Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-04, 10:29
Medlem
kekkens avatar
Jag hittade en bild http://hol.abime.net/2830 som skulle kunna vara spelet fast det är inte riktigt som jag minns det. Om det är rätt så hette spelet faktiskt ELF, fast på youtube finns bara helt andra videos som visar nått annat spel.
Citera
2013-02-04, 15:57
Medlem
robotwos avatar
Mm, släpptes två "Elf" till Amiga, ett utav Ocean och Microvalue.
Ocean's version är definitivt mer känd dock så den spelas nog mer än den du sökte efter

Verkar bara finnas en video utav microvalue versionen på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=8b4vqHoXjd0
Citera
2013-02-04, 17:26
Medlem
kekkens avatar
Namnet stämmer, det springer lite skelett och en pilbåge. Jag känner inte riktigt igen det men det måste ändå vara det
Citera
2013-02-05, 12:03
Bannlyst
Jag hittade Boulderdash på Androidmarket och blev överlycklig.
Dock så visade sig spelet inte vara någon höjdare med pekskärm, man hinner helt enkelt inte med att styra. Det verkar enligt youtube finnas på X-box men inte inte på PS3, finns det något liknande till PS3 på PS3 store kan tänkas?
Citera
2013-02-06, 07:19
Medlem
Har ett spel där namnet rivits bort, någon som vet namnet?

http://www.ladda-upp.se/bilder/aczwrhumxwsg/
Citera
2013-02-06, 07:40
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busskupong
Har ett spel där namnet rivits bort, någon som vet namnet?

http://www.ladda-upp.se/bilder/aczwrhumxwsg/
The Guardian Legend
Citera
2013-02-06, 11:06
Medlem
Xalteds avatar
Tjena! Blev lite nostalgisk nu och började tänka på ett PC-spel jag och min bror brukade spela under 90-talet.

Jag har absolut ingen aning om vad spelet heter, men det jag minns ifrån spelet var att det var ett slags peka-och-klicka spel. Muspekaren såg ut som en hand och man befann sig i en by där man kunde undersöka i hus och rum och leta efter ledtrådar. Man kunde dessutom hamna i en slags kloak och bli jagad av ett monster som man inte kunde döda, utan bara fly ifrån. Jag minns att man kunde gå in i en skog också. Det är lite suddigt... Det måste ha varit 14-16 år sen vi spelade detta...

Någon som har någon aning om vad jag pratar om?
Citera
2013-02-06, 11:32
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalted
Tjena! Blev lite nostalgisk nu och började tänka på ett PC-spel jag och min bror brukade spela under 90-talet.

Jag har absolut ingen aning om vad spelet heter, men det jag minns ifrån spelet var att det var ett slags peka-och-klicka spel. Muspekaren såg ut som en hand och man befann sig i en by där man kunde undersöka i hus och rum och leta efter ledtrådar. Man kunde dessutom hamna i en slags kloak och bli jagad av ett monster som man inte kunde döda, utan bara fly ifrån. Jag minns att man kunde gå in i en skog också. Det är lite suddigt... Det måste ha varit 14-16 år sen vi spelade detta...

mONKEY iSLAND SPELEN ELLER bROKEN sWORD......
Citera
2013-02-06, 13:38
Medlem
Xalteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
mONKEY iSLAND SPELEN ELLER bROKEN sWORD......

Nä, det är inte dem... Spelet utspelar sig på typ... medeltiden?
Citera
2013-02-06, 19:47
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Nä, det är inte dem... Spelet utspelar sig på typ... medeltiden?

Discworld?
Citera
2013-02-06, 19:59
Medlem
leabsurds avatar
Citat:

Något av Kings Quest-spelen kanske? eller Hero Quest?
Citera
2013-02-06, 22:35
Medlem
Xalteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Något av Kings Quest-spelen kanske? eller Hero Quest?

Tyvärr inte... Den bästa liknelsen jag kan komma på kan jämföras med Dracula: Resurrection
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in