Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Kan det ha varit TMNT 2 till NES? Raphael gör iaf en sån hopp attack(Speade det igår, så jag vet )

Nej, det är inte turtles jag tänker på, dock så hade jag turtles till NES, så kan mycket väl ha blandat ihop det där med sparkarna från det...
Citera
2009-03-17, 14:44
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Nej, det är inte turtles jag tänker på, dock så hade jag turtles till NES, så kan mycket väl ha blandat ihop det där med sparkarna från det...
Ah, okej. Jaja, hoppas du får reda på vilket spel det var så småningom!
Citera
2009-03-17, 15:17
Medlem
Citat:
Jag söker ett NES spel som jag knappt kommer ihåg någonting alls ifrån, så om någon vet vad jag menar är han fan bäst.

Det var ett platformspel, tror man var en ninja eller liknande. Asså där slutar egentligen det jag kommer ihåg om spelet . Eller jag kommer ihåg att det fanns stegar som man kunde klättra på med, vad det nu eliminerar för alternativ .

Sen kommer jag ihåg en liten detalj som jag inte är helt säker på är ifrån detta spelet, kan mkt väl vara ifrån något annat också, men iaf, har för mig att fienden (och möjligtvis gubben man styr) såg lite speciella ut varje gång dom sparkade, gubben liksom hoppade rakt upp i luften för att sen åka precis 45 grader snett neråt (så här ungefär: |\)

Helt weird beskrivning, men värt ett försök
Ninja Gaiden?
Citera
2009-03-17, 19:41
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Jag söker ett NES spel som jag knappt kommer ihåg någonting alls ifrån, så om någon vet vad jag menar är han fan bäst.

Det var ett platformspel, tror man var en ninja eller liknande. Asså där slutar egentligen det jag kommer ihåg om spelet . Eller jag kommer ihåg att det fanns stegar som man kunde klättra på med, vad det nu eliminerar för alternativ .

Sen kommer jag ihåg en liten detalj som jag inte är helt säker på är ifrån detta spelet, kan mkt väl vara ifrån något annat också, men iaf, har för mig att fienden (och möjligtvis gubben man styr) såg lite speciella ut varje gång dom sparkade, gubben liksom hoppade rakt upp i luften för att sen åka precis 45 grader snett neråt (så här ungefär: |\)

Helt weird beskrivning, men värt ett försök

Fick mig att tänka på Wrath of the Black Manta, kan det vara det?
Citera
2009-03-18, 10:54
Medlem
NightShades avatar
Söker ett Polisspel.

De e inte police quest eller SWAT de ska vara i FPs eller RPG. Minns inte riktigt. Spelade de senast 1997. IAF. Desarmera kriminella du fångar desto bättre vapen får du. Påminner lite om GTA miljön fast inte med kameran direkt ovan.
Kan inte saja så mycket mera så posta gärna så fort ni kan om ni vet vad jag menar
Citera
2009-03-19, 18:29
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
I mitten av 90talet så fanns det ett FP(S) spel till amiga och pc där man typ hade krashlandat på en planet och skulle försöka överleva. Första gick typ ut på att man skulle hämta ett medkit (som jag har för mig var vaktad av någon varelse man var tvungen att slå ihjäl).

Man kunde få halsfluss minns jag och råka bryta benen.

Med medkitet kunde man göra allt möjligt, sy ihopp en hatt av löv som skydd mot solen eller om man var uttråkad så kunde man amputera ben och armar på sig själv. Fanns även en cyanidkapsel som man kunde klicka på men då dog man direkt.

Vi kom aldrig särskilt långt i spelet för vi hajjade inte vad vi skulle göra, vi hittade en grotta som vi aldrig kom igenom för vi blev ihjälslagna av de varelser som fanns där. Alternativt kunde man klättra över berget men då kom det fåglar och pickade ut ögonen på en istället så hela skärmen blev svart.

Ok jag har hittat vilket spel det var
Citera
2009-03-24, 11:53
Medlem
KvilleniusIIs avatar
Tjena,
söker ett spel som jag och min äldre bror spelade mycket på PCn under hyfsat sent 90tal
Tror vi lirade på en 300mhz

Det är iaf ett rymdskepp man flög runt med joystick ute i en öken vad jag minns, kunde flyga ner i grottor o shiet och skjuta andra saker i luften, nästan lite egyptiskt tema.
Minns att det var mycket röda färger

Någon som har någon ide vad jag pratar om?

Mvh
Citera
2009-03-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvilleniusII
Tjena,
söker ett spel som jag och min äldre bror spelade mycket på PCn under hyfsat sent 90tal

Det är iaf ett rymdskepp man flög runt med joystick ute i en öken vad jag minns, kunde flyga ner i grottor o shiet och skjuta andra saker i luften, nästan lite egyptiskt tema.

Mvh
vill också veta vilket spel detta är, tror vi tänker på samma spel
Citera
2009-03-25, 17:16
Medlem
Knarkboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Jag söker ett plattformspusselspel, man spelar som en trollkarl och samlar nycklar och grejer och måste göra allting rätt för att komma vidare. Det är till PC.
Någon som vet vad det heter?

Citat:
Ursprungligen postat av nitruz

Gah! Tror jag vet precis vilket du menar! Nyklarna har olika färg, man kan köra 2 players har jag för mig o det finns spakar o grejer man kan dra i för att öppna luckor och dörrar. Kan inte komma på vad det heter tyvärr

Någon?
Citera
2009-03-25, 17:53
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Någon?

Solomon's key?
Citera
2009-03-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvilleniusII
Tjena,

Mvh

Kan det vara Rebel Assault?
http://www.youtube.com/watch?v=YxRXn7Mzv5I
Citera
2009-03-25, 18:26
Medlem
Knarkboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Solomon's key?
Det är till NES, PC sade jag...
Citera