Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-14, 21:43
Medlem
Bigtimepommess avatar
Tjena Flashback!
Jag och en kompis söker ett spel som följde med kellogs cornflakes för ett X antal år sedan. Spelet är en space shooter arkad stil, skeppet man styrde var rött om jag minns rätt. Det hade även stöd för två spelare (tror jag). I samma skiva spelet kom i så fanns ett till liknande spel som hette "Raptor". Nu är frågan om någon av er vet vad det andra spelet heter?

Tack på förhand!
Citera
2012-04-14, 22:48
Medlem
Bigtimepommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigtimepommes
Tjena Flashback!
Jag och en kompis söker ett spel som följde med kellogs cornflakes för ett X antal år sedan. Spelet är en space shooter arkad stil, skeppet man styrde var rött om jag minns rätt. Det hade även stöd för två spelare (tror jag). I samma skiva spelet kom i så fanns ett till liknande spel som hette "Raptor". Nu är frågan om någon av er vet vad det andra spelet heter?

Tack på förhand!
Hittade spelet nu! Spelet heter Demon Star och det finns gratis att ladda ner bara du söker! Grymt bra spel som rekommenderas! Fungerar utmärkt över tunngle!
Citera
2012-04-16, 20:48
Medlem
Jag letar ett spel till megadrive 2 som jag spelade när jag var extremt liten så jag kommer inte ihåg mycket. Man var iallafall en liten riddare tror jag. Jag såg en bild på vad som ser ut som en boss och jag misstänker att det är från det spelet. Det är en grön jätte typ med ett öga hor huggtänder och så har den rustning på sig. Den är 0huvudlös och håller sitt huvud i handen. Den har orange hår också. Någon som har nån aning om vad detta är för spel? Vill verkligen veta!
Citera
2012-04-16, 21:02
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaderium
Jag letar ett spel till megadrive 2 som jag spelade när jag var extremt liten så jag kommer inte ihåg mycket. Man var iallafall en liten riddare tror jag. Jag såg en bild på vad som ser ut som en boss och jag misstänker att det är från det spelet. Det är en grön jätte typ med ett öga hor huggtänder och så har den rustning på sig. Den är 0huvudlös och håller sitt huvud i handen. Den har orange hår också. Någon som har nån aning om vad detta är för spel? Vill verkligen veta!

Råkar du inte mena den här delen från Ghouls 'N' Ghosts?
http://www.youtube.com/watch?v=cS-X99zCYEI#t=1m40s

Riktigt bra spelserie som finns på dom mesta spelsystem , NES, SNES, MEGADRIVE, C64, MASTER SYSTEM, etc.

Fans även en riktigt nice spinoff-serie på det kallat "Gargoyle's Quest",
kan lugnt rekommendera 3'e spelet i den serien; Demon's Crest.
http://www.youtube.com/watch?v=UmKXviG-ORU
Senast redigerad av robotwo 2012-04-16 kl. 21:10.
Citera
2012-04-16, 21:22
Medlem
TACK!!! Det var precis det spelet jag tänkte på! Villken nostalgi man fick av att se det!
Citera
2012-04-16, 21:56
Medlem
gambiafarfars avatar
Hej, nu kommer en riktig kluring då jag inte kommer ihåg alls mycket.

Man är två figurer som går runt i en stad. Figuerna kan vara djur. Man möter (har jag för mig i alla fall) djur (tror det är hundar). Jag har bara svaga minnen som sagt, men de jag kommer ihåg är att man vid ett tillfälle är i en tunnelbana (osäker) och vid ett annat tillfälle är vid en ishockeyrink (99% säker).

Haha, riktigt flummig förklaring men det är allt jag vet. Creds till den som lyckas!
Citera
2012-04-16, 22:14
Medlem
Estranged62s avatar
har klurat på ett pc spel flera år nu...

90 tal iaf. man ser uppifrån och man går omkring i olika banor och inne i byggnader och möter fiender man skjuter sen kunde man förvandlas till dom fienderna på nåt sätt och få olika vapen.
spindeliknande fiender typ..
vet att min förklaring e värdelös men var så länge en och ja minns ja gillade de där spelet mkt!

de kan förresten varit ett fordon av nåt slag man körde... science fiction liknande
Senast redigerad av Estranged62 2012-04-16 kl. 22:17.
Citera
2012-04-19, 01:05
Medlem
BirkaBagarens avatar
Ett gammal spel till PC. Man kör något skepp i rymden, rätt litet, och tror man utgår från ett enormt skepp. Skjuter man på det stora moderskeppet några gånger blir man söndersprängd. Tror det är introt som är en scen med riktiga skådisar och snubben man är sitter i någon bar/liknande i en Star Wars-rock och tror det slutar med lite bråk. Skulle gissa på att det är från början av 90-talet, nästan helt säker på att det släpptes innan 2000. Det är i 3D.

Har även ett svagt minne att min farbror sa att han hade chattat och skrivit typ "go home to mommy" sen blivit nerskjuten så det kanske gick att köra online (om man inte kunde reta upp NPC:n). Fast det kanske var skitsnack.

OBS. Flera detaljer kan vara helt felaktiga eller snedvridna.
Citera
2012-04-19, 11:04
Medlem
ehi1337s avatar
Helu
söker ett spel till en segakonsoll tror jag. Spelade det för 10-15 år sedan, det jag kommer ihåg är väl som alltid ganska luddigt. Jag kommer igår att man typ glider in i ett rum på ett tåg och sen måste man hoppa över någon bom eller liknande, rummet känns lite som ratsbanorna på cs har jag för mig. Kommer också ihåg en boss som hade vingar och kom flygande när man stog på ett bord, då skulle man hoppa över eller ducka för den. Tror allt gick ut på att man skulle rädda någon, antagligen en prinsessa som kanske satt fast i en klocka... hahah låter som någon flummig dröm men vore roligt och se om någon minns det
Citera
2012-04-19, 11:07
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krampaj
Hej jag söker ett pc spel troligtvis från 95-97. Man är en liten kille som är flintis eller har gult hår och man letar efter nycklar. Det är allt jag kan minnas.

Commander Keen?
Har har iofs gul hjälm, men ändå....
Citera
2012-04-19, 11:25
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehi1337
Helu
söker ett spel till en segakonsoll tror jag. Spelade det för 10-15 år sedan, det jag kommer ihåg är väl som alltid ganska luddigt. Jag kommer igår att man typ glider in i ett rum på ett tåg och sen måste man hoppa över någon bom eller liknande, rummet känns lite som ratsbanorna på cs har jag för mig. Kommer också ihåg en boss som hade vingar och kom flygande när man stog på ett bord, då skulle man hoppa över eller ducka för den. Tror allt gick ut på att man skulle rädda någon, antagligen en prinsessa som kanske satt fast i en klocka... hahah låter som någon flummig dröm men vore roligt och se om någon minns det

Hittade det. Hette Clockwork Knight
Citera
2012-04-19, 15:04
Medlem
Söker ett spel, lirade det på Nintendo-64 när man var en superliten knatte det var något slags krigsspel, men man var : http://img.tradera.com/medium/732/140671732_1.jpg såna.

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in