2009-02-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Men vad ska dom med 2500 platser till efter VM? Det lär väl bara bli nåt temporärt som tas bort efter VM.

Göteborg kommer ha två lag i år, enligt coachen som var med på lägret i Skövde.

Om man läser på Örebros hemsida så verkar det ju som att dom har spelare.
"Vi skulle möjligen kunna ställa upp med ett lag, men det skulle inte kunna hålla elitseriekvalitet"

Men att dom inte vill spela i regionserien. "Till detta kommer även att spelarna har blandade känslor för spel i de regionala serierna."

Ska inte Westerås ha nåt lag i år? Då är det ju klart att Norrköping kommer vara landets (och världens?) sämsta lag i år.

Kan man få ihop spelare till ett lag kommer det alltid vara lite upp och ner från år till år. Det viktigaste är väl att man har ett lag att bygga runt. Ang regions serien så är det väl lite synd att det ibland är lite för oseröst.

Men som jag nämt tidigare så tror jag att det 2009 kan vara det bästa året för att bygga upp lite kring basebollen, det är väl liksom lite nu eller aldrig. Därför är det väldigt synd att tex Westerås och Örebro lägger ner.

Ang Borås så är det väl mer ett rykte, vad jag hört så var det ett par gamla rävar från Borås tillsammas med högskolan där som ev hade något på G, har iofs inte hört så mycket. Skulle ju givetvis vara väldigt bra.

Jag tror faktiskt det finns fler baseboll spelare än man tror i landet, problemet är nog att de inte vet att sporten finns
Tittar man på högskolorna så borde det ju bara rätt många som kommer från något baseboll land. Hur många från Europa har inte lirat fotboll någon gång i sitt liv, kan lova att de funkar rätt bra i div3 i usa...

Hur blåser man lite mer liv i svenskbaseboll?

/Glad Göteborgare
Senast redigerad av abraaladdin 2009-02-05 kl. 10:50.
Citera
2009-02-05, 11:34
Medlem
Westerås

Föresten är det från säker källa ang Westerås?
Ser inget på deras hemsida?
Citera
2009-02-05, 12:20
Medlem
Yetms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abraaladdin
Föresten är det från säker källa ang Westerås?
Ser inget på deras hemsida?

Det borde väl du vet...det var ju du som sa det.
Citera
2009-02-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Company
Westerås ska ju tydligen inte ha lag m.m. Verkar vara lite halvdött för Linköping också, dom hade nåt på gång under vintern.

Nja, Det var Company som nämde att Westerås inte skulle ha ett lag.
Citera
2009-02-05, 13:03
Medlem
Citat:

Min fråga var alltså om det var från en "säker" källa att westerås inte skulle ha något lag så att säga, kanske var jag som var otydlig?
Citera
2009-02-05, 13:09
Medlem
Spelade baseball vid vissa tillfällen i högstadiet istället för att ha renodlade hockeyträningar och jag måste säga att det är en väldig kul sport. Svårare att få igång ett riktigt bra spel än vad man kan tro. Reglerna är ganska invecklade och det är mycket du ska ha koll på under spelet.
Citera
2009-02-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1xxan
Spelade baseball vid vissa tillfällen i högstadiet istället för att ha renodlade hockeyträningar och jag måste säga att det är en väldig kul sport. Svårare att få igång ett riktigt bra spel än vad man kan tro. Reglerna är ganska invecklade och det är mycket du ska ha koll på under spelet.

Jo håller med dig ang reglerna, det tar ju ett tag att lära sig. Men som du säger så är det en väldigt kul sport och den passar ju ändå alla åldersgrupper samt så kanske rutin och känsla spelar lite mer in än fysiken.

Lirar du hockey nu med? Om inte ta en kontakt med baseboll bollklubb nära dig så så vi kanske se dig i action
Citera
2009-02-05, 22:10
Medlem
Companys avatar
Citat:

Mmh, det är flyers90 som har pratat lite om det. Han spelar nämligen där.
Citera
2009-02-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Company
Mmh, det är flyers90 som har pratat lite om det. Han spelar nämligen där.

Va synd, har de inget farma avtal? För det handlar om spelar brist antar jag?
Borde väl finnas någon gubbe kvar från örebro som ändå vill spela men inte skrivit på för Karlskoga?
Citera
2009-02-06, 12:26
Medlem
Lägger Västerås och Örebro ner helt? Örebro avstod från spel i år men dom lägger väl inte ner verksamheten? Tråkigt om våra "rivaler" Västerås lägger ner helt också..
Citera
2009-02-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Lägger Västerås och Örebro ner helt? Örebro avstod från spel i år men dom lägger väl inte ner verksamheten? Tråkigt om våra "rivaler" Västerås lägger ner helt också..

Nä du har säkert rätt det gäller väl endast detta året serie deltagande.
Citera
2009-02-07, 11:43
Medlem
Companys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator

På Örebros hemsida stod det (vet inte om det står kvar) att dom lägger ner hela basebollverksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in