2009-01-23, 19:51
Medlem
Chamaica1s avatar
Spice och spice arctic smakar helt olika. Iofs. så har jag inte så mycket emot smaken av vanlig spice men arctic smakar bra mycket bättre.
Citera
2009-01-23, 20:34
Medlem
kamikaze_kids avatar
Någon som hunnit testa dom "nya" rökmixarna ifrån spicesweden, Spice Tropical Synergy och Mojo. (Såg att mojo var recenserad i början av tråden men inte STS)
Citera
2009-01-24, 16:40
Medlem
seaofgreens avatar
Plats nr1 Spice artic synergy
Är den bästa av dom jag testat. Uppåtrus dom 2.5 första timmarna sen blev man neråt. Jag behövde inte fylla på förns efter 4 timmar kanske. Försökte skriva detta igår men jag var så bränd att jag hann bli utloggad innan jag hade hunnit skriva 15 rader så jag gav upp 4/5.

Plats nr2 Spice diamond
Neråt från början till slut. Horisontalläget + soft music + ostbågar är det som gäller. 3/5

Plats nr3 Spice gold
Som diamond fast man måste röka mer + att toleransen ökar snabbt. Ok om man redan druckit lite lösningsmedel innan. 2/5

Plats nr3 Genie
Första gången jag rökte var jag stekt i nästan 3 timmar. Väldigt trippigt rus som liksom bara dalar av på något vis ingen seghet efter direkt. Efter jag rökt detta ett par gånger så sitter det bara i kanske 1.5 timme och är helt värdelöst att refilla. 3/5

Plats nr4 Zohai rx
Ungefär som Genie fast inte lika intensivt rus + lika värdelöst att refilla. 2/5

Ett minus till alla spicevarianter för att man blir sååå jävla BRAINDEAD dagen efter och ett minus till dom övriga att dom inte sitter i lika länge som spice men plus för att man känner sig helt normal dagen efter.

Fö så får alla rökmixar ett minus för att man verkligen känner på ruset att det inte är något som stämmer om man jämför med vår älskade Mary jane Det där lilla runda och lena finns lixom inte där.
Citera
2009-01-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaofgreen
Plats nr1 Spice artic synergy
Är den bästa av dom jag testat. Uppåtrus dom 2.5 första timmarna sen blev man neråt. Jag behövde inte fylla på förns efter 4 timmar kanske. Försökte skriva detta igår men jag var så bränd att jag hann bli utloggad innan jag hade hunnit skriva 15 rader så jag gav upp 4/5.

Plats nr2 Spice diamond
Neråt från början till slut. Horisontalläget + soft music + ostbågar är det som gäller. 3/5

Plats nr3 Spice gold
Som diamond fast man måste röka mer + att toleransen ökar snabbt. Ok om man redan druckit lite lösningsmedel innan. 2/5

Plats nr3 Genie
Första gången jag rökte var jag stekt i nästan 3 timmar. Väldigt trippigt rus som liksom bara dalar av på något vis ingen seghet efter direkt. Efter jag rökt detta ett par gånger så sitter det bara i kanske 1.5 timme och är helt värdelöst att refilla. 3/5

Plats nr4 Zohai rx
Ungefär som Genie fast inte lika intensivt rus + lika värdelöst att refilla. 2/5

Ett minus till alla spicevarianter för att man blir sååå jävla BRAINDEAD dagen efter och ett minus till dom övriga att dom inte sitter i lika länge som spice men plus för att man känner sig helt normal dagen efter.

Fö så får alla rökmixar ett minus för att man verkligen känner på ruset att det inte är något som stämmer om man jämför med vår älskade Mary jane Det där lilla runda och lena finns lixom inte där.

Är det verkligen zohai rx du har rökt? Mig veterligen finns inget intensivare rus än zohai rx. Visst att rökmixer fungerar olika, men att den skulle fungera så dålig? Njä... kanske var sx du rökte?

Dessutom är ju zohai rx en av få rökmixar som man verkligen kan fylla på och nå "toppen" igen.

Genie har jag testat också och det är verkligen inte i närheten av zohai rx.
Citera
2009-01-24, 19:17
Medlem
Harikiriis avatar
Har aldrig sysslat med lagliga CB-substitut tidigare. Men Zohai RX är, onekligen, jäkligt lockande!

Coolt namn också för den delen!
Citera
2009-01-24, 21:25
Medlem
Spice Gold - 4/10

Spice Diamond - 7/10 påminner mkt om brunt

Spice A/S - 4/10 lite klarare rus än gold

Genie - 6/10 trippigt men inte helt klockrent...kort rus

Zohai rx - 8/10 påminner mkt om weed men någonting som saknas för att få 5

Siwani - 3/10 kanske kan användas till att blanda ut annat med

Skunk A.N.B.O.W - 9/10 extremt likt Mary J

Brunt (bra) - 7/10

Grönt (bra) - 10/10 My weapon of choice....Även om det funkar nästan lika bra med skunket (Vilket dessutom är lagligt)
Senast redigerad av MrMarwe 2009-01-24 kl. 22:04.
Citera
2009-01-26, 16:43
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immortality
Är det verkligen zohai rx du har rökt? Mig veterligen finns inget intensivare rus än zohai rx. Visst att rökmixer fungerar olika, men att den skulle fungera så dålig? Njä... kanske var sx du rökte?

Dessutom är ju zohai rx en av få rökmixar som man verkligen kan fylla på och nå "toppen" igen.

Genie har jag testat också och det är verkligen inte i närheten av zohai rx.
jo det var rx men då var jag rätt inrökt på genie vet inte om det spelade in.
Citera
2009-01-26, 16:53
Medlem
jagtarenpajs avatar
Zohai RX: 10/10 Mer som en mix av cannabis och svamp
Spice Diamond: 7/10 Ganska likt indica men saknar helhetskänslan
Genie: 5/10 Du känner definitivt av det men det är ganska milt och vid högre mängder får du ändå bara samma bieffekter som spice och då det kostar mer.
Citera
2009-01-26, 20:20
Medlem
Fox Mulders avatar
Zohai verkar riktigt grymt.
Citera
2009-01-26, 21:02
Bannlyst
Det var väldigt vad folk hajpar Zohai. Jag har testat samtliga syntcannabis-mixar utom Mojo, och jag tycker att Zohai var klart sämst. Det hände inte mycket alls. Detta var iofs när Zohai var nytt på marknaden, så det kan ha hänt en del i produktionsledet...

Jag har fortfarande inte funnit något som slår den första sortens Skunk:ANBOW. Den var något av det bästa jag rökt, helt i klass med Amsterdam-buds. Jag o polarna var helt lyriska... sen gick kvalitén ner, och priset upp.

Spice Diamond är mycket bättre än Gold, och då inte bara för att det är starkare, det ger också ett trevligare rus med en nästintill obefintlig baksmälla. Basrökat.

Priset återspeglar kvalitén vad gäller dessa sorter.

Min lilla lista:
1. Grönt. Dock krävs BRA grönt för att slå 2:an och 3:an i denna lista.
2. Skunk:Anbow/Smoke
3. Spice Diamond
4. Yucatan fire (med hänsyn till priset)
5. Genie.
6. Ex-Ses.
7. Standardhasch
8. Sence
9. Spice Gold
10. Zohai zx (tror det hette zx...)

Spice silver och klenare bryr jag mig inte om. Inte värt lung-misshandeln.

Man ska också minnas att set & setting påverkar betyget.
Citera
2009-01-26, 21:31
Medlem
Ingen som kan förklara lite mer om SS nya mix: Mojo? =)
Citera
2009-01-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Det var väldigt vad folk hajpar Zohai. Jag har testat samtliga syntcannabis-mixar utom Mojo, och jag tycker att Zohai var klart sämst. Det hände inte mycket alls. Detta var iofs när Zohai var nytt på marknaden, så det kan ha hänt en del i produktionsledet...

Jag har fortfarande inte funnit något som slår den första sortens Skunk:ANBOW. Den var något av det bästa jag rökt, helt i klass med Amsterdam-buds. Jag o polarna var helt lyriska... sen gick kvalitén ner, och priset upp.

Spice Diamond är mycket bättre än Gold, och då inte bara för att det är starkare, det ger också ett trevligare rus med en nästintill obefintlig baksmälla. Basrökat.

Priset återspeglar kvalitén vad gäller dessa sorter.

Min lilla lista:
1. Grönt. Dock krävs BRA grönt för att slå 2:an och 3:an i denna lista.
2. Skunk:Anbow/Smoke
3. Spice Diamond
4. Yucatan fire (med hänsyn till priset)
5. Genie.
6. Ex-Ses.
7. Standardhasch
8. Sence
9. Spice Gold
10. Zohai zx (tror det hette zx...)

Spice silver och klenare bryr jag mig inte om. Inte värt lung-misshandeln.

Man ska också minnas att set & setting påverkar betyget.

Zohai sx och Zohai rx är som två helt olika rökmixar. Zohai rx är den bästa rökmixen som finns imo. Som någon tidigare skrev så är det som en blandning av cannabis och svamp vid lite högre doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in