2006-11-22, 23:21
Medlem
The market is going nuts

Sjukt höga löner i årets Free-agency

Alfonso Soriano, 31 år, får $17M/år i 8 år av Cubs
Aramis Ramirez, 29 år, får $14.6M/år i 5 år av Cubs
Gary Matthews, 32 år, får $10M/år i 5 år av Angels
Juan Pierre, 29 år, får $8.8M/år i 5 år av Dodgers

Som jämförelse får Albert Pujols ca $14M/år, David Ortiz $13M/år, Johan Santana $10M/år, Gary Sizemore ca $4M/år och Jose Reyes ca $6M/år.

*Alla årslöner är uträknade genom att ta totala kontraktsumman delat på antal år
Citera
2006-11-23, 23:37
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Sjukt höga löner i årets Free-agency

Alfonso Soriano, 31 år, får $17M/år i 8 år av Cubs
Aramis Ramirez, 29 år, får $14.6M/år i 5 år av Cubs
Gary Matthews, 32 år, får $10M/år i 5 år av Angels
Juan Pierre, 29 år, får $8.8M/år i 5 år av Dodgers

Som jämförelse får Albert Pujols ca $14M/år, David Ortiz $13M/år, Johan Santana $10M/år, Gary Sizemore ca $4M/år och Jose Reyes ca $6M/år.

*Alla årslöner är uträknade genom att ta totala kontraktsumman delat på antal år

Tänk om vi fick såna pengar i division 1!
Citera
2006-12-03, 17:21
Medlem
Braves

Tom Glavine stannar i Mets. Det som förvånar mig mest är att Atlanta inte ens gav honom ett erbjudande. Det här med att "ligga lågt" börjar väl gå lite väl långt i Braves nu, när Glavine är ute ur bilden är det väl dags att börja jobba på lite förstärkningar.

Fast samtidigt inser väl Braves och många andra lag att dom inte har en chans mot klubbar som Mets rent pengamässigt.
Citera
2006-12-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stankonia
Tom Glavine stannar i Mets. Det som förvånar mig mest är att Atlanta inte ens gav honom ett erbjudande. Det här med att "ligga lågt" börjar väl gå lite väl långt i Braves nu, när Glavine är ute ur bilden är det väl dags att börja jobba på lite förstärkningar.

Fast samtidigt inser väl Braves och många andra lag att dom inte har en chans mot klubbar som Mets rent pengamässigt.

Bobby Cox och GM Schuerholz's filosofi har väl aldrig varit att signa stjärnor via Free-agency. De litar väldigt mycket på att få fram talang inom organisationen och att fylla eventuella hål genom trades. En filosofi som får anses som väldigt lyckosam.
Citera
2006-12-03, 21:15
Medlem
Yetms avatar
Är det någon här som vet var man kan få tag på en rättvänd catcherhandske? En som ska sitta på höger hand alltså
Citera
2006-12-05, 18:29
Medlem
Härligt med en baseball tråd, upptäckte den precis. Planerar själv en resa i Maj nästa år för att kika lite på Yankees, Mets och troligen Nationals och Orioles eftersom min polare bor i DC.
Finns inget som går upp mot att sitta på Yankee Stadium dricka en svindyr fesljummen Milller Lite för $8 (kostar typ $5 på camden yards i Baltimore) och se A-rod bli utstrikad...
Citera
2006-12-06, 10:55
Medlem
om du kan så bör du dock avstå från att, iförd Red Sox -tröja, gå in på Stans som ligger bakom Yankee Stadium - baren där alla hardcore Yankees fans - super sig fulla innan matchen. Jag var ej så populär där. Fick ett antal armbågar i ryggen under tiden jag klämde mina två öl där inne....

Red Sox har under de två försat dagarna av Winter Meetings i Orlando signat både JD Drew (5/70) och Julio Lugo (4/36). Känns stabilt och gör givetvis laget bättre förutsatt att Drew är skadefri, något han haft problem med tidigare. Verkar också som om Gagne är på väg och man är på väg att byta till sig Brendan Donelly från Angels. Vi får se.
Citera
2006-12-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
om du kan så bör du dock avstå från att, iförd Red Sox -tröja, gå in på Stans som ligger bakom Yankee Stadium - baren där alla hardcore Yankees fans - super sig fulla innan matchen. Jag var ej så populär där. Fick ett antal armbågar i ryggen under tiden jag klämde mina två öl där inne....

Red Sox har under de två försat dagarna av Winter Meetings i Orlando signat både JD Drew (5/70) och Julio Lugo (4/36). Känns stabilt och gör givetvis laget bättre förutsatt att Drew är skadefri, något han haft problem med tidigare. Verkar också som om Gagne är på väg och man är på väg att byta till sig Brendan Donelly från Angels. Vi får se.

Även om det är trevligt att Drew och Lugo kommer till Boston, så känns prislappen för hög. Det känns fel att Drew ska tjäna mer än Ortiz nästa säsong. Drew är skadebenägen, men även om han är skadefri kommer han få det svårt att leva upp till $14M om året. Men men, det är inte mina pengar och får vi stabil produktion från the "No 5-hole", så är jag nöjd. Säsongen som gick var en katastrof. Enligt Theo Epstein var Red Sox klart sämst i OPS från "no 5-hitter".

Mycket olika rykten om vilken/vilka relievers som kommer till Boston. Det enda som är klart är att de verkligen behövs.

En vecka kvar till dess att deadlinen för att signa Daisuke går ut. Troligtvis kommer dealen i sista minuten. Hoppas verkligen att de lyckas med att signa honom. Då har Red Sox den klart bästa rotationen i AL East; Schilling-Matsuzaka-Papelbon-Beckett-Wakefield. Lägg där till Jon Lester, som nu är cancer-fri och det börjar kännas riktigt bra inför '07.
Citera
2006-12-06, 19:01
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Då har Red Sox den klart bästa rotationen i AL East; Schilling-Matsuzaka-Papelbon-Beckett-Wakefield. Lägg där till Jon Lester, som nu är cancer-fri och det börjar kännas riktigt bra inför '07.

Icke! Alla vet ju att Kazmir, Fossum, Shields, Corcoran, Hammell är den bästa rotationen i AL East!!! (Och i hela ML för den delen)
Citera
2006-12-07, 00:18
Medlem
åt Tampa Bays rotation...

Dock är Kazmir en av de allra bästa unga pitchers i ligan. Mets är nog lite när dom tänker tillbaka på den traden....
Citera
2006-12-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Icke! Alla vet ju att Kazmir, Fossum, Shields, Corcoran, Hammell är den bästa rotationen i AL East!!! (Och i hela ML för den delen)

haha.

Ännu en god nyhet från "the winter meetings". "Red Sox-dödaren" Ted Lilly flyttar från Toronto till Chicago (Cubs). Ska bli skönt att slippa möta honom; han är en av få pitchers som David Ortiz har haft riktigt stora problem med under de senaste åren.
Citera
2006-12-07, 15:35
Medlem
Yetms avatar
Jag driver bara med er nu

Men på Toronto Sports Radio 590 kan man ringa in varje matchdag o snacka baseboll. Och då var det en kille som ringde in och på allvar menade att Devil Rays skulle vinna World Series Men de brydde sig inte ens om att disskutera med honom, utanb de la på och sa "What ever you're smoking, because you have to be on something if you say the Rays are gonna win the WS, send it to us because we want to try it..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in