2006-11-15, 21:16
Medlem
Yetms avatar
De 51.1 miljonerna betalar de till hans japanska lag bara för rätten att förhandla med honom! Sedan kommer han tjäna ca 20-25 miljoner/år enligt "experterna".

Anledning att AJ fick så mycket pengar, som han inte är värd är att folk vill inte spela för Toronto som därför måste bjuda mycket högre för att få spelare än vad andra lag behöver. Samma sak med BJ Ryan.

Men det är samma pricip där, de ger lika mycket till en som inte ännu bevisat att han håller ML, som man ger till en Cy Young-vinnare.
Citera
2006-11-15, 21:43
Medlem
Inte ens chans att hans lön kommer ligga på 20-25 miljoner dolllar om året. Aldrig i livet. Förmodligen blir det runt 10-12, kanske upp mot 14-15 men absolut inte över det och absolut inte över 20. Finns inte bara.

Det som är bra är att dessa 51 miljoner endast är en investering och inte påverkar lagets totala lönesumma så man slipper betala speciell skatt som tex Yankees gör med sin enorma lönesumma hos laget.
Citera
2006-11-15, 22:06
Medlem
Yetms avatar
"Experterna" har ju inte alltid rätt. Hur mycket eller lite det än blir till slut så blir ju det intressanta att se hur han klarar sig sen. Det finns ju en hel del exempel på spelare som dominerat i Japan men misslyckats i MLB.

Nu när inte Yankees fick honom lär ju George lätta på plånboken och ta in ett par stjärnor till för att de inte fick Matsuzaka. De kommer nog förmodligen att lägga ett löjligt stort bud på Barry Zito.

Det här har ingen relevans i diskussionen, men det kan va kul att veta. När vi ändå snackar om pengar.
21,680,727 = A-Rod's lön
23,670,000 = Totala lönen för alla spelare i MLS (336st)
Citera
2006-11-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
Inte ens chans att hans lön kommer ligga på 20-25 miljoner dolllar om året. Aldrig i livet. Förmodligen blir det runt 10-12, kanske upp mot 14-15 men absolut inte över det och absolut inte över 20. Finns inte bara.

Det som är bra är att dessa 51 miljoner endast är en investering och inte påverkar lagets totala lönesumma så man slipper betala speciell skatt som tex Yankees gör med sin enorma lönesumma hos laget.

Precis, han kommer inte tjäna $20-25 miljoner om året.

När det gäller skatten har jag för mig Red Sox har tvingats betala den de senast åren.
Citera
2006-11-15, 23:56
Medlem
Det senaste jag läste var att Sox ligger under luxury tax fortfarande.

Yankees förlängde idag Mussinas kontrakt med två år. Jag torr faktiskt inte dom kommer panikhandla pga detta med Matsuzaka. Dom har Wang, Mussina, Johnson (nyopererad), Pavano (som förmodligen är skadefri nu) till nästa år. Bytte nyligen bort Jaret Wright. Dom har den mycket lovande Philip Hughes som är på väg upp och dessutom finns Krassner. Jag tror på sin höjd att Yankees signar en pitcher strax under toppskiktet typ Gil Meche eller Adam Eaton eller någon i den stilen. Tror inte dom rör Zito eller Schmidt faktiskt. Dom vill bli yngre och tydligen sänka lagets totala lön.

Ska bli en intressant off season. Hoppas mycket att Sox kan värva ett par relivers typ Scott Linebrink, Chad Qualls, Wheeler kanske eller Brad Lidge.
Citera
2006-11-16, 00:38
Medlem
Usch, hur orkar ni ha sådan koll på MLB???
Själv har jag nog med att ha koll på Svensk Baseboll och Softboll...vad tror ni det händer för spännande övergångar där då??
Tror ni att det är någon som får mer än en korv i lön???
Förhoppningsvis så blir det en EuropaCup i Sverige till sommaren...
Citera
2006-11-16, 15:58
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes_77
Usch, hur orkar ni ha sådan koll på MLB???
Själv har jag nog med att ha koll på Svensk Baseboll och Softboll...vad tror ni det händer för spännande övergångar där då??
Tror ni att det är någon som får mer än en korv i lön???
Förhoppningsvis så blir det en EuropaCup i Sverige till sommaren...

Vad ska man annars göra de dagarna man inte spelar själv???

Det intressantaste är väl allar stjärnor från Vidingsjö som blir tvungna att byta lag till nästa år.

Vår coach i Norrköping får ju betalt, fast vi får inte veta hur mycket. Så det är ju antagligen orimligt mycket för att vara i Sverige.
Citera
2006-11-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Vår coach i Norrköping får ju betalt, fast vi får inte veta hur mycket. Så det är ju antagligen orimligt mycket för att vara i Sverige.
Borde gå att läsa ut ur Årsredovisningen som presenteras till Årsmötet...
Citera
2006-11-17, 11:06
Medlem
Intercontinental Cup

Det går bra för Holland i Taiwan....
http://www.baseboll-softboll.se/t2.asp?p=9842&x=1&a=892806
Citera
2006-11-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
Ska bli en intressant off season. Hoppas mycket att Sox kan värva ett par relivers typ Scott Linebrink, Chad Qualls, Wheeler kanske eller Brad Lidge.

Någon riktigt bra reliever behövs. Enligt mig var det inte skadorna som var den största orskaken till att Red Sox tappade på slutet, utan det var att Bullpenet bröt samman.

Frågan är bara vilka som finns tillgängliga. Det gäller bara att det inte blir några signingar i klass med förra off-season, när man signade Rudy Seanez och Julian Tavarez (Han var dock lysande som starter i slutet av säsongen). De namn du nämner är klart intressanta, frågan är bara till vilket prís man kan få dem.

Sedan tycker jag att vi behöver en bra "no 5-hitter", som kan göra ett bättre jobb att skydda Manny. Motståndarna "walked" Manny ofta denna säsongen, utan att de fick betala príset. J.D. Drew kan kanske täcka behovet. Det bästa vore om Wily Mo utvecklades under off-season och tar platsen som No 5. Han har power, men han strikes out för ofta.

När det gäller Barry Zito tror jag att han går till Mets. Omar Minaya kommer att out-spend alla nu när Pedro är borta och det finns ett frågetecken kring Tom Glavine. Zito har även sagt han skulle gilla "a big city" och dessutom borde Shea passa hans stil.

Angående Yankees så tycker jag att Cashman borde trada någon av sina högavlönade stjärnor för en quality-starter. De har onekligen ett behov av en riktig bra starter, samtidigt som det har ett överskott av Power. En av Damon-Jeter-Abreu-Giambi-A-Rod-Matsui-Cano-Posada-Melky kan de undvara, utan att förlora nämnvärt i Power. Fast jag borde ju inte ge Yankees råd...
Citera
2006-11-18, 00:09
Medlem
Yetms avatar
Toronto "sajnade" Frank Thomas idag. Ytterligare en väldigt riskfylld och dyr affär Det hade varit bättre att spendera de pengarna på en vettig pitcher istället. Vi behöver inte fler spelare av typen "will have a great year....be good...hit 30 + HR's.......if healty." Räcker det inte med AJ och Glaus?
Citera
2006-11-19, 00:30
Medlem
Bilder

Har uppdaterat med lite nya bilder, denna gillar jag...
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05460000-05469999/640x480/5461405.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in