikt. Sedan väljer karaktären man spelar att bli vampyr för att ta hämd, från någon generic necromantic overlord. Var länge sedan, kan ha nämnt något helt osant.
Citera
2013-03-16, 00:04
Medlem
Citat:
Jag söker ett spel, det börjar med att man blir utkastad från någon taverna och mördad av fredslösa eller dylikt. Sedan väljer karaktären man spelar att bli vampyr för att ta hämd, från någon generic necromantic overlord. Var länge sedan, kan ha nämnt något helt osant.

Blood Omen: Legacy of Kain
Citera
2013-03-16, 01:52
Medlem
HamWorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Blood Omen: Legacy of Kain

Tack. <3
Citera
2013-03-16, 23:39
Medlem
Saltkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot

Tänkte också på Lock ´n chase men kopplade till Atari VCS (ännu äldre, så någon musik att tala om är det ju i och för sig inte;-):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q22Fb6fm1NI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in