2009-07-28, 01:12
Medlem
Thundercunts avatar
Jag vet inte om det har tagits upp förut men hur ofta kontrollerar ni att ni faktiskt får rätt mängd innehåll i era rökmixpåsar?

Jag har aldrig ens funderat på det utan tog mest för givet att man fick sina 3g med tanke på att det är större företag som inte har något att vinna på att blåsa kunder som tillverkar mixarna.

Tanken slog mig inte förän vågen och en geniepåse låg på bordet samtidigt och i påsen som öppnades den kvällen var det ca 2,75 gram i.
Inte mycket att gnälla över egentligen men rätt ska vara rätt, det är inga jävla gatulangare vi handlar av!
Citera
2009-07-28, 01:15
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikk
Nu har jag beställt en påse Smoke och en påse Magic silver herbal från EDIT

Smoke har jag hört rätt mcyket om men hur är det med Magic silver? Hur är det jämfört med t.ex. NH

Jag upplevde att Magic Silver inte var lika potent som Northern Heights, men också ganska annorlunda. Magic Silver var mer tungt och neråt, man mådde jättefint men man ville inte röra sig. Det gick abrupt över efter ganska exakt en timme och ingen ”bakfylla”

Under ruset blev jag blev kräsen på musiken och ville ha lugn/flummig musik, men den kändes också mycket intensivare än med NH. Doseringen för mig är ungefär hälften för mig när jag tar NH, så vill man ha bästa och mest prisvärda uppåtrökat så blir det förmodligen NH.

Men om man vill dega ner sig lite och må riktigt mysigt och fint så blir det nog MS, dock så fick jag en snedtändning en gång på MS. Det gör att jag tappade förtroendet för MS, men jag tror dock att det är ett bra röka för den som kommer överens med det.
Citera
2009-07-28, 01:15
Medlem
nuplie22s avatar
Blivit lite intresserad av Spice Diamond pga jag vill ha ett nedåtröka, förstått att det också är ett längre rus än av NH. Men hur potent är det? Behövs det ungefär lika lite som av NH?

Peace!
Citera
2009-07-28, 01:31
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundercunt
Jag vet inte om det har tagits upp förut men hur ofta kontrollerar ni att ni faktiskt får rätt mängd innehåll i era rökmixpåsar?

Jag har aldrig ens funderat på det utan tog mest för givet att man fick sina 3g med tanke på att det är större företag som inte har något att vinna på att blåsa kunder som tillverkar mixarna.

Tanken slog mig inte förän vågen och en geniepåse låg på bordet samtidigt och i påsen som öppnades den kvällen var det ca 2,75 gram i.
Inte mycket att gnälla över egentligen men rätt ska vara rätt, det är inga jävla gatulangare vi handlar av!
Prylshoppen skriver iaf såhär:
"En påse innehåller ca 3g, vissa påsar kan innehålla mindre eller mer vilket vi inte kan göra något åt eller ersätter."
Så de varskor en iallafall.
Citera
2009-07-28, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag upplevde att Magic Silver inte var lika potent som Northern Heights, men också ganska annorlunda. Magic Silver var mer tungt och neråt, man mådde jättefint men man ville inte röra sig. Det gick abrupt över efter ganska exakt en timme och ingen ”bakfylla”

Under ruset blev jag blev kräsen på musiken och ville ha lugn/flummig musik, men den kändes också mycket intensivare än med NH. Doseringen för mig är ungefär hälften för mig när jag tar NH, så vill man ha bästa och mest prisvärda uppåtrökat så blir det förmodligen NH.

Men om man vill dega ner sig lite och må riktigt mysigt och fint så blir det nog MS, dock så fick jag en snedtändning en gång på MS. Det gör att jag tappade förtroendet för MS, men jag tror dock att det är ett bra röka för den som kommer överens med det.

Tack för ett utförligt svar! Kan väl fråga hur det är med smoke, är det uppåt eller neråt?
Citera
2009-07-28, 02:25
Medlem
Grim_Reapers avatar
Nu är frågan om det är mest värt att beställa 2 gram ZoHai RX från rcsweden.com eller 3 gram Spice Diamond Spirit från spiceshop.se? Båda borde gå på 300 kr så vilket har bäst effekt? Har provat Spice Diamond Spirit tidigare och det är ju ett behagligt och skönt rus om än lite tråkigt, är det värt att prova ZoHai? Har tidigare även provat Northern Heights, Smoke, Smoke+ och Yucatan Fire. Det var väl lite samma sak, sköna rus men lite tråkiga. Har man lätt för skratt på ZoHai eller?
Citera
2009-07-28, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Nu är frågan om det är mest värt att beställa 2 gram ZoHai RX från rcsweden.com eller 3 gram Spice Diamond Spirit från spiceshop.se? Båda borde gå på 300 kr så vilket har bäst effekt? Har provat Spice Diamond Spirit tidigare och det är ju ett behagligt och skönt rus om än lite tråkigt, är det värt att prova ZoHai? Har tidigare även provat Northern Heights, Smoke, Smoke+ och Yucatan Fire. Det var väl lite samma sak, sköna rus men lite tråkiga. Har man lätt för skratt på ZoHai eller?

Zohai och diamond är varandras motsattser imo. Diamond = indica zohai rx = sativa.

Själv uppskattar jag sativa anyday framför indica så för mig hade valet varit lätt. Skratt får man i regel på rus som är uppåt. Zohai rx är mycket fniss, pratande, glömma bort vad man pratade om etc.
Citera
2009-07-28, 10:56
Medlem
Gaasis avatar
Citat:

Befinner mig i exakt samma sits som dig. För mig blir det nog Zohai RX, alltid kul med lite trippigt röka. Diamond känns bara mysigt.
Citera
2009-07-28, 11:08
Medlem
Grim_Reapers avatar
Ja, jag hade hört om lite hallucinationer och så på Nordic Heights men kände personligen inte av något mer än själva ruset, så det får väl kanske bli en beställning ZoHai.
Citera
2009-07-28, 12:02
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Ja, jag hade hört om lite hallucinationer och så på Nordic Heights men kände personligen inte av något mer än själva ruset, så det får väl kanske bli en beställning ZoHai.

Zohai RX sägs vara mer hallucinogent i större doser. Har aldrig hört att NH ska ge hallisar.
Citera
2009-07-28, 12:13
Medlem
Grim_Reapers avatar
Vet inte, fick för mig att jag läst om mildare hallisar vid större mängder NH men jag kanske blandade ihop det med ZoHai.
Citera
2009-07-28, 12:19
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Vet inte, fick för mig att jag läst om mildare hallisar vid större mängder NH men jag kanske blandade ihop det med ZoHai.

Kan vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in