Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-02, 05:23
Medlem
Tavastehuss avatar
Skaplig game 7! Över fyra timmar lång.

Bittert för Blue Jays som väl egentligen var litet bättre, men tursamt spel från Dodgers på slutet löste biffen. Den där homerunnen kom lägligt!

Ohtani var inget bra idag heller, men Yamamoto får räknas som matchhjälte. Han höll på att ställa till det för sig men räddade situationen då.

Knäpptyst på arenan efteråt. Man kan höra en nål falla.
Citera
2025-11-02, 20:18
Medlem
Det fanns en tråd att skriva i, trodde det var bara jag på hela forumet som följde matcherna i World Series! I går satt jag och sa "This shit can´t be written", Rojas gjorde en solo-homerun i nionde inningen med 1 bränd, 2 strikes som betydde 4-4. Sen i bottom of the ninth så blir det bases loaded efter bl.a. en hit by pitch, jag sa tänk om Blue Jays vinner World Series efter en till hit by pitch eller en walk nu, sen slår slagmannen en boll som kastas till Will Smith på homeplate och med hundradelars marginal lyckas han nudda homeplate med tårna innan Blue Jays hade avgjort matchen men istället 2 brända, och sen en helt sinnesjukt catch av Dodgers som betydde 3 brända - hade det varit 1 bränd där hade Blue Jays med 100 % säkerhet kunnat göra en sacrifice fly men istället går det till extra innings. Till sist gör Will Smith en solo homerun för Dodgers och de går upp i 5-4 ledning! Sen gör första slagmannen för Blue Jays Guerrero en double och matchen lever, sen sacrifice bunt så han avancerar till tredje bas, sen en walk, och sen till sist avgörs allt på ett broken bat och Dodgers kan göra en double-play och vinner World Series! Hade slagträet inte gått sönder vid sämsta tänkbara tillfälle hade det eventuellt varit en sacrifice fly där och 5-5 istället! Det sjuka är att jag kände in i benmärgen inför nionde inningen att jag tror inte Blue Jays pallar trycket, hade de spelat på bortaplan hade det kanske varit lättare men pressen att vinna World Series mot alla odds inför ett helt land (Toronto är ju det enda kanadensiska laget i ligan) blev för stor och erfarenhet slog det egentligen bättre laget Blue Jays. Sinnessjuk final och finalserie minst sagt! Inte för att tala om matchen som gick till 18 inningar natten till tisdags!
Senast redigerad av next-chapter 2025-11-02 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in