Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
om du kan så bör du dock avstå från att, iförd Red Sox -tröja, gå in på Stans som ligger bakom Yankee Stadium - baren där alla hardcore Yankees fans - super sig fulla innan matchen. Jag var ej så populär där. Fick ett antal armbågar i ryggen under tiden jag klämde mina två öl där inne....
Red Sox har under de två försat dagarna av Winter Meetings i Orlando signat både JD Drew (5/70) och Julio Lugo (4/36). Känns stabilt och gör givetvis laget bättre förutsatt att Drew är skadefri, något han haft problem med tidigare. Verkar också som om Gagne är på väg och man är på väg att byta till sig Brendan Donelly från Angels. Vi får se.
Även om det är trevligt att Drew och Lugo kommer till Boston, så känns prislappen för hög. Det känns fel att Drew ska tjäna mer än Ortiz nästa säsong. Drew är skadebenägen, men även om han är skadefri kommer han få det svårt att leva upp till $14M om året. Men men, det är inte mina pengar och får vi stabil produktion från the "No 5-hole", så är jag nöjd. Säsongen som gick var en katastrof. Enligt Theo Epstein var Red Sox klart sämst i OPS från "no 5-hitter".
Mycket olika rykten om vilken/vilka relievers som kommer till Boston. Det enda som är klart är att de verkligen behövs.
En vecka kvar till dess att deadlinen för att signa Daisuke går ut. Troligtvis kommer dealen i sista minuten. Hoppas verkligen att de lyckas med att signa honom. Då har Red Sox den klart bästa rotationen i AL East; Schilling-Matsuzaka-Papelbon-Beckett-Wakefield. Lägg där till Jon Lester, som nu är cancer-fri och det börjar kännas riktigt bra inför '07.