2015-05-31, 14:17
Medlem
Giss, vilken hjälte du är! Tack som fan.
Citera
2015-06-03, 19:51
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag söker ett gammalt bilspel. Grafiken och banorna var uppbyggda på samma sätt som Mario Kart. D e väl allt jag minns. Det var rätt flummigt på nåt sätt också som MK. Problemet är att det inte var MK så jag hoppas kunna hitta spelet med hjälp av nån.här.
Citera
2015-06-03, 19:55
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag söker ett gammalt bilspel. Grafiken och banorna var uppbyggda på samma sätt som Mario Kart. D e väl allt jag minns. Det var rätt flummigt på nåt sätt också som MK. Problemet är att det inte var MK så jag hoppas kunna hitta spelet med hjälp av nån.här.

Starfox? Rock n Roll Racing?
Två alternativ på SNES iaf.

Vore bra om du kunde gissa på vilken konsol och/eller ungefär vilket år spelet kom ut. Bara att veta vilket årtionde spelet kom gör saken enklare.
Citera
2015-06-03, 19:56
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:

Wacky Wheels?

https://www.youtube.com/watch?v=0vVIiKp6xMs
Citera
2015-06-03, 19:59
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Wacky Wheels?

kvalificerad gissning. känner på mig att du har rätt här :O
Citera
2015-06-03, 21:31
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Starfox? Rock n Roll Racing?
Två alternativ på SNES iaf.

Vore bra om du kunde gissa på vilken konsol och/eller ungefär vilket år spelet kom ut. Bara att veta vilket årtionde spelet kom gör saken enklare.
Sry, glömde skriva att d var till 8bitars. My bad :/

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Wacky Wheels?

Inzaneclown det var rätt tack som fan!
Citera
2015-06-04, 16:49
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Sry, glömde skriva att d var till 8bitars. My bad :/

Inzaneclown det var rätt tack som fan!

Nemas problemas kompis. Kul att kunna hjälpa till
Citera
2015-06-04, 17:04
Medlem
RickeyMourkes avatar
Söker ett spel jag spelade på Playstation 1, sent 90-tal skulle jag gissa. Det var ett fightingspel. Några karaktärer jag minns var en stor cyklop som hade en special attack att fisa mot sin fiende, han vände sig om, lutade sig framåt och fjärtade iväg typ en gas. Tror där fanns en riddaraktig karaktär som hade ett stort svärd och som om jag minns rätt kunde skjuta ström med sitt svärd. Den sista karaktären jag minns var ganska liten och hade en attack där den kräktes någon grön sörja (tror spyan var grön iallafall, 15 år sedan jag spelade spelet).

Karaktärerna hade även sina egna "hemarenor" som hade speciella faror för just den arenan. Jag tror att i någon gruvaktig arena så var en fara att det kom en vagn på rälsen då och då. I en riddarsal så sköts pilar regelbundet ut från väggarna.

Hade varit riktigt kul att få reda på vilket spel det var, hoppas någon kan hjälpa mig!

Tack på förhud.
Citera
2015-06-04, 19:13
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke
Söker ett spel jag spelade på Playstation 1, sent 90-tal skulle jag gissa. Det var ett fightingspel. Några karaktärer jag minns var en stor cyklop som hade en special attack att fisa mot sin fiende, han vände sig om, lutade sig framåt och fjärtade iväg typ en gas. Tror där fanns en riddaraktig karaktär som hade ett stort svärd och som om jag minns rätt kunde skjuta ström med sitt svärd. Den sista karaktären jag minns var ganska liten och hade en attack där den kräktes någon grön sörja (tror spyan var grön iallafall, 15 år sedan jag spelade spelet).

Karaktärerna hade även sina egna "hemarenor" som hade speciella faror för just den arenan. Jag tror att i någon gruvaktig arena så var en fara att det kom en vagn på rälsen då och då. I en riddarsal så sköts pilar regelbundet ut från väggarna.

Hade varit riktigt kul att få reda på vilket spel det var, hoppas någon kan hjälpa mig!

Tack på förhud.

skulle kunna vara Cardinal Syn ( Wikipedia, Youtube )
Citera
2015-06-08, 20:06
Medlem
Caseuals avatar
Hej!

Söker ett gammalt Point n´ Click spel från början på 2000-talet.

Det jag kommer ihåg är att det var "viking"tema i första person vy.
Man kunde vara vid en hamn osv.

Har för mig det hette något med "Sverige" "Svea", något i den stilen.

CD-fodralet var helsvart, med spelets titel och något märke med en cirkel med ett kryss i.

Menar inte spelet "Svea Rike".

Ber om ursäkt om det låter lite luddigt.
Citera
2015-06-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caseual
Hej!

Söker ett gammalt Point n´ Click spel från början på 2000-talet.

Det jag kommer ihåg är att det var "viking"tema i första person vy.
Man kunde vara vid en hamn osv.

Har för mig det hette något med "Sverige" "Svea", något i den stilen.

CD-fodralet var helsvart, med spelets titel och något märke med en cirkel med ett kryss i.

Menar inte spelet "Svea Rike".

Ber om ursäkt om det låter lite luddigt.

Leif and the American Viking?
Citera
2015-06-11, 13:28
Medlem
Caseuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Leif and the American Viking?

Kände igen fodralet!

Verkar som om det inte finns några gameplay-bilder eller någon som helst information om spelet, mycket möjligt att det kan vara just det spelet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in