Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-09, 21:58
Medlem
IggyKoopas avatar
Jag söker ett spel som går ut på att man ska flytta runt block av olika former för att frigöra ett block som sitter längst in i en liten låda. Minns att jag spelade det på 90-talet. Kan eventuellt ha kallats åsnan. Gärna en länk på var man kan spela det online.
Citera
2011-09-10, 21:34
Medlem
Jag spelade ett spel när jag var liten, där man, om jag minns rätt var en gul boll med solglasögon som hoppade runt på ett rutnät, ungefär som ett schackbräde i 3D. Någon som känner igen detta?

Bakgrunden var helt stilla. På första banan var den svart.
Citera
2011-09-11, 00:44
Medlem
Jag söker ett spel från sent 90-tal till tidigt 2000tal. Man var någon gubbe med alvöron och det utspelade sig i något slottliknande ställe, sen slogs man ofta med ett spjut. Kommer bland annat ihåg att man dödade stora råttor. Någon som känner igen det?
P.S inte Zelda.
Senast redigerad av Niffe567 2011-09-11 kl. 00:52.
Citera
2011-09-11, 01:41
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Jag söker ett form av SWAT-spel.

Det påminner lite om Commandos Behind Enemy Lines, fast man är en SWAT-styrka. Typ det är ett bankrån i ett köpcentrum så har man ett antal gubbar man får placera ut för att klara upp det.

Jag vet inte om det kan vara något av de första spelen som hette SWAT. De senare med det namnet är ju FPS.
Citera
2011-09-11, 01:50
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag söker ett form av SWAT-spel.

Det påminner lite om Commandos Behind Enemy Lines, fast man är en SWAT-styrka. Typ det är ett bankrån i ett köpcentrum så har man ett antal gubbar man får placera ut för att klara upp det.

Jag vet inte om det kan vara något av de första spelen som hette SWAT. De senare med det namnet är ju FPS.

Låter som SWAT 2
http://www.youtube.com/watch?v=1DvDU-EhJZU
Citera
2011-09-11, 10:26
Medlem
Hej!

Jag hyrde ett spel vid 2 tillfällen för 15år sedan till mitt super nintendo som jag nu
varken vet vad det heter eller speciellt mycket om, letat och provat alla möjliga sökfunktioner men hittar det inte kanske kan någon hjälpa mig? (Köpt en snes igen och tänkte skaffa alla spel man var i kontakt med under barndomen)

Det jag vet om spelet är:
Man börjar spelt i en by utan hus åsv, sen när man klarar ett uppdrag så kommer det mer byggnader
i staden. Om jag inte minns fel så är flera djur i lokalbefolkningen längre fram(någon bla: en ko?)

Som ni ser så minns jag inget mycket men minns att att jag vill spela det igen, kan inte sluta tänka på spelet måste vad det heter Tacksam för svar som kan hjälpa mig hitta titeln...
Citera
2011-09-11, 12:36
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade för c:a 10 år sedan. Man spelade som en sorts rymdpirat och tog sig fram igenom spelet igenom att bland annat attackera frakt skepp och då tvinga dem att släppa sin last. Då kallade man in sitt egna skepp som snabbt lastade på och drog iväg. Man var även tvungen att uppgradera sitt moderskepp för att kunna få bättre skepp. Hoppas det ringer en klocka någonstans.
Citera
2011-09-11, 18:13
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexspektrum
Hej!

Jag hyrde ett spel vid 2 tillfällen för 15år sedan till mitt super nintendo som jag nu
varken vet vad det heter eller speciellt mycket om, letat och provat alla möjliga sökfunktioner men hittar det inte kanske kan någon hjälpa mig? (Köpt en snes igen och tänkte skaffa alla spel man var i kontakt med under barndomen)

Man börjar spelt i en by utan hus åsv, sen när man klarar ett uppdrag så kommer det mer byggnader
i staden. Om jag inte minns fel så är flera djur i lokalbefolkningen längre fram(någon bla: en ko?)

Harvest Moon?
http://www.youtube.com/watch?v=FDs0cwh_Mps

Eller mycket troligen Actraiser då
http://www.youtube.com/watch?v=8TmgNMgcLk0#t=3m40s

Citat:
Ursprungligen postat av E1tr1s
Jag söker ett spel som jag spelade för c:a 10 år sedan. Man spelade som en sorts rymdpirat och tog sig fram igenom spelet igenom att bland annat attackera frakt skepp och då tvinga dem att släppa sin last. Då kallade man in sitt egna skepp som snabbt lastade på och drog iväg. Man var även tvungen att uppgradera sitt moderskepp för att kunna få bättre skepp. Hoppas det ringer en klocka någonstans.

Kanske Freelancer?
http://www.youtube.com/watch?v=NODc1lXn0ak
Senast redigerad av robotwo 2011-09-11 kl. 18:49.
Citera
2011-09-12, 12:59
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Låter som SWAT 2
http://www.youtube.com/watch?v=1DvDU-EhJZU

Tack så mycket.
Citera
2011-09-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexspektrum
Hej!

Som ni ser så minns jag inget mycket men minns att att jag vill spela det igen, kan inte sluta tänka på spelet måste vad det heter Tacksam för svar som kan hjälpa mig hitta titeln...

Det där är ett av mina favoritspel! Soul Blazer!
Citera
2011-09-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitruz
Gah! Tror jag vet precis vilket du menar! Nyklarna har olika färg, man kan köra 2 players har jag för mig o det finns spakar o grejer man kan dra i för att öppna luckor och dörrar. Kan inte komma på vad det heter tyvärr

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Ja, exakt!
Det fanns på någon gammal Komputer för alla-skiva eller nåt sånt, eller hur?
Problemet är att jag fick för mig att slänga alla mina såna skivor för nåt år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Jag söker ett plattformspusselspel, man spelar som en trollkarl och samlar nycklar och grejer och måste göra allting rätt för att komma vidare. Det är till PC.
Någon som vet vad det heter?

Jag är rätt säker på att jag tänker på samma spel, men jag är osäker på om man var en trollkarl i spelet som jag tänker på.

Vad jag minns (säg till om ni vet vilket spel jag menar, letat hur länge som helst):
Man kan spela två spelare (osäker på om man kan spela ensam, men det går säkert), och med hjälp av varandra så ska man öppna dörrar, få nycklar och få bort fällor. Minns att grafikgrejerna var typ 32x32 eller 16x16 pixels, inte särskilt detaljerad grafik (åtminstone på spelarna). Är inte helt säker på om det finns monster, men det kan vara så att man blir jagad på vissa banor.

Väldigt gammalt spel iaf, 2D var det och man såg det framifrån (går till vänster/höger och upp/ner)

Måste få reda på vad spelet heter innan jag får extrem abstinens!

Har för mig att det utspelade sig i ett slott, nån grotta och lite utomhus (inte säker på sista)
Citera
2011-09-17, 09:51
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigare
Jag är rätt säker på att jag tänker på samma spel, men jag är osäker på om man var en trollkarl i spelet som jag tänker på.

Vad jag minns (säg till om ni vet vilket spel jag menar, letat hur länge som helst):
Man kan spela två spelare (osäker på om man kan spela ensam, men det går säkert), och med hjälp av varandra så ska man öppna dörrar, få nycklar och få bort fällor. Minns att grafikgrejerna var typ 32x32 eller 16x16 pixels, inte särskilt detaljerad grafik (åtminstone på spelarna). Är inte helt säker på om det finns monster, men det kan vara så att man blir jagad på vissa banor.

Väldigt gammalt spel iaf, 2D var det och man såg det framifrån (går till vänster/höger och upp/ner)

Måste få reda på vad spelet heter innan jag får extrem abstinens!

Har för mig att det utspelade sig i ett slott, nån grotta och lite utomhus (inte säker på sista)

det är inte någon version eller ripoff av Solomon's Key ni pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in