Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
Ska bli en intressant off season. Hoppas mycket att Sox kan värva ett par relivers typ Scott Linebrink, Chad Qualls, Wheeler kanske eller Brad Lidge.
Någon riktigt bra reliever behövs. Enligt mig var det inte skadorna som var den största orskaken till att Red Sox tappade på slutet, utan det var att Bullpenet bröt samman.
Frågan är bara vilka som finns tillgängliga. Det gäller bara att det inte blir några signingar i klass med förra off-season, när man signade Rudy Seanez och Julian Tavarez (Han var dock lysande som starter i slutet av säsongen). De namn du nämner är klart intressanta, frågan är bara till vilket prís man kan få dem.
Sedan tycker jag att vi behöver en bra "no 5-hitter", som kan göra ett bättre jobb att skydda Manny. Motståndarna "walked" Manny ofta denna säsongen, utan att de fick betala príset. J.D. Drew kan kanske täcka behovet. Det bästa vore om Wily Mo utvecklades under off-season och tar platsen som No 5. Han har power, men han strikes out för ofta.
När det gäller Barry Zito tror jag att han går till Mets. Omar Minaya kommer att out-spend alla nu när Pedro är borta och det finns ett frågetecken kring Tom Glavine. Zito har även sagt han skulle gilla "a big city" och dessutom borde Shea passa hans stil.
Angående Yankees så tycker jag att Cashman borde trada någon av sina högavlönade stjärnor för en quality-starter. De har onekligen ett behov av en riktig bra starter, samtidigt som det har ett överskott av Power. En av Damon-Jeter-Abreu-Giambi-A-Rod-Matsui-Cano-Posada-Melky kan de undvara, utan att förlora nämnvärt i Power. Fast jag borde ju inte ge Yankees råd...