Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-20, 17:50
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quicksandt
1)Söker ett urgammalt ''ping pong'' spel. Med ping pong menar jag denna typ:
https://goo.gl/ueWMW3
Där på olika nivåer mötte olika karaktärer. Jag minns att en karaktär var någon typ av alien med ett vinglas? Väldigt diffust jag vet, men skulle vara otroligt roligt om någon vet vilket spel jag menar.
Vad jag minns var även spelplanen vridne 90 grader jämfört med bilden. Spelet är säkerligen minst 18 år gammalt.

Edit: spelplanen såg ut så här om jag minns rätt: https://goo.gl/eDrfS7
Dock med helt annan grafik och med avatarer för varje nivå.
Shufflepuck Café?
Citera
2017-06-22, 05:39
Medlem
Söker ett spel som jag hade till Amiga i början på 90-talet, du började spelet i en fängelsecell och din första uppgift gick ut på att du skulle ta dig ur sagda cell. Det var ett förstapersons spel, det utspelades
på medeltiden tror jag, inte modern tid i alla fall.
Citera
2017-06-26, 09:17
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Sorry för gammal citering, men du tänker inte på Die Hard Trilogy? I tredje delen (det är ett 3-i-1-spel) så kör man runt och just det du beskriver händer, vindrutetorkarna tar bort blodet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Die_Hard_Trilogy

Jag fick svaret tidigare
Citera
2017-06-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Söker ett spel som jag hade till Amiga i början på 90-talet, du började spelet i en fängelsecell och din första uppgift gick ut på att du skulle ta dig ur sagda cell. Det var ett förstapersons spel, det utspelades
Iofs inte ett förstapersons-spel, men det kan inte vara Lure of the temptress du tänker på?
Citera
2017-06-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen

Kan det ha varit Another World? Fantastiskt spel.
Citera
2017-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Iofs inte ett förstapersons-spel, men det kan inte vara Lure of the temptress du tänker på?
Visst är det den, tack för hjälpen.
Citera
2017-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la69
Kan det ha varit Another World? Fantastiskt spel.
Nej se mitt svar till den andre. Men tack ändå.
Citera
2017-07-01, 08:55
Medlem
Försöker att komma på namnet på ett gammalt dataspel som jag spelat runt 1990, om jag minns rätt så fanns spelet inlagt på datorn när vi köpte den.

Det jag minns är att man är en gubbe/pojke som ska ta sig till mål, man knuffar i block i vatten för att komma fram, finns även andra hinder och det fanns nog även knappar i olika färger man kunde gå på för att kunna gå rätt väg.
Banorna blev svårare o svårare.
Ber om ursäkt för en kass beskrivning men jag var 3-4 år när jag spelade detta.
Vore kul om någon förstod vilket spel jag söker.
Citera
2017-07-01, 14:19
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playton
Försöker att komma på namnet på ett gammalt dataspel som jag spelat runt 1990, om jag minns rätt så fanns spelet inlagt på datorn när vi köpte den.

Det jag minns är att man är en gubbe/pojke som ska ta sig till mål, man knuffar i block i vatten för att komma fram, finns även andra hinder och det fanns nog även knappar i olika färger man kunde gå på för att kunna gå rätt väg.
Banorna blev svårare o svårare.
Ber om ursäkt för en kass beskrivning men jag var 3-4 år när jag spelade detta.
Vore kul om någon förstod vilket spel jag söker.
Chip's Challenge
Citera
2017-07-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Chip's Challenge

Stämmer bra.
Tack
Citera
2017-07-06, 12:43
Söker ett spel som redan fanns inlagt på datorn, 90-tal. Macintosh(tror jag).

Man styr ett "svävande" farkost med piltangenterna, detta farkost ser ut som en pyramid med toppen/spetsen rakt fram, tror den var rosa eller blåfärgad. Banan var en labyrint. Man åkte runt och skulle skjuta andra farkost för att samla poäng under en viss tid.
Grafiken var extremt enkel.
Senast redigerad av J-dilla 2017-07-06 kl. 12:59.
Citera
2017-08-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Söker ett spel som redan fanns inlagt på datorn, 90-tal. Macintosh(tror jag).

Man styr ett "svävande" farkost med piltangenterna, detta farkost ser ut som en pyramid med toppen/spetsen rakt fram, tror den var rosa eller blåfärgad. Banan var en labyrint. Man åkte runt och skulle skjuta andra farkost för att samla poäng under en viss tid.
Grafiken var extremt enkel.

Så många timmar man lirade detta! Super Maze Wars verkar det heta, enligt google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in