Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-31, 01:43
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkorv
Loaded

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Håller med om att det låter som Loaded. Lagom vrickat spel

Tack! Det var rätt. Var egentligen alldeles för liten för att lira det, men fan så kul det var.
Citera
2016-04-04, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Har försökt komma på vilket spel jag spelade när jag var ungefär 5 år gammal.

Det liknar Flying Tigers men efter ha sett ett youtube klipp så stämmer det inte riktigt överens vad jag minns hur det såg ut.

Jag minns spelet att det hade ett tiger eller lejon huvud som man flög med och skulle bomba olika saker på marken.

En bekant till mig hade det spelet på sin Windows 3.1 dator och det måste vara ett MS-DOS spel som nästan alla spel var under den tiden.

Hoppas ni känner till vilket spel jag menar.
Ingen som vet ?
Citera
2016-04-17, 20:36
Medlem
Söker desperat ett gammalt mobilspel från Samsung X160. Det är ett arkadspel med en figur i början som ser lite ut som den jag kladdat ner i paint, kan ses i länken. Har för mig att spelet hette något i stil med "Space" men är inte helt säker. Låter det bekant för någon?
Citera
2016-04-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XroscoeX
Söker desperat ett gammalt mobilspel från Samsung X160. Det är ett arkadspel med en figur i början som ser lite ut som den jag kladdat ner i paint, kan ses i länken. Har för mig att spelet hette något i stil med "Space" men är inte helt säker. Låter det bekant för någon?

Fixa länken.
Citera
2016-04-17, 23:30
Medlem
Fanns ett spel på NES eller SNES, där man var en ninja(är inte hundra)
Kommer ihåg att man typ åkte igenom ett fönster och sen gick man till en hiss. Väldigt vaga minnen tyvärr. Men om någon mot all förmodan vet vilket jag menar är jag tacksam för all evighet
Citera
2016-04-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
Fanns ett spel på NES eller SNES, där man var en ninja(är inte hundra)
Kommer ihåg att man typ åkte igenom ett fönster och sen gick man till en hiss. Väldigt vaga minnen tyvärr. Men om någon mot all förmodan vet vilket jag menar är jag tacksam för all evighet

Wrath of the black Manta?

https://www.youtube.com/watch?v=alOjnTxp5co
Citera
2016-04-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekapsel
Wrath of the black Manta?

https://www.youtube.com/watch?v=alOjnTxp5co

Jag ÄLSKAR DIG! Tack så otroligt mycket. Ikväll ska det avnjutas fin whisky till detta spelet. Nostalgi känslan är på topp.

Än en gång. Tusen tack!
Citera
2016-04-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
Jag ÄLSKAR DIG! Tack så otroligt mycket. Ikväll ska det avnjutas fin whisky till detta spelet. Nostalgi känslan är på topp.

Än en gång. Tusen tack!

Inga problem. Njut!
Citera
2016-04-24, 02:53
Medlem
När jag var några år gammal, kan ha varit runt 1987, arbetade min mor som läkarsekreterare på ett sjukhus. En dag när jag var med henne på jobbet satte man mig vid en dator och jag fick spela ett spel en stund.

Jag minns inte mycket mer än att man styrde en liten formel 1-bil på botten av skärmen sedd ovanifrån, och färdades på en väg där man skulle väja för kor...

Datorn jag spelade på var säkert rätt gammal redan då, för spelet hade Atari 2600-grafik snarare än motsvarande NES. Väldigt simpelt och tvåfärgat, troligen svart väg, bakgrund och vit bil och vita kor...

Vad kan jag ha spelat för spel, om det nu är något kommersiellt spel, och på vilken dator? Kan ju ha varit ett inbyggt spel också. Tror detta var min första kontakt med TV- och datorspel faktiskt.
Citera
2016-04-24, 20:29
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodpixel
När jag var några år gammal, kan ha varit runt 1987, arbetade min mor som läkarsekreterare på ett sjukhus. En dag när jag var med henne på jobbet satte man mig vid en dator och jag fick spela ett spel en stund.

Jag minns inte mycket mer än att man styrde en liten formel 1-bil på botten av skärmen sedd ovanifrån, och färdades på en väg där man skulle väja för kor...

Datorn jag spelade på var säkert rätt gammal redan då, för spelet hade Atari 2600-grafik snarare än motsvarande NES. Väldigt simpelt och tvåfärgat, troligen svart väg, bakgrund och vit bil och vita kor...

Vad kan jag ha spelat för spel, om det nu är något kommersiellt spel, och på vilken dator? Kan ju ha varit ett inbyggt spel också. Tror detta var min första kontakt med TV- och datorspel faktiskt.

donkey.bas, måste det vara
Citera
2016-04-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
donkey.bas, måste det vara

Måste nästan ha varit det! Då var det säkert en gammal IBM. Minnet kanske sviker mig men jag var för mig min version var svartvit och inte blå som jag får på alla bilder när jag googlar. Kanske fanns flera versioner. Iaf, tack för hjälpen. :-)
Citera
2016-04-25, 21:26
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jag söker ett spel till det första Playstation (PS1). Det har ju gått några år men jag minns att man kunde spela tillsammans i soffan. Och välja mellan ca 4 olika karaktärer, man skulle slå sig igenom banan mot massa olika fiender, och längst banan kunde man plocka upp olika vapen järnrör, flaskor och mycket melee vapen var det. (vet att det fanns en yxa i en hiss bland annat). Jag vill minnas att en av karaktärerna var väldigt biffig, och att en annan var av kvinnlig karaktär.

Förstår att det är en dålig beskrivning men vore otroligt tacksam om någon lyckades luska ut vilket spel det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in