Citat:
Ursprungligen postat av Yetm
Men vad ska dom med 2500 platser till efter VM? Det lär väl bara bli nåt temporärt som tas bort efter VM.
Göteborg kommer ha två lag i år, enligt coachen som var med på lägret i Skövde.
Om man läser på Örebros hemsida så verkar det ju som att dom har spelare.
"Vi skulle möjligen kunna ställa upp med ett lag, men det skulle inte kunna hålla elitseriekvalitet"
Men att dom inte vill spela i regionserien.
"Till detta kommer även att spelarna har blandade känslor för spel i de regionala serierna."
Ska inte Westerås ha nåt lag i år?

Då är det ju klart att Norrköping kommer vara landets (och världens?) sämsta lag i år.

Kan man få ihop spelare till ett lag kommer det alltid vara lite upp och ner från år till år. Det viktigaste är väl att man har ett lag att bygga runt. Ang regions serien så är det väl lite synd att det ibland är lite för oseröst.
Men som jag nämt tidigare så tror jag att det 2009 kan vara det bästa året för att bygga upp lite kring basebollen, det är väl liksom lite nu eller aldrig. Därför är det väldigt synd att tex Westerås och Örebro lägger ner.
Ang Borås så är det väl mer ett rykte, vad jag hört så var det ett par gamla rävar från Borås tillsammas med högskolan där som ev hade något på G, har iofs inte hört så mycket. Skulle ju givetvis vara väldigt bra.
Jag tror faktiskt det finns fler baseboll spelare än man tror i landet, problemet är nog att de inte vet att sporten finns
Tittar man på högskolorna så borde det ju bara rätt många som kommer från något baseboll land. Hur många från Europa har inte lirat fotboll någon gång i sitt liv, kan lova att de funkar rätt bra i div3 i usa...
Hur blåser man lite mer liv i svenskbaseboll?
/Glad Göteborgare