2009-02-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Company
På Örebros hemsida stod det (vet inte om det står kvar) att dom lägger ner hela basebollverksamheten.

Tråkigt..
Citera
2009-02-08, 11:44
Medlem
flyers90s avatar
Vi i Westerås ska fastställa idag om vi ska spela i serien eller inte. Troligtvis kommer vi inte att göra de iår, vi har tappat en hel del spelare.

Vi storsatsar nu på att skaffa in massor med nyförvärv och har runt en 5-7 nya som kommer och testar. De roligaste av allt är att alla de äe 92or-90or. Dvs vi kommer nästan ha ett junis lag rakt igenom sen.

Om alla som kommer och testar för oss nu kommer att stanna kommer vi garanterat att ha ett lag till nästa säsong igen.
Då kommer förhoppningsvis några av våra gamla spelare tillbaka också.

Så vi har inte lagt ner för alltid i alla fall! räkna med oss till 2010
Juniorlag kommer westerås ha i år dock tillsammans med eskilstuna.
Citera
2009-02-08, 13:21
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyers90
Vi i Westerås ska fastställa idag om vi ska spela i serien eller inte. Troligtvis kommer vi inte att göra de iår, vi har tappat en hel del spelare.

Vi storsatsar nu på att skaffa in massor med nyförvärv och har runt en 5-7 nya som kommer och testar. De roligaste av allt är att alla de äe 92or-90or. Dvs vi kommer nästan ha ett junis lag rakt igenom sen.

Om alla som kommer och testar för oss nu kommer att stanna kommer vi garanterat att ha ett lag till nästa säsong igen.
Då kommer förhoppningsvis några av våra gamla spelare tillbaka också.

Så vi har inte lagt ner för alltid i alla fall! räkna med oss till 2010
Juniorlag kommer westerås ha i år dock tillsammans med eskilstuna.

Tråkigt för Norrköping, mot Westerås var ju enda chansen att få spela 9 innings (7 i andra).
Citera
2009-02-08, 15:03
Medlem
flyers90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Tråkigt för Norrköping, mot Westerås var ju enda chansen att få spela 9 innings (7 i andra).

jo visst är de lite tråkigt, men de är svårt att spela om man inte har några spelare. Både Micha, Nick och Roger har alla skrivit på för e-tuna iår istället.

Vi hade då kvar 5 spelare som kunde spela "heltid". Sen typ 5 andra som kan vara med då och då. Vi kände att vi inte riktigt orkar hålla p åatt ragga ihop folk till varendra match då.
Så vi satsar stort på att hitta flera spelare nu under året. Träna med dom, troligtvis köra nån träningsmatch här o där också. Förbereda alla inför nästa år så vi kan komma och vara ett lag att räkna med då.

Känns juh inte så skysst att sätta ut 5 nya spelare på en basebol lplan direkt utan någon träning för dem. Därför tar vi detta beslut.
Citera
2009-02-08, 15:55
Medlem
Yetms avatar
Hur kan man vilja spela i Eskilstuna.

Vi (Nkpg)...eller ja dom, jag spelar ju inte längre. Borde också ha gjort så.
Men dom ska tydligen försöka spela med alla nya. Det hade varit bättre, för som det ser ut nu så lär det ju bli en held del flyttade matcher och kanske WO's för vi har minimum för vad man får ha för att spela. Och det är väl bara 5-6st som kanske av misstag kan ta för seriösa. Att det blir som för oss i softbollen förra året, när man förlorar alla matcher med 20-30 poäng är ju inte kul för något lag.
Citera
2009-02-08, 18:30
Medlem
flyers90s avatar
Citat:
Hur kan man vilja spela i Eskilstuna.

Vi (Nkpg)...eller ja dom, jag spelar ju inte längre. Borde också ha gjort så.
Men dom ska tydligen försöka spela med alla nya. Det hade varit bättre, för som det ser ut nu så lär det ju bli en held del flyttade matcher och kanske WO's för vi har minimum för vad man får ha för att spela. Och det är väl bara 5-6st som kanske av misstag kan ta för seriösa. Att det blir som för oss i softbollen förra året, när man förlorar alla matcher med 20-30 poäng är ju inte kul för något lag.

de låter juh lite små trist de....

e-tuna har ett ganska bra lag iår. de tänker juh storsatsa lite iår och hoppas på att de ska gå upp. jag ska väll spela lite med dom också har jag tänkt då vi har farmaavtal med dem.
Citera
2009-02-08, 18:47
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyers90
de låter juh lite små trist de....

e-tuna har ett ganska bra lag iår. de tänker juh storsatsa lite iår och hoppas på att de ska gå upp. jag ska väll spela lite med dom också har jag tänkt då vi har farmaavtal med dem.

Jo jag tänkte mer på folket i Eskilstuna. Varför skulle Westerås, som ju verkar vara ganska vettigt folk spela där? Det är ju bara idioter i det laget, till och med Jeppe bleknar ju i jämförelse. Men hoppas dom går upp då så vi slipper möta dom när vi får lag i Linköping.
Citera
2009-02-08, 22:09
Medlem
flyers90s avatar
Citat:
Jo jag tänkte mer på folket i Eskilstuna. Varför skulle Westerås, som ju verkar vara ganska vettigt folk spela där? Det är ju bara idioter i det laget, till och med Jeppe bleknar ju i jämförelse. Men hoppas dom går upp då så vi slipper möta dom när vi får lag i Linköping.

De är inge fel på människorna i e-tuna...

varför har du fått den uppfattningen?

Nu finns det även lite info om Westerås Basebolls säsong 2009 på vår hemsida =)
www.westerasbaseboll.net
Senast redigerad av flyers90 2009-02-08 kl. 22:53.
Citera
2009-02-10, 10:31
Medlem
Gbg baseboll

För er som är sugna på att prova på baseboll i Götet är det bara att ta kontakt med klubben genom www.gbgbaseboll.com.. Som någon skrivit tidigare så är det en storsatsning som sker så vi kommer ha 2 seniorlag, 1 softbolllag, och ungsdomslag. En amerikansk coach kommer i April då vi känner att det är skönt att ha någon utomstående som kan sköta träning och rekrytering på skolor. Vi vill gärna ha kontakt med nya spelare,,,det kan ju vara svårt att gå in i A laget i år om man inte spelat tidigare, men då vi har två lag så kommer man ändå få mkt speltid, har man känsla för det så behöver det inte ta mer än en säsong för att få chansen i eliten sedan...Hoppas vi ses
Citera
2009-02-10, 12:02
Medlem
Vad tycker ni om A-Rod nu när allt har kommit ut?
Citera
2009-02-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Vad tycker ni om A-Rod nu när allt har kommit ut?

Allt kommit ut eller har han kommit ut?
Alltid misstänkt han för gay...
Skoja..

Nä ingen förvåning direkt, tror typ att 30% av mlb gubbar gått på grejer.
Kanske mer...
Citera
2009-02-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abraaladdin
Allt kommit ut eller har han kommit ut?
Alltid misstänkt han för gay...
Skoja..

Nä ingen förvåning direkt, tror typ att 30% av mlb gubbar gått på grejer.
Kanske mer...

30% tror jag är en grov överdrift. Är nästan var tredje spelare dopad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in