Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-27, 15:57
Medlem
Söker namnet på ett SNES spel jag hade när jag var liten. Det var ett racingspel, kommer ihåg att det fanns 4 olika bilar att välja mellan, en röd bil som såg ut som en formula1 bil, en gul som typ var rund (??), samt en blå monster truck eller något (inte säker). Kommer ihåg att jag behövde en speciel adapter för att spela spelet då det var amerikanskt och spelet inte passade i mitt SNES, så mkt möjligt att det inte har funnits en europeisk version av det alls, inte säker dock. Något pro som vet vad det kan vara?
Citera
2009-05-27, 16:12
Medlem
Novalines avatar
Jag spelade ett spel på Nintendo 8bitar för en jävla massa år sen som jag har börjat tänka på nu på sistone.

Kommer inte ihåg så mycket om det fast man var en riddare (tror jag ) och hoppade omkring i en stad ungefär. Man kom högre och högre upp i staden desstu längre man kom och så kommer jag också ihåg att man samlade några runda saker som fanns lite här och där.

Man kunde gå in i hus och ibland mötte man någon stor snubbe där inne som vaktade andra sidan av rummet.

Är det någon som känner igen spelet av min luddiga förklaring?
Skulle uppskattas sjukt mycket
Citera
2009-05-27, 17:31
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novaline
Jag spelade ett spel på Nintendo 8bitar för en jävla massa år sen som jag har börjat tänka på nu på sistone.

Kommer inte ihåg så mycket om det fast man var en riddare (tror jag ) och hoppade omkring i en stad ungefär. Man kom högre och högre upp i staden desstu längre man kom och så kommer jag också ihåg att man samlade några runda saker som fanns lite här och där.

Man kunde gå in i hus och ibland mötte man någon stor snubbe där inne som vaktade andra sidan av rummet.

Är det någon som känner igen spelet av min luddiga förklaring?
Skulle uppskattas sjukt mycket
Jag satsar allt jag har på wizards & warriors III!
Citera
2009-05-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Söker namnet på ett SNES spel jag hade när jag var liten. Det var ett racingspel, kommer ihåg att det fanns 4 olika bilar att välja mellan, en röd bil som såg ut som en formula1 bil, en gul som typ var rund (??), samt en blå monster truck eller något (inte säker). Kommer ihåg att jag behövde en speciel adapter för att spela spelet då det var amerikanskt och spelet inte passade i mitt SNES, så mkt möjligt att det inte har funnits en europeisk version av det alls, inte säker dock. Något pro som vet vad det kan vara?
Rock n' Roll Racing?
http://www.youtube.com/watch?v=1sPrZW2wXP4
Citera
2009-05-28, 00:41
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Stunt Race Fx?
Citera
2009-05-28, 02:57
Medlem
Novalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Jag satsar allt jag har på wizards & warriors III!

Tackar helt rätt. Skall sätta igång o nöta det direkt och se om det var så svårt som man tyckte för 10 år sen

edit: haha shit vilka flashbacks som kommer upp..Ljudet, riddarn, fienderna.. alltihop=)

Tackar återigen för detta... ska försöka klara det nu!!
Senast redigerad av Novaline 2009-05-28 kl. 03:14.
Citera
2009-05-28, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Stunt Race Fx?

Japp det var det, tack
Citera
2009-06-05, 02:43
Medlem
Novalines avatar
Nu har jag två spel som jag skulle vilja testa igen som jag spelade på Nintendo 8bit.

Första så är man en helikopter som ska göra uppdrag. Man startar på en båt, iaf på första uppdraget. Man ska bland annat förstöra några paraboler och sen rädda några allierade genom att hissa upp dem i helikoptern.

Andra är ett fotbollsspel där man kör landslag. Man är inte så många på planen och gubbarna är väldigt korta och knubbiga. Varje lag har också ett specialskott.

Help me out!
Citera
2009-06-05, 09:09
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Andra är ett fotbollsspel där man kör landslag. Man är inte så många på planen och gubbarna är väldigt korta och knubbiga. Varje lag har också ett specialskott.

Nintendo world cup.
Citera
2009-06-05, 10:41
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Första så är man en helikopter som ska göra uppdrag. Man startar på en båt, iaf på första uppdraget. Man ska bland annat förstöra några paraboler och sen rädda några allierade genom att hissa upp dem i helikoptern.
Choplifter? Cobra Command?
Citera
2009-06-05, 14:14
Medlem
jastors avatar
Citat:

Desert Strike låter det som, men det var till 16 bitars konsoller och inte NES.
Citera
2009-06-08, 01:24
Medlem
MyBBes avatar
Jag vill ha en litet nostalgi moment här hemma och letar efter spel till playstation. Man var (iaf i början) en röd spindelliknande sak. Man kunde skjuta människor och klättra på byggnader osv

Minns inte så mycket mer om spelet, någon som vet vilket jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in