Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-25, 16:50
Medlem
Jag söker efter ett gammalt spel från kanske 1994. Karaktären är en katt som ex vis hoppar ner i en guldskål, tror jag, och där är ett av spelen, i guldskålen. Tror också att katten går på ett klädstrecke, och genom dörrar. Och tror det var liksom pastell färger i spelet som ljusblått och rosa och en svart katt. Minns också svarta möss, tror man skulle fånga dem. Och har också för mej att katten kunde hoppa in genom fönster för att komma till rum där man spelade spel. Minns nån mer spelet? Tyckte det var så mysigt. Mvh Myrs
Citera
2013-01-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrs
Jag söker efter ett gammalt spel från kanske 1994. Karaktären är en katt som ex vis hoppar ner i en guldskål, tror jag, och där är ett av spelen, i guldskålen. Tror också att katten går på ett klädstrecke, och genom dörrar. Och tror det var liksom pastell färger i spelet som ljusblått och rosa och en svart katt. Minns också svarta möss, tror man skulle fånga dem. Och har också för mej att katten kunde hoppa in genom fönster för att komma till rum där man spelade spel. Minns nån mer spelet? Tyckte det var så mysigt. Mvh Myrs

hittade spelet (Alley Cat av Bill Williams)
Citera
2013-01-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrs
hittade spelet (Alley Cat av Bill Williams)

http://www.xtdos.com/game.php?id=6

mjau
Citera
2013-01-26, 16:42
Medlem
KickAss-1337s avatar
Tja, söker ett gammalt spel som jag minns från Amiga 500. Man spelade typ som en liten knodd, i stil med Kid Icarus. Vill minnas att man hade rustning och svärd och slogs mot en rad random fiender. En särskild detalj som jag minns är att man kunde bli serverade sprit i div. barer, har för mig att det var en ödla/drake som var bartender

Sjukt vag beskrivning känner jag men hoppas någon kan hjälpa mig
Citera
2013-01-27, 16:18
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Tja, söker ett gammalt spel som jag minns från Amiga 500. Man spelade typ som en liten knodd, i stil med Kid Icarus. Vill minnas att man hade rustning och svärd och slogs mot en rad random fiender. En särskild detalj som jag minns är att man kunde bli serverade sprit i div. barer, har för mig att det var en ödla/drake som var bartender

Sjukt vag beskrivning känner jag men hoppas någon kan hjälpa mig

Kan det vara wonderboy in monsterland?

Något kunde man köpa iaf. och vissa försäljare liknade ödlor.

http://www.google.com/search?q=wonderboy+in+monsterland&rlz=1C1BLWB_enAX 515AX515&aq=0&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=kUQFUZ7s I6Wg4gSa9YDADg&biw=1600&bih=1095&sei=l0QFUabQHIfe4 QTIxoDwCQ
Citera
2013-01-27, 20:25
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kan det vara wonderboy in monsterland?

Något kunde man köpa iaf. och vissa försäljare liknade ödlor.

http://www.google.com/search?q=wonderboy+in+monsterland&rlz=1C1BLWB_enAX 515AX515&aq=0&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=kUQFUZ7s I6Wg4gSa9YDADg&biw=1600&bih=1095&sei=l0QFUabQHIfe4 QTIxoDwCQ

DÄR var det ja! Stort tack!
Citera
2013-01-27, 21:10
Medlem
Hallå där!

Jag söker ett spel som jag spelade runt år 2000. Det handlar om en grabb som ska rädda stadens trollkarl från den elaka häxan. Spelet börjar med en scen där vi får se en häxa åka runt i staden och "förtrollar" dessa så det hamnar upp och ner. Sedan kidnappar hon stadens trollkarl.

Vi spelar en kille som genom små "minigames" samlar saker för att sedan komma till häxans slott. Jag kommer ihåg ett ställe man är på då man är på ett tivoli. Där ska du skjuta x antal ballonger under en viss tid och när du lyckas får du en pokal. Denna pokal är en av sakerna du behöver för att komma åt häxan.

I slutet när du räddat trollkarlen får vi se en slutscen där trollkarlen vänder tillbaka alla hus.
Jag har för mig att det hette något i stil med "Den förtrollade staden", eller "Den förhäxade staden" men detta är ej fakta.

Hoppas, hoppas ni kan hjälpa mig då jag letat efter detta spel hur länge som helst.

Ps. Det är ett pc-spel
Senast redigerad av Nastytok 2013-01-27 kl. 21:14.
Citera
2013-01-28, 23:50
Medlem
Söker ett spel som var aktuellt för typ 15 år sen på windows 95 - 98.

I Början var det något mord som hade begåtts. Om jag minns rätt så var det en clown som släppte iväg ballonger i introt. Så skulle man klicka sig runt o leta efter ledtrådar och så kunde man gå ner i en kloak tror jag.
Citera
2013-01-29, 03:43
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor

I Början var det något mord som hade begåtts. Om jag minns rätt så var det en clown som släppte iväg ballonger i introt. Så skulle man klicka sig runt o leta efter ledtrådar och så kunde man gå ner i en kloak tror jag.

Broken Sword: Shadows of the Templar.
Citera
2013-01-29, 09:27
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor

Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Broken Sword: Shadows of the Templar.
Ett tips ifall du vill spela det igen: Både Broken Sword - Shadow of the Templars och uppföljaren Broken Sword - The Smoking Mirror har släppts som remakes till Android och IOS. Riktigt roliga spel som är värda att betala några kronor för.
Citera
2013-01-29, 21:20
Medlem
IHateYous avatar
Söker ett spel som jag spelade på pc för många år sedan... Man var en liten gubbe som var inuti jorden, det var jord överallt och lite stenar som kunde trilla ner på en och då dog man. Har för mig att man skulle ta sig fram till någon nyckel/dörr utan att då stenarna trillade ner på en. Det var ett plattformspel, alltså 2d (samma sak?)

Dålig förklarat men minnet är svagt. Hoppas verkligen någon vet!!!!
Senast redigerad av IHateYou 2013-01-29 kl. 21:25.
Citera
2013-01-29, 23:15
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateYou
Söker ett spel som jag spelade på pc för många år sedan... Man var en liten gubbe som var inuti jorden, det var jord överallt och lite stenar som kunde trilla ner på en och då dog man. Har för mig att man skulle ta sig fram till någon nyckel/dörr utan att då stenarna trillade ner på en. Det var ett plattformspel, alltså 2d (samma sak?)

Dålig förklarat men minnet är svagt. Hoppas verkligen någon vet!!!!

Släptes många spel i detta stuket som
Boulder Dash - http://www.youtube.com/watch?v=FiEVfa1OK_o#t=0m14s
och The Pit - http://www.youtube.com/watch?v=hVST2oGhR7Y#t=0m10s

Men när du säger att det var ett platformsspel huvudsakligen så misstänker man väll Digger T.Rock till NES http://www.youtube.com/watch?v=lOSgiq_YTTw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in