Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-10-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Bara måste vara Double Dragon III, enda NES spelet jag vet med den spelmekaniken
(Att bossarna går med i laget det vill säga)

http://www.youtube.com/watch?v=sSL7fTupMUY#t=0m45s

Det är det! Tack som fan!
Citera
2012-10-04, 22:49
Medlem
dohens avatar
Tja.

Jag letar efter 3 spel just nu som jag spelade hos kompisar när jag var liten.

Det första spelet är på NES och det var väldigt simpelt har jag för mig. Man gick/sprang runt, upp och ner för stegar, och letade efter små gubbar typ som man skulle rädda. Kommer inte ihåg så mycket mer detaljer om det ens var några. Någon som vet vilket spel jag pratar om? Tror det fanns nycklar också man letade efter men kommer inte ihåg helt säkert.

Det andra spelet var på Sega har jag för mig och det gick ut på att man skulle klara sig genom en bana typ och fanns väl fiender o sånt att akta sig för. Det var ett sidescroller spel. Denna beskrivningen blir nog väldigt svår för er att hjälpa mig hitta rätt spel men det ända jag kommer ihåg som är i mer detalj är att det var någon slags helikopter som gubben man var flög i mellan varje bana man hade klarat har jag för mig, kommer inte ihåg om man kan använda/styra själva helikoptern i spelet.

Det tredje spelet är på Sega och det är jag helt 100% säker på. Det var ett vanligt fighting spel där man kör 1v1 som tekken t.ex. där man kunde välja olika djur och jag har för mig att typ på tredje leveln mötte man en tiger eller något som hade en gitarr och denna "bossen" klarade jag/mina kompisar aldrig.

Hade verkligen varit kul att spela dessa spelen igen.
Citera
2012-10-04, 22:56
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dohen
Tja.

Det första spelet är på NES och det var väldigt simpelt har jag för mig. Man gick/sprang runt, upp och ner för stegar, och letade efter små gubbar typ som man skulle rädda. Kommer inte ihåg så mycket mer detaljer om det ens var några. Någon som vet vilket spel jag pratar om? Tror det fanns nycklar också man letade efter men kommer inte ihåg helt säkert.

Det andra spelet var på Sega har jag för mig och det gick ut på att man skulle klara sig genom en bana typ och fanns väl fiender o sånt att akta sig för. Det var ett sidescroller spel. Denna beskrivningen blir nog väldigt svår för er att hjälpa mig hitta rätt spel men det ända jag kommer ihåg som är i mer detalj är att det var någon slags helikopter som gubben man var flög i mellan varje bana man hade klarat har jag för mig, kommer inte ihåg om man kan använda/styra själva helikoptern i spelet.

Det tredje spelet är på Sega och det är jag helt 100% säker på. Det var ett vanligt fighting spel där man kör 1v1 som tekken t.ex. där man kunde välja olika djur och jag har för mig att typ på tredje leveln mötte man en tiger eller något som hade en gitarr och denna "bossen" klarade jag/mina kompisar aldrig.

1. The Goonies? The Goonies II?
Citera
2012-10-05, 00:22
Medlem
Citat:
Tja.

....

Lode runner?
Senast redigerad av Höek 2012-10-05 kl. 00:25. Anledning: länk
Citera
2012-10-05, 00:34
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Tja.

1. Lode Runner? http://www.geektalk.com.br/wp-content/uploads/2012/06/lode_runner.jpg

2. Det här måste du nog beskriva mer. :/

3. Brutal: Paws of fury? http://www.youtube.com/watch?v=rM_qjPTtrio

edit: 2a på Lode Runner, hade inte uppdaterat sidan.
Citera
2012-10-05, 23:51
Medlem
dohens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
1. The Goonies? The Goonies II?

Citat:
Ursprungligen postat av Höek
Lode runner?

Citat:
Ursprungligen postat av Podde
1. Lode Runner? http://www.geektalk.com.br/wp-content/uploads/2012/06/lode_runner.jpg

2. Det här måste du nog beskriva mer. :/

3. Brutal: Paws of fury? http://www.youtube.com/watch?v=rM_qjPTtrio

edit: 2a på Lode Runner, hade inte uppdaterat sidan.
Det första spelet var The Goonies II Kommer ihåg det där med att man skulle rädda en person i olika rum. Var inte särskilt skoj att spela nu dock men kul att hitta spelet jag tänkte på, nostalgi. Tack. Det var inte Lode Runner, för man skulle rädda olika personer. Men tack ändå.

Det tredje spelet var Brutal: Paws of fury Trodde inte det va det var det först men det var mycket som jag tyckte mig känna igen med spelet och till slut hitta jag ett youtube klipp där en av gubbarna (Leon) tog fram en gitarr och spelade och det var det jag kom ihåg Tack. Även detta spelet var inte särskilt skoj men kul att hitta spelet igen fan.

Det andra spelet blir jag faktiskt osäker på om det ens var på Sega :/ Men det enda jag egentligen kommer ihåg var att gubben man var hade någon sorts helikopter/flygmaskin som han använde mellan banorna eller om det även var under vissa banor eller hela tiden. Var väll ett vanligt spel med fiender osv som man skulle akta sig för eller döda, så mycket mer detaljer kommer jag inte ihåg.

Sedan är det ett till spel som jag kom på som jag skulle vilja spela igen Det var något spel där man var ett slags djur typ en ekorre har jag för mig, sedan skulle man hjälpa olika personer med olika items osv och när man kommit en bit så fick man en item som man gav till en person och han i sin tur gav en item som man gav till en annan så fortsatte det så. Fanns olika områden i spelet. Så mycket mer kommer jag inte ihåg och kommer inte ihåg vilken konsoll det var till. Snes kanske. Dålig beskrivning jag vet men det är det enda jag kommer ihåg i princip.
Senast redigerad av dohen 2012-10-05 kl. 23:58.
Citera
2012-10-06, 04:00
Medlem
robotwos avatar
Greendog kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=VL7jR1NN4p0#t=2m44s
Citera
2012-10-06, 14:09
Medlem
Yo,

letar efter ett gammalt spel, då det handlar om typ en snubbe som går runt och xpar o sånt shit dödar monsters då typ hela staden blir "cursad" av något demon shit, sen så stöter han på en ängel brud eller något liknande som hänger med i ditt team, och ibland är hon vanlig människa ibland en ängel, sen din värsta fiende är din bror som har blivit en demon. Tror snubben man lirar hade blått hår, minns ej ens vad den heter eller något, vet det fans 2-3 serier av spelet, köpte den till data där vid 90 talet, det är massa kinesiska (eller japanska lr likande) tecken i spelet och spelet va ju översatt på engelska fast den var ändå "kinesisk" på något sett. Om ni vet något liknande eller i närheten, bara ut med det!

edit;

tror det fanns också sån "speciell" svärd som man kunde få typ när man besegrat bossen eller något sånt, samt att de svärdet också va med på skivomslaget, skivomslaget va med mörkblåa effekter bakom svärden, om minnet inte lurar mig
Citera
2012-10-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brkie
Yo,

letar efter ett gammalt spel, då det handlar om typ en snubbe som går runt och xpar o sånt shit dödar monsters då typ hela staden blir "cursad" av något demon shit, sen så stöter han på en ängel brud eller något liknande som hänger med i ditt team, och ibland är hon vanlig människa ibland en ängel, sen din värsta fiende är din bror som har blivit en demon. Tror snubben man lirar hade blått hår, minns ej ens vad den heter eller något, vet det fans 2-3 serier av spelet, köpte den till data där vid 90 talet, det är massa kinesiska (eller japanska lr likande) tecken i spelet och spelet va ju översatt på engelska fast den var ändå "kinesisk" på något sett. Om ni vet något liknande eller i närheten, bara ut med det!

edit;

tror det fanns också sån "speciell" svärd som man kunde få typ när man besegrat bossen eller något sånt, samt att de svärdet också va med på skivomslaget, skivomslaget va med mörkblåa effekter bakom svärden, om minnet inte lurar mig

NVM, letade lite och hittade det, GRANDIA 2, hade inte rätt om alla detaljer men var nära :
Bild
Citera
2012-10-06, 23:11
Medlem
dohens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Greendog kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=VL7jR1NN4p0#t=2m44s
Ja det var det spelet jag menade med "helikoptern" hahaha. Visste att det var någon slags flygmaskin och det var väldigt många år sen Vilken nostalgi. Tack som fan!!
Citera
2012-10-09, 12:07
Medlem
craniumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Killer instinct?

Nope, det var Clay fighters! Himla roligt spel!
Citera
2012-10-09, 13:12
Medlem
Wheatstacks avatar
Okej, någon form av mindre spel jag minns.

Två baser, du mot fienden, en flod emellan. Man ska förstöra varandras bas som man placerar ut i början (såg ut som en helikopterplatta typ). Man kunde också sätta upp två falska decoy-baser.

Sedan bygger man anfalls- och försvarsraketer som skjuter automatiskt under spelet. Man kunde också skicka över robotar till fienden som slogs till de dog. En annan byggnad jag minns var en grön bunker som sköt en robot om denne stod bredvid.

En chansning, men någon kanske minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in