Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-12, 21:39
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Upplägget (förutom flygplan etc) låter snarlitk The Lost Vikings, vilket det naturligtvis inte är. Det kanske är samma utvecklare?
The Lost Vikings är gjort av "Silicon & Synapse" (Blizzard Entertainment). Kollade på bilderna och det är helt klart inte det spelet. Men det ser ju ganska likt ut...

Någon annan som har någon idé?
Citera
2011-03-13, 02:20
Medlem
Hej jag behöver hjälp med ett dataspel som jag grubblat över länge... har frågat många men ingen har haft svar ännu så nu vänder jag mig hit och hoppas att ni kan hjälpa mig, jag har inte så mycket info och ge då det var ett väldigt bra sen iaf.

Spelet kom nog ut som när starcraft 1 kom det man fjorde på spelet var typ att gräva olika rum som man kunde göra olika saker med (man grävde ur ett stort berg typ) som man kunde typ göra skattkamare, träningsrum och lite annat och sedan så kom det även upp en massa gubbar ur ett hål som ville stanna och bo där du har byggt, sedan kunde det även komma fiender och då kunde man även styra 1 gubbe som har valt att bo i din håla typ...

Någon som känner igen? tacksam för svar!! detta är till pc så klart!
Citera
2011-03-13, 02:22
Medlem
Uber0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabpower91
Hej jag behöver hjälp med ett dataspel som jag grubblat över länge... har frågat många men ingen har haft svar ännu så nu vänder jag mig hit och hoppas att ni kan hjälpa mig, jag har inte så mycket info och ge då det var ett väldigt bra sen iaf.

Spelet kom nog ut som när starcraft 1 kom det man fjorde på spelet var typ att gräva olika rum som man kunde göra olika saker med (man grävde ur ett stort berg typ) som man kunde typ göra skattkamare, träningsrum och lite annat och sedan så kom det även upp en massa gubbar ur ett hål som ville stanna och bo där du har byggt, sedan kunde det även komma fiender och då kunde man även styra 1 gubbe som har valt att bo i din håla typ...

Någon som känner igen? tacksam för svar!! detta är till pc så klart!
Det låter som Dungeon Keeper 2.
Citera
2011-03-13, 02:45
Medlem
Tack så himmla mycket och snabb var du med
Citera
2011-03-13, 15:10
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anondody
Japp satan va nice, blir att lira det nu
nice allay cat är ju en klassiker ocxså

http://www.abandonia.com/en/games/24/Alley+Cat.html
Citera
2011-03-13, 15:36
Medlem
BigFatCones avatar
Infogade tråden "gammal katt och råtta spel"

Mvh,
Moderator
Citera
2011-03-15, 17:43
Jag söker namnet på ett java spel som fanns på bonus.com. var runt 00-03 skulle jag tro som jag spelade det. Det gick ut på att man styrde en gubbe sprang runt i en liten stad i samma stil som de i pokemon spelen. Man gick runt och utmanade runda bollar med en siffra i mitten. i början var man svag och då kunde man endast vinna över de med siffran 10. man slogs mot dem i ett litet minispel och när man vann över den så blev man en sån, fast lite starkare. sedan fortsatte man kämpa mot svårare och svårare bollar.
Citera
2011-03-16, 13:36
Medlem
kupochans avatar
Undrar otroligt mycket över ett spel som jag spelade när jag var yngre (runt 96). Det var ett MAC spel som (jag tror det hette around the world in 80 days). Liknande Lucasarts point-and-click-games. Man åkte horden unt med fogg och sn hade man vissa "hjälpare" typ ett sudd,en penna, en pensel etc. det låter helskumt, men var superkul. Undrar om någon vet vad det hette,vilka som gjort det eller vart man kan få tagi någon slags information om spelet. thanx!
Citera
2011-03-16, 15:35
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Undrar otroligt mycket över ett spel som jag spelade när jag var yngre (runt 96). Det var ett MAC spel som (jag tror det hette around the world in 80 days). Liknande Lucasarts point-and-click-games. Man åkte horden unt med fogg och sn hade man vissa "hjälpare" typ ett sudd,en penna, en pensel etc. det låter helskumt, men var superkul. Undrar om någon vet vad det hette,vilka som gjort det eller vart man kan få tagi någon slags information om spelet. thanx!

http://www.gamefaqs.com/mac/935570-around-the-world-in-80-days/data

EA, Adventure, 1994.

http://cgi.ebay.com/MAC-MACINTOSH-AROUND-WORLD-80-DAYS-EA-KIDS-PC-CD-/370492139874

Där kan du köpa det.
Citera
2011-03-16, 16:08
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
http://www.gamefaqs.com/mac/935570-around-the-world-in-80-days/data

EA, Adventure, 1994.

http://cgi.ebay.com/MAC-MACINTOSH-AROUND-WORLD-80-DAYS-EA-KIDS-PC-CD-/370492139874

Där kan du köpa det.

Oh fasiken, det gick snabbt! TACK det var precis det jag letade efter!
Citera
2011-03-16, 17:48
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Oh fasiken, det gick snabbt! TACK det var precis det jag letade efter!

Ett tips är att googla på namnet på spelet och ordet "mac".
Citera
2011-03-17, 11:44
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrestFallen
Hej, kommer nog vara Sveriges sämsta förklaring på spel detta men kör från det jag minns.

Tror (poängtera tror, ytterst osäker) att man ser huvudkaraktären ovanfrån, man skulle lösa diverse pussel/döda fiender. Fanns bossar osv med också om jag inte är helt tokig, tror det fanns med ailens också ^^. Som vapen kunde man kasta runda bollar, fanns olika färger, minns speciellt en gul och en röd. Dom var olika starka då förstås. Tror man kunde hitta på darts också, detta är ungefär allt jag minns utav spelet! (någonting med att man hade en bil och kunde köra runt till olika ställen också, eller om det var typ som gryphon point i wow)

edit: Det var ett pc spel har jag för mig!

http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Big_Adventure_2

aliens
kasta bollar
darts
köra bil
pc

riktigt bra spel för övrigt.
Senast redigerad av giss 2011-03-17 kl. 11:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in