Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Skäll inte på Fula Gubben, han är få i den här tråden som kommer med relevanta inlägg. Om det skulle vara gammal skåpmat han kommer med så är det bra att bli påmind igen. Dessutom har inte du så mycket matnyttigt att komma med.
Det är svårt att bara prata om personen Stig Larsson. Han lever sitt liv i sina texter på ett mycket personligare och dokumentärt sätt än t ex Öijer. S.L gör dikt av sitt liv och dikten gör liv åt S.L.
Om den här tråden blir alltför intellektuell så är det förmodligen Stig Larssons "fel".
Jag tar inte pulver och är yngre än SL, har därför inte så mycket med honom att göra.
Jag hade hoppats på få veta ngt nytt av FG, påminner lite om när Palme fick höra av SÄPO via sedlighetsroteln i Paris att Sverker Åström måste vara bög då han frekventerade homosexuella prostituterade i Bois de Boulogne, och Palme utbrast: "kan inte berätta ngt jag inte redan vet?"
Tråden är inte alls intellektuell, den är ju mestadels riktigt puckad FB-standard, och det är verkligen inte SLs "fel". Synd att en sådan begåvad man ska behöva lida spe för sin kärlek för lite bohemisk dekadens.