Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-10, 11:48
Medlem
joe82s avatar
Jag söker ett gammalt spel.
PC eller Amiga 500, förmodligen 90-tal.
Side scrolling, du spakar ett rymdskepp vars jobb är att flyga in i en labyrint och hitta en bomb.
Bomben kopplas på ditt rymdskepp och du bogserar ut den innan tiden tar slut.
Jag kommer starkt ihåg den här bomben, gul & rund med en roterande kärnkraftsymbol.

Charmen med spelet är olika gravitation på olika banor samt pendeleffekten som uppstår när du ska baxa ut bomben.

Man skulle även skjuta lite saker, men det va sekundärt. Bränslet kunde också ta slut kommer jag ihåg.
Vad fan är det för spel?
Citera
2016-11-14, 19:45
Medlem
Såg demo på deta Tv-spelsbörsen tidigt 90-tal.

kvinnlig hjälte som var NAKEN, eller hade ett löv, men vill minnas en buske.
Platformspel
Befann sig i djungeln.

Rätt najs 2D grafik. Gissar på typ NEO-GEO eller Något arkadspel.

??

Edit: Hon KAN ha haft grönt hår
Senast redigerad av Kent-Herbert 2016-11-14 kl. 19:54.
Citera
2016-11-15, 00:11
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert

Platformspel
Befann sig i djungeln.

??

Code Name: Viper?
https://www.youtube.com/watch?v=uEkpQLGMtm4
Citera
2016-11-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Code Name: Viper?
https://www.youtube.com/watch?v=uEkpQLGMtm4

Sluta tramsa. Kul dock med bar underkropp, kände till det dock..

Grafiken var typ 24bit (neo geo eller kågon arkad variant). Huvudkaraktären en kvinna.
Citera
2016-11-15, 01:02
Medlem
puq123s avatar
Letar efter ett PC spel man fick från någon tjejlåda på posten (kommer ihåg att lådan hade en maskot som var en grön buske), min syster prenumererade på det och fick hem ett spel som handlade om en tjej som pratade i telefonen och plötsligt åkte tillbaka i tiden till typ 60-talets England (tror det var England ialf).
Man skulle typ gå runt o hitta ledtrådar så man kunde åka tillbaks till sin tid igen.
Det var mest ett peka o klicka spel, och man kunde möta andra folk som pratade med dig för att hjälpa till.
Kommer ihåg att man kunde hälsa på en vetenskapsman som hade massa rör med kemikalier framme som man skulle blanda.

EDIT: Kommer också ihåg att hon pratade med sin mamma i telefonen, och att hon teleporterade sig till hennes mammas barndom typ! Spelade detta spel typ 2003-2005 någonstans
Senast redigerad av puq123 2016-11-15 kl. 01:06.
Citera
2016-11-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert

Platformspel
Befann sig i djungeln.

??

Det enda jag kan tänka mig är Jill of the jungle men hon är inte näck.
Citera
2016-11-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puq123
Letar efter ett PC spel man fick från någon tjejlåda på posten (kommer ihåg att lådan hade en maskot som var en grön buske), min syster prenumererade på det och fick hem ett spel som handlade om en tjej som pratade i telefonen och plötsligt åkte tillbaka i tiden till typ 60-talets England (tror det var England ialf).
Man skulle typ gå runt o hitta ledtrådar så man kunde åka tillbaks till sin tid igen.
Det var mest ett peka o klicka spel, och man kunde möta andra folk som pratade med dig för att hjälpa till.
Kommer ihåg att man kunde hälsa på en vetenskapsman som hade massa rör med kemikalier framme som man skulle blanda.

EDIT: Kommer också ihåg att hon pratade med sin mamma i telefonen, och att hon teleporterade sig till hennes mammas barndom typ! Spelade detta spel typ 2003-2005 någonstans

Inte mycket som stämmer men drar en chansning på Pepper's adventure in time
Citera
2016-11-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe82
Jag söker ett gammalt spel.
PC eller Amiga 500, förmodligen 90-tal.
Side scrolling, du spakar ett rymdskepp vars jobb är att flyga in i en labyrint och hitta en bomb.
Bomben kopplas på ditt rymdskepp och du bogserar ut den innan tiden tar slut.
Jag kommer starkt ihåg den här bomben, gul & rund med en roterande kärnkraftsymbol.

Charmen med spelet är olika gravitation på olika banor samt pendeleffekten som uppstår när du ska baxa ut bomben.

Man skulle även skjuta lite saker, men det va sekundärt. Bränslet kunde också ta slut kommer jag ihåg.
Vad fan är det för spel?

Det låter som Fly harder?
Citera
2016-11-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Det enda jag kan tänka mig är Jill of the jungle men hon är inte näck.

Nej! Grafiken var typ neo geo /arcade ala 93-95
Citera
2016-11-18, 15:23
Medlem
Jazzholes avatar
Jag söker ett matematikspel som jag spelade i mitten på 90-talet. Jag hade det på en kopierad diskett om det hjälper.

Jag har fått för mig att det hette "Spökeri på räkneslottet". Man löste enklare mattetal, lagom för typ låg- eller mellanstadieelever, och det hela utspelade sig i ett spökslott med massa skelett, kedjor och tortyrinstrument som dekor.

Googlar man på "spökeri på räkneslottet" får man upp ett (1!!!) resultat från något emoforum där någon bara har skrivit skrivit titeln på det och lagt upp en bild som har tagits bort.

Jag har kommit till slutsatsen att det måste ha haft en annan titel. Är det någon som känner igen?
Citera
2016-11-21, 13:49
Medlem
Dissociatives avatar
Tidigt 2000-tal (2000-2004 kanske?) Spelade jag något Svenskt spel på PC sett uppifrån där man styrde en massa människor på en ö. Det var något typ av forskningslabb där de forskade om havet tror jag.. Iallafall, alla på ön hade olika uppgifter och man kunde beordra dem om att forska om olika saker. Man skulle även köra en båt med radar och leta efter någon som försvann i en ubåt. Sedan minns jag inte mer..

Någon som vet vad jag menar?

Edit: 2D spel. Karaktärerna gick inte att styra runt (förutom båten man körde då) utan de hade en fast position. Bland annat i en fyr, ett labb, vid hamnen och andra liknande saker.
Senast redigerad av Dissociative 2016-11-21 kl. 13:54.
Citera
2016-11-21, 18:04
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Tidigt 2000-tal (2000-2004 kanske?) Spelade jag något Svenskt spel på PC sett uppifrån där man styrde en massa människor på en ö. Det var något typ av forskningslabb där de forskade om havet tror jag.. Iallafall, alla på ön hade olika uppgifter och man kunde beordra dem om att forska om olika saker. Man skulle även köra en båt med radar och leta efter någon som försvann i en ubåt. Sedan minns jag inte mer..

Någon som vet vad jag menar?

Edit: 2D spel. Karaktärerna gick inte att styra runt (förutom båten man körde då) utan de hade en fast position. Bland annat i en fyr, ett labb, vid hamnen och andra liknande saker.

Svarar här med då, Djuphavsjakten.

Finns även två andra spel i serien, rymdjakten och sverigejakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in