Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Wizards & Warriors: Fortress of fear? http://www.youtube.com/watch?v=dAGeVuMHoKI

jag söker:

Ett MMO som släpptes ungefär samtidigt som WOW, men som då var jävligt mycket snyggare, det var sjukt snyggt med dåtidens standard. Man kunde t.ex ha flygande mattor som mounts.

everquest 2?
Citera
2012-05-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
everquest 2?

Ja, det kanske är EQ2 det handlar om. Ansågs detta sjukt snyggt år 2005? Jag tycker då idag att WOW är snyggare rent grafiskt.
Citera
2012-05-14, 15:46
Medlem
Snyltarens avatar
Jag söker ett spel för PC som jag spelade för längesen. Jag minns att det hette någonting med "Norm". Man började i Norms lägenhet (tror jag) och spelet gick ut på att komma igenom banorna genom att lösa massa problem. Har sökt det sjukt länge nu och börjar tappa hoppet

Edit: hittade det i tråden!! Normality
Senast redigerad av Snyltaren 2012-05-14 kl. 15:56.
Citera
2012-05-31, 23:58
Medlem
Tradkramarns avatar
Letar efter titeln på ett spel som jag spelade på tidigt 90-tal. Har googlat och sökt i tråden och funnit detta:

Hej!
Jag är i desperat behov av hjälp att hitta detta spelet.
Det är från 90-talet och jag tror det ursprungligen är ett barnspel.. Jag har för mig att det är ett click and point spel, och det utspelar sig i ett slott, där det finns en massa mystiska saker att undersöka. En tavla som visar ett ansikte som man kan byta ut ansiktsdelar på.. Det fanns ett rum med frankensteins monster i som låg på en bår, och när det blixtrade blev han till liv. Sen fanns det en trädgård där man kunde plantera blommor och det var en massa musik där.. Jag har bara små minnesluckor av detta spel, men jag hoppas någon här kommer ihåg det..

Svar: Det finns något spel som heter Greve Draculas Hemlighet eller liknande, det är ett barnspel.

Detta är spelet jag söker men 'Greve Draculas Hemlighet' har inte givit några resultat och ringer inte heller några klockor.

Förutom ovanstående beskrivning är spelet väldigt färgglatt, 2D, man spelar som en pojke med en ?trollstav? som går omkring i ett magiskt slott, barnspel med trevlig musik, dörrar i slotten leder till olika rum med minispel och pussel. Minns svagt att man startade spelet från MS-DOS genom kommandot 'Exec sonix'.

Hjälp mig snälla hitta titeln på detta spel.
Citera
2012-06-01, 00:02
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradkramarn
Letar efter titeln på ett spel som jag spelade på tidigt 90-tal. Har googlat och sökt i tråden och funnit detta:

Hej!
Det är från 90-talet och jag tror det ursprungligen är ett barnspel.. Jag har för mig att det är ett click and point spel, och det utspelar sig i ett slott, där det finns en massa mystiska saker att undersöka. En tavla som visar ett ansikte som man kan byta ut ansiktsdelar på.. Det fanns ett rum med frankensteins monster i som låg på en bår, och när det blixtrade blev han till liv. Sen fanns det en trädgård där man kunde plantera blommor och det var en massa musik där.. Jag har bara små minnesluckor av detta spel, men jag hoppas någon här kommer ihåg det..

Svar: Det finns något spel som heter Greve Draculas Hemlighet eller liknande, det är ett barnspel.

Detta är spelet jag söker men 'Greve Draculas Hemlighet' har inte givit några resultat och ringer inte heller några klockor.

Förutom ovanstående beskrivning är spelet väldigt färgglatt, 2D, man spelar som en pojke med en ?trollstav? som går omkring i ett magiskt slott, barnspel med trevlig musik, dörrar i slotten leder till olika rum med minispel och pussel. Minns svagt att man startade spelet från MS-DOS genom kommandot 'Exec sonix'.

Drakulas Hemlighet?
http://www.youtube.com/watch?v=fJYqqk6MRBU
Citera
2012-06-01, 00:07
Medlem
Tradkramarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Drakulas Hemlighet?
http://www.youtube.com/watch?v=fJYqqk6MRBU

Tack för snabbt svar DelGriffith men det är inte spelet jag söker.
*Letar vidare*
Citera
2012-06-01, 00:10
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Tack för snabbt svar DelGriffith men det är inte spelet jag söker.
*Letar vidare*

http://www.youtube.com/watch?v=Zv-m4sDZ4ps ?

Finns flera med liknande namn, vet ej säkert om det är uppföljare.
Citera
2012-06-03, 23:36
Medlem
Citat:

Hej!

scooter's magic castle?
Citera
2012-06-13, 19:09
Medlem
InnerSouls avatar
Hej!

Söker titeln på ett gammalt PC eller kanske ett amiga-spel som jag lirade som fan när jag var mindre. Eftersom jag inte behärskade det engelska språket något vidare bra då, så förstod jag aldrig riktigt vad det gick ut på eller vad som hände under spelets gång. Jag minns bara att det var skitsvårt!

Man styrde någon slags vitmålad stridsrobot som gick på två ben, en mecha-robot eller liknande och vandrade rundor i öknen och skott flög åt höger och vänster från alla möjliga håll.

När man förlorat alla liv på den roboten man styrde så flög man tillslut ut ifrån den och man sprang till fots med en svag bössa och man fick då en POV/FPS-vinkel där man såg igenom ett par skidglasögon/skyddsglasögon och man var väldigt, väldigt sårbar och svag..

Tacksam till tusen åt den som finner spelet jag söker och har sökt länge!
Citera
2012-06-13, 21:11
Medlem
Söker ett gammalt spel där man ska minska utrymmet genom att spärra av väggarna. I utrymmet finns en del monster som inte får nudda en! tack på förhand
Citera
2012-06-14, 17:54
Medlem
InnerSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabingo
Söker ett gammalt spel där man ska minska utrymmet genom att spärra av väggarna. I utrymmet finns en del monster som inte får nudda en! tack på förhand

Power Styx?
Citera
2012-06-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerSoul
Power Styx?

Du är en ängel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto