Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 17:13
Medlem
Sadegpowers avatar
Kan det var shadow of the beast, eller kanske altered beast? (det senare mera ett plattformsspel)

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag söker ett gammmalt Sega Megadrive spel.
Detta kommer vara en extremt spartansk beskrivning då jag bara spelade spelet en gång när jag var 8 år gammal..

Jag kommer ihåg att man i spelet samlade items som i vanliga point n' clicks.
Jag tror spelet hade något med riddare och magiker och sånt att göra, men OM jag kommer ihåg rätt så var gubben man spelade som ett ägg, eller åtminstone nåt ickemänskligt men antropomorfiskt.

Det var inga rullande skärmar i spelet, du gick till vänster och då laddades skärmen till vänster.
Jag kommer ihåg en av skärmarna där det var ett stort träd och jag tror det var ett item i trädet som jag inte lyckades nå.

Som sagt, luddigt beskrivning men jag har letat efter detta spelet i över 6 år nu så detta verkar vara sista anhalten innan jag ger upp mitt sökande.
Citera
2014-12-04, 17:24
Medlem
Sadegpowers avatar
Kan det vara den gamla Neo Geo-dängan Crossed Swords?

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Söker ett arkad-spel jag lade många 5kronor i som ung.

Ett platform-spel där du är en riddare som slår ihjäl fiender och hästar. Kommer ihåg att det var väldigt blodigt. Tror det var från 91-92 lr nåt sånt… Var säkert 15års-gräns på det.

Någon som vet nåt?
Citera
2014-12-05, 21:07
När jag var liten hade jag ett spel baserat på ett svenskt(tror det var svenskt) tvättmedel.
Jag tror det är VIA tvättmedel som gjorde spelet men inte säker.
Kommer inte ihåg så mycket av det.
Var mitten på 90talet.
Någon som känner igen det?
Har för mig man var en liten varelse som skulle akta sig för smutsmonster/fläckmonster.
Så skulle man ta sig fram i spelet, kommer inte ihåg ifall man hade några vapen etc.
Kan ha varit en blond pojke med hawaiskjorta
Senast redigerad av dreamfreezee 2014-12-05 kl. 21:13.
Citera
2014-12-06, 11:06
Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Kan det vara den gamla Neo Geo-dängan Crossed Swords?

Tyvärr.. -.- Bah får aldrig tag i spelet. Letat nästan ihjäl mig.
Citera
2014-12-06, 11:51
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Tyvärr.. -.- Bah får aldrig tag i spelet. Letat nästan ihjäl mig.

Det kan inte vara så att du blandar ihop lite detaljer i och med att minnena är så gamla? Vet att jag gjort det vid flera tillfällen då jag varit bombsäker över hur spelet sett ut.

Det kanske är en annan plattform än du minns osv.
Citera
2014-12-08, 10:45
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Det kan inte vara så att du blandar ihop lite detaljer i och med att minnena är så gamla? Vet att jag gjort det vid flera tillfällen då jag varit bombsäker över hur spelet sett ut.

Det kanske är en annan plattform än du minns osv.

Jag minns så väl att det var på Vin Handlar'n jag spelade det här spelet på en arkadmaskin som liten grabb. Lade in en femma för att få ett spel. Platformspel, medivial-tema. Mycket blod och våld. Det är så likt Aktraiser men ändå inte i och med dess strategi-spel i den delen.
Citera
2014-12-08, 10:53
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Jag minns så väl att det var på Vin Handlar'n jag spelade det här spelet på en arkadmaskin som liten grabb. Lade in en femma för att få ett spel. Platformspel, medivial-tema. Mycket blod och våld. Det är så likt Aktraiser men ändå inte i och med dess strategi-spel i den delen.
Kan det vara något i Dynasty Wars-serien, eller Warriors of Fate?
Citera
2014-12-09, 00:26
Medlem
Sadegpowers avatar
Citat:

Eller knights of the round? http://www.hardcoregaming101.net/finalfightclones/knights-2.png
Citera
2014-12-09, 11:01
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Kan det var shadow of the beast, eller kanske altered beast? (det senare mera ett plattformsspel)

Tyvärr inte, mitt spel är mer cartoony och kommer inte ihåg om det ens var nån combat i spelet.
Det var som ett point n' click med fokus på items som ska användas på rätt plats.
Det är sidescroller-format.
Citera
2014-12-09, 17:13
Här är enda spelet som går att förknippa med det jag söker. Det är ändå fan inte Aktraiser...

http://hadouken.files.wordpress.com/2008/12/actraiser.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Kan det vara något i Dynasty Wars-serien, eller Warriors of Fate?

Tyvärr inte, tack för ännu ett tappert försök.

Citat:
Eller knights of the round? http://www.hardcoregaming101.net/finalfightclones/knights-2.png

Nej tyvärr, för "glad" grafik.
Senast redigerad av Gosif 2014-12-09 kl. 17:18.
Citera
2014-12-09, 18:35
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Här är enda spelet som går att förknippa med det jag söker. Det är ändå fan inte Aktraiser...
Inte ActRaiser 2 heller, antar jag?
Citera
2014-12-09, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Inte ActRaiser 2 heller, antar jag?

Fanns det till arkadmaskiner? Fortf så är strategitemat ej aktuellt... Ska kolla upp det mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in