2006-11-08, 22:50
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes_77
Om man bara följer ett lag ja....men det är ju betydligt fler matcher som går att se, samt hela slutspelet och All-star matchen, så det går ju att få det till att bli ännu billigare per match, om man ser fler matcher.
79$ är lite mer än vad jag betalade för att se två matcher live i Florida 2005...så inte är det dyrt.

Jag tog för givet att ingen vill följa nåt annat lag än Blue Jays!
Man kan ju, om man har tid, se en match 1.05, en 4.05, en 7.05 och en 10.05(ET) nästan varje dag

Imorgon börjar vi i Linköping inhomhusträningarna! Är det några andra som kört igång än?
Citera
2006-11-08, 22:53
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Nej, men å andra sidan har jag varken tid eller lust att sitta och titta på alla matcherna! Om de inför ett alternativ där man kan betala per match istället är jag på! Min studentbudget är ganska tight...

Man kan ladda ner matcherna för ca $3/st
Citera
2006-11-09, 01:56
Medlem
em krejs avatar
Jag har spelat brännboll en del, jag är ganska bra. Får ivg bollen en bra bit.
Citera
2006-11-14, 16:32
Medlem
Intercontinental Cup

Just nu spelas Intercontinental Cup borta i Taiwan...
Inte helt oväntat är det Cuba som leder, men Holland ligger 4:a av 8:a lag, efter 5 spelade matcher.

Finalen spelas på söndag, resultat och bilder finns här: http://www.baseball.ch/TPE06/Schedule.htm
Citera
2006-11-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
Har lagt upp ett album nu med lite schyssta blandade bilder jag tagot. Kommentera gärna dom och ställ frågor om något undras http://www.pixbox.se/alb187505
Har ju tagit en hel del bilder själv....finns att hitta bland dessa http://www.pixbox.se/alb187935
Bilder från både Elitserien, EM, JEM, NM och MLB, snart även VM, ska bara få mer utrymme, har gjort slut på det jag fått denna månad...
Citera
2006-11-15, 12:11
Medlem
Underbart!!

Red Sox vann rättigheterna att förhandla med Matsuzaka. Makalösa 51 miljoner bjöd man för det

Underbart!
Citera
2006-11-15, 12:39
Medlem
Krabbs avatar
Tjenare fantaster!

Tycker själv baseboll är en riktig skön grej som det borde finnas mera av här...
Dock har jag inte fattat vad det är som gör att ibland räcker det för basmännen att bara stå på basen för att bränna en kommande löpare men ibland måste de brännas med bollen i handsken ... anyone?

För övrigt är det någon annan som varit på fantastiska Fenway Park i Boston och sen Redsox och Moo Vaughn mörsa en homerun över "the green moster"...

Det är också jävligt märkligt att det är lite godtyckligt att planen kan se ut lite hursomhelst.. är det lite kort outfield åt något håll, ja va fan då kör vi en lite högre vägg där... Innebär ju att vissa slag (höga och inte tillräckligt långa) resulterar i HR just där, men att andra (långa men låga) inte gör det, men hade gjort det på alla andra ställen på banan... mysko det där...

Nog pladdrat från mig i alla fall... Tjingeling
Citera
2006-11-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabb
Tjenare fantaster!

Tycker själv baseboll är en riktig skön grej som det borde finnas mera av här...
Dock har jag inte fattat vad det är som gör att ibland räcker det för basmännen att bara stå på basen för att bränna en kommande löpare men ibland måste de brännas med bollen i handsken ... anyone?
Då ska vi se, hur vi på "enklaste" sätt kan förklara skillnaden på force play och inte...
Eftersom det bara får vara en på varje base, så tvingas du (force) som löpare att avancera till nästa base på ett slag. Så länge du "tvingas" att springa, räcker det för basemannen att trampa på basen.
Skulle du däremot springa, utan att du "måste" så behöver basemannen "tagga" dig med bollen.
Hoppas det gjorde det lite klarare, om inte hör av dig igen

Förklaring av spelet finns att läsa här: http://www.baseboll-softboll.se/t3.asp?p=341316
Citera
2006-11-15, 13:35
Medlem
Krabbs avatar
Makes sence... Tack Claes...
Förklarar också varför första basmannen aldrig behöver "tagga"... även om det ju finns anledningar till att göra det ibland också.
Citera
2006-11-15, 13:39
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatersocks.com
Underbart!!

Red Sox vann rättigheterna att förhandla med Matsuzaka. Makalösa 51 miljoner bjöd man för det

Underbart!

Helt sanslöst enligt mig att ge så mycket pengar till någon som inte spelat en enda match i ML. Jag tror inte att han kommer vara så dominant som alla tror.
Citera
2006-11-15, 14:59
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabb
Tjenare fantaster!

För övrigt är det någon annan som varit på fantastiska Fenway Park i Boston och sen Redsox och Moo Vaughn mörsa en homerun över "the green moster"...

Det är också jävligt märkligt att det är lite godtyckligt att planen kan se ut lite hursomhelst.. är det lite kort outfield åt något håll, ja va fan då kör vi en lite högre vägg där... Innebär ju att vissa slag (höga och inte tillräckligt långa) resulterar i HR just där, men att andra (långa men låga) inte gör det, men hade gjort det på alla andra ställen på banan... mysko det där...

Nog pladdrat från mig i alla fall... Tjingeling

Haha, ja Fenway är mycket speciellt, inklämt där mitt i stan liksom... Den går ju inte att utöka och så utan man får ta det man har och göra det bästa av det. Därmed är det lite konstigt här och var. De funderar på att bygga en ny i utkanten av stan dock. A la Yankee Stadium. Frågan är om det kommer att hända dock, Fenway är ju lite av charmen med Red Sox.
Citera
2006-11-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Helt sanslöst enligt mig att ge så mycket pengar till någon som inte spelat en enda match i ML. Jag tror inte att han kommer vara så dominant som alla tror.

Jag är inte heller säker på att Daisuke Matsuzaka kommer att vara dominant, men han har åtminstone, enligt rapporterna, "great stuff".

Hans lön kommer troligtvis hamna runt $10M/år, vilket relativt sett inte är särskillt högt. Roger Clemens lön i år motsvarade $22M och Toronto betalar Roy Halladay ungefär $12.75M/år. Nu tror inte jag att Matsuzaka kommer att vara lika bra som dem, men jag anser affären vara bättre än den affär som gav $55M till AJ Burnett för fem år. AJ Burnett var, när han fick kontraktet, en skadebenägen pitcher som var under .500 för karriären.

Även om $51M är mycket pengar kan mycket av de pengarna tjänas in genom ökade försäljnings-intäkter och olika reklamavtal. En annan sak som Red Sox säkert har tagit hänsyn till är att de flesta "true aces" är under långtidskontrakt.

Även om jag som Red Sox-fan är glad över att de vann bud-processen, ropar jag inte hej förrän Matsuzaka har visat vad han går för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in