Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-27, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Räknas tvåan? Zoda's Revenge.
http://www.youtube.com/watch?v=hZ6_X2gJ9oI

Släpptes aldrig här, men spelas ganska likt ettan.
Dock har man lite friare rörelse (inte låst till rutorna som i ettan), dock blir det lite svårare att styra då.

Om du menar en helt annan spelserie tror jag inte jag funnit någon annan med särskillt likt gameplay.
Men om du bara menar typ top down äventyrs spel där man kan hoppa så kanske Story of Thor / Beyond Oasis till Megadrive/Genesis?
http://www.youtube.com/watch?v=H40274WHGhI#t=05m08s

synd att det inte fanns fler som startropics-spelen, båda var kungligt bra. men ja äventyr över lag gillar jag fast inte med turbaserade strider. jag föredrar även nes spel framför andra konsoller så har någon tips på det så tas de tacksamt emot

jag ska kolla upp story of thor lite mer noggrant, såg roligt ut
Citera
2012-11-27, 22:01
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucazlindahl
Hej! Jag söker ett gammalt spel som jag spelade för 10-15 år sen.
Det enda jag kommer ihåg är att huvudkaraktären var en liten flicka med jätte långt blont hår uppsatt i en hästsvans. Och om man dubbelhoppade "snurrade" hennes hår så man flög sakna ner. Det var ett spel som gick ut på att komma till olika världar osv. Tack på förhand!

Om det var en apflicka gissar jag på Donkey Kong Country 3 (SNES).
http://www.youtube.com/watch?v=fM-lJRhMCzI
Citera
2012-11-28, 00:15
Medlem
Alatzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Om det var en apflicka gissar jag på Donkey Kong Country 3 (SNES).
http://www.youtube.com/watch?v=fM-lJRhMCzI

Alternativt Donkey Kong Country 2 (SNES) då Dixie kong är spelbar i båda
Citera
2012-11-28, 13:16
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade på typ nån såndär "spelmaskin" liknande för över 10-15 år sedan på B&W (FD. City Gross)

Man typ var en snubbe, gick runt i jungeln och mötte massa dinosaurier.. var en svensk som kommenterade.. "HÄR KOMMER TINNOSAURS REX" akta.. typ.. kommer inte ihåg om man kunde skjuta dem eller inte..

ganska svagt minne
Citera
2012-11-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherH
Jag söker ett spel som jag spelade på typ nån såndär "spelmaskin" liknande för över 10-15 år sedan på B&W (FD. City Gross)

Man typ var en snubbe, gick runt i jungeln och mötte massa dinosaurier.. var en svensk som kommenterade.. "HÄR KOMMER TINNOSAURS REX" akta.. typ.. kommer inte ihåg om man kunde skjuta dem eller inte..

ganska svagt minne

"Äventyr bland dinosaurier"?
Kanske är en usel gissning.

Engelska versionen (3D Dinosaur Adventure): http://www.youtube.com/watch?v=FtWU0OjliAs
Senast redigerad av Wixmef 2012-11-28 kl. 14:34.
Citera
2012-11-28, 14:59
Medlem
Det skulle kunna vara det, men jag är osäker...
Citera
2012-11-29, 17:16
Medlem
Någon som vet vad detta är för spel:

Spelade på Win 95 eller 98, ngn gång på 90-talet.
Man kör ett flygplan, väldigt simpel grafik, sidescroller.. Man kan skjuta fram och släppa bomber ner. Har för mig att bakgrunden var helsvart, och det fanns en del berg man skulle se upp så man inte flög in i.
Om man inte "plockade upp" bensin som fanns i luften fick man slut på soppa och störtade.
Har hittat ett nytt spel som heter Turning the Tide, som är sjukt likt.
Citera
2012-11-30, 14:47
Medlem
Jag försöker hitta ett spel i vilket man spelar som två riddare. Den ena är blå och den andra röd. De har båda svärd och kan svinga svärdet i något "cirkulär" rörelse.

Min kollega kommer ihåg att gubbarna hade någon specialattack där de slänger en blixt så att alla fiender på skärmen dör.

Nu blev det väl lite dåligt med information men vi kommer tyvärr inte ihåg mycket mer. Det är definitivt inte Golden Axe i alla fall.

Finns det någon som vet vilket spel vi tänker på?
Citera
2012-11-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvn
Jag försöker hitta ett spel i vilket man spelar som två riddare. Den ena är blå och den andra röd. De har båda svärd och kan svinga svärdet i något "cirkulär" rörelse.

Min kollega kommer ihåg att gubbarna hade någon specialattack där de slänger en blixt så att alla fiender på skärmen dör.

Nu blev det väl lite dåligt med information men vi kommer tyvärr inte ihåg mycket mer. Det är definitivt inte Golden Axe i alla fall.

Finns det någon som vet vilket spel vi tänker på?

Jag gissar på att det är chiki chiki boys till sega

http://www.youtube.com/watch?v=9fxp1I338mo
Citera
2012-11-30, 15:13
Medlem
Tack som fan!
Citera
2012-12-01, 02:21
Medlem
Hallåj

Jag söker ett gammal peka-klicka-spel som jag tror släpptes någon gång under 90-talet. Jag skulle kunna tänka mig att det t.o.m. var svenskt men inget jag är säker på.
Jag kommer ihåg en hel del olika bitar så ska försöka summera ihop dem så kanske någon känner igen det.

Har för mig att spelet börjar i ett rum uppe i ett höghus, möjligtvis på en mordplats eller liknande. Man tar sig ut från lägenheten och ner med en hiss på gatan varpå man senare åker någon slags tunnelbana om jag inte minns fel. Man kommer då till en annan del av staden där man bl.a. kan gå in på någon bar, möjligtvis snacka med någon spågumma och dessutom träffa någon tjej man "flirtar" med. Eftersom man var ung och som man är då kommer jag tydligt ihåg hur man senare var i hennes lägenhet samtidigt som hon duschade vilket ju var jättespännande.
Den generella stämningen i spelet var rätt mörk och jag har som sagt för mig man skulle lösa någon slags mordgåta. Bilderna såg relativt "verkliga" ut och av någon anledning får jag alltså för mig att de pratade svenska i spelet.

Hoppas någon känner igen det och kan meddela vad det heter!
Citera
2012-12-01, 10:50
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgN
Hallåj

Jag söker ett gammal peka-klicka-spel som jag tror släpptes någon gång under 90-talet. Jag skulle kunna tänka mig att det t.o.m. var svenskt men inget jag är säker på.
Jag kommer ihåg en hel del olika bitar så ska försöka summera ihop dem så kanske någon känner igen det.

Har för mig att spelet börjar i ett rum uppe i ett höghus, möjligtvis på en mordplats eller liknande. Man tar sig ut från lägenheten och ner med en hiss på gatan varpå man senare åker någon slags tunnelbana om jag inte minns fel. Man kommer då till en annan del av staden där man bl.a. kan gå in på någon bar, möjligtvis snacka med någon spågumma och dessutom träffa någon tjej man "flirtar" med. Eftersom man var ung och som man är då kommer jag tydligt ihåg hur man senare var i hennes lägenhet samtidigt som hon duschade vilket ju var jättespännande.
Den generella stämningen i spelet var rätt mörk och jag har som sagt för mig man skulle lösa någon slags mordgåta. Bilderna såg relativt "verkliga" ut och av någon anledning får jag alltså för mig att de pratade svenska i spelet.

Hoppas någon känner igen det och kan meddela vad det heter!
Shadowrun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in