Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-12, 12:05
  #1
Medlem
Han har sett bra nerdekad ut i flera år...lever han fortfarande? Skriver han? Är han knarkare eller alkis eller båda två? Någon som vet nåt?
Citera
2005-07-12, 12:09
  #2
Medlem
Pellenezs avatar
Har inte hört något annat än att han lever. Jag antar att du syftar på författaren. För övrigt är han född 20 juni 1955, vilket betyder att han fyller 50 år om drygt en vecka. Grattis i förskott, Stig!
Citera
2005-07-12, 14:21
  #3
Medlem
Han levde 2005-02-14 kl. 03.00...
... men han ser lite sliten ut...
http://www.st.nu/artiklar/utskrift.php?id=447573
Citera
2005-07-12, 14:29
  #4
Medlem
Bengt Olsson på DN hade en artikel för nåt år sen.

Roligt skriven om hur många som just ställde den här frågan, när man inte hade annat att tala om i Sthlmskretsarna....
Citera
2005-07-12, 16:15
  #5
Medlem
SpaceCats avatar
Såg honom på Lilla Asiens uteservering, vid Västerbroplan, med en skitsnygg brud för bara ett par veckor sedan. Han såg inte så farligt nergången ut, till skillnad mot "Uno Kronqvist" i Rederiet, som jag nyligen såg på samma ställe.
Han ser ut att vara i kraftig utförsbacke, så att säga...
Citera
2005-07-12, 22:36
  #6
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Han levde 2005-02-14 kl. 03.00...
... men han ser lite sliten ut...
http://www.st.nu/artiklar/utskrift.php?id=447573

Lite dålig hy, annars tycker jag att mest såg taggad och sammanbiten ut.
Citera
2005-07-12, 23:21
  #7
Medlem
utters avatar
Han har använt både amfetamin tidigare i alla fall. Vet inte om han gör det nu; ett rykte säger att han blev, typ, galen av det.
Citera
2005-07-12, 23:57
  #8
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Såg honom på Lilla Asiens uteservering, vid Västerbroplan, med en skitsnygg brud för bara ett par veckor sedan. Han såg inte så farligt nergången ut, till skillnad mot "Uno Kronqvist" i Rederiet, som jag nyligen såg på samma ställe.
Han ser ut att vara i kraftig utförsbacke, så att säga...


vet du något mer om vad allas vår Uno har gjort för att se så jävlig ut? förlåt om jag lånar tråden lite =)
Citera
2005-07-13, 09:08
  #9
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Har inte hört något annat än att han lever. Jag antar att du syftar på författaren. För övrigt är han född 20 juni 1955, vilket betyder att han fyller 50 år om drygt en vecka. Grattis i förskott, Stig!

Du menar att han fyllde 50 för snart en månad sen?
Grattis i efterhand, Stig!
Citera
2005-07-13, 09:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
vet du något mer om vad allas vår Uno har gjort för att se så jävlig ut? förlåt om jag lånar tråden lite =)


har han inte suttit på stillot?

the big house?

Up the river.

Folsom prison blues...
Citera
2005-07-13, 10:57
  #11
Medlem
Churchills avatar
Läget med Stickan!

Vänner, varen lugnade.
Stickan spatserar runt med lätt luftiga steg på The Island of True Heroes, det vill säga Lilla Essingen. Där har han också sitt nattläger, för att vara exakt på Essinge Brogata. Lite brydd har han dock sett ut på senaste tiden, men förklaringen är enkel: hans tidigare stamlokus Akterbaren (där Stickan hade stående nota och ofta avnjöt en omelett till ölen) har nu blivit indierna Miss Goa & reservhaket, det klassiska Rosa Drömmar har semesterstängt. Därför beger han sig till sämre områden som Västerbroplan och Lilla Asien!
Nåt mer ni vill veta?
Citera
2005-07-13, 11:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Churchill
Vänner, varen lugnade.
Nåt mer ni vill veta?

Eftersom Stig är min favoritförfattare skulle jag vilja veta om han jobbar på nåt projekt, eller vad han håller på med frånsett att äta omelett och gå ut med assnygga brudar. Vad gör han annars om dagarna? Hur ser en typisk Stig Larsson-dag ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback