2005-07-13, 11:38
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Churchill
Vänner, varen lugnade.
Stickan spatserar runt med lätt luftiga steg på The Island of True Heroes, det vill säga Lilla Essingen. Där har han också sitt nattläger, för att vara exakt på Essinge Brogata. Lite brydd har han dock sett ut på senaste tiden, men förklaringen är enkel: hans tidigare stamlokus Akterbaren (där Stickan hade stående nota och ofta avnjöt en omelett till ölen) har nu blivit indierna Miss Goa & reservhaket, det klassiska Rosa Drömmar har semesterstängt. Därför beger han sig till sämre områden som Västerbroplan och Lilla Asien!
Nåt mer ni vill veta?

Tack för denna glädjande nyhet. Lite fräckt av Rosa drömmar att stänga såhär på sommaren bara.
Var det inte en artikel om hans bortsprungna och sedermera återfunna katt för ett tag sedan?
Citera
2005-07-13, 14:47
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
vet du något mer om vad allas vår Uno har gjort för att se så jävlig ut? förlåt om jag lånar tråden lite =)
Satt han inte inne för att ha hållit på och spöa sin kärring

Men nu blir det väldigt OT, eftersom tråden förväntas handla om Stig Larsson...
Vad heter allas vår Uno i verkligheten? (Orkar inte söka själv... värmen, ni vet...)

Tror det finns (minst) en tråd om honom och hans bravader sedan tidigare.
Citera
2005-07-13, 22:19
Medlem
Churchills avatar
Freddes:

Jag håller mig från att hänga med Stickan, men han är ju anställd av Kungliga Dramaten så en inte alltför vild gissning är att han befinner sig där.
Vill också poängtera att det är en gång på hundra som Stickan syns med kvinnligt sällskap och såååå snygga är inte brudarna - mer "bibliotekarie-typen som hennafärgat håret, vill vara bad girl och knulla dirty".

Utter:
Att de sommarstängt Rosa Drömmar är fräckt. Men inte lika fräckt som att de håller på att renovera stället - när jag passerade i kväll låg det fullt med utrivna inredningsdetaljer på trottoaren. Ett kultställe är på väg att försvinna...
Citera
2005-07-13, 22:37
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Satt han inte inne för att ha hållit på och spöa sin kärring

Men nu blir det väldigt OT, eftersom tråden förväntas handla om Stig Larsson...
Vad heter allas vår Uno i verkligheten? (Orkar inte söka själv... värmen, ni vet...)

Tror det finns (minst) en tråd om honom och hans bravader sedan tidigare.

Johannes Brost.
Citera
2005-07-13, 23:04
Medlem
Cohibas avatar
Näej, Tafkaf, nu får du gå hem och plugga på dina Rederiet-kunskaper. Johannes Brost spelar Joker, medan Uno Kronqvist i verkligheten heter Hans Engström.
Citera
2005-07-13, 23:16
Medlem
Citat:
- mer "bibliotekarie-typen som hennafärgat håret, vill vara bad girl och knulla dirty".
Kan du utveckla det där lite grand!
Citera
2005-07-14, 14:35
Medlem
Churchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Kan du utveckla det där lite grand!

Det är väl inte så svårt att se den typen av brudar framför sig? Tänk folkhögskola, rödvin, svarta sammetskläder, lite alternativ light men inte hardcore. 24 år och "har tröttnat på jämnåriga". Tanken på att få smaka den Store Poetens lockar och man kan känna sig sådär lagom djärvt dirty. Och vilken skön historia man kan berätta hemma i Nässjö sen då!
Citera
2005-07-14, 14:43
Medlem
Stig har ju sagt minst sagt svårsmälta saker om unga damer.

Samtidigt är han god vän med Horace E som är gift med feministen Ebba Witt-B.
Citera
2005-07-14, 14:47
Medlem
utters avatar
Citat:
Det är väl inte så svårt att se den typen av brudar framför sig? Tänk folkhögskola, rödvin, svarta sammetskläder, lite alternativ light men inte hardcore. 24 år och "har tröttnat på jämnåriga". Tanken på att få smaka den Store Poetens lockar och man kan känna sig sådär lagom djärvt dirty. Och vilken skön historia man kan berätta hemma i Nässjö sen då!

En så kallad kulturkofta?
Citera
2005-07-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
En så kallad kulturkofta?

hon eller han som är kofta?
Citera
2005-07-14, 14:50
Medlem
Churchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
hon eller han som är kofta?
Hon. Fast jag erkänner – bruden Stickan satt och tungsmekte tonsillerna på en vårkväll på Ettans buss skulle jag inte tacka nej till. "Nu ska vi leka Nietzsche, kvinna. Hämta det preussiska ridspöet, schnell!"
Citera
2005-07-14, 15:20
Medlem
Det känns som om jag sprungit efter samma hennafärgade brud i 20 år. Dock i snygga koftor. Inget slafs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in