"Mer mogna än jämnåriga" jo tjena, jämför en 25-åring med en 17-åring
"Hon har inte pressat pojkarna för mycket på det förflutna eller på hur de tog sig hit" självklart inte, då riskerar hon uppdaga att de är 20+, kommer från regioner som inte alls är krigsdrabbade och i själva verket lyckats punga ut 100.000 för att komma hit

x2
Men vänta, det blir bättre: "– De är väldigt målinriktade och siktar på att bli läkare, ingenjörer och lärare. Det märks tydligt på dem att de känner att nu har de chansen. De säger: Ge mig ett jobb! De flesta av dem har arbetat sedan de var små. Alla är duktiga på att laga mat. Några har andra kunskaper, som att sy till exempel, berättar Afrah Hussein", de har ju alla viktiga förkunskaper för att bli läkare och ingenjörer.
Till detta kommer: "Tio av dem tillbringar dagarna på någon av de fyra sfi-nivåerna och lär sig svenska på Sallius. En av flyktingarna går riktiga gymnasiet, en variant av IV-programmet på Berga. Fem går i grundskolan, i nian på Norrevångsskolan"
Riktiga gymnasiet?
IV? Det är ju för fan sären och OBS-barnen som går IV. Läkare och ingenjörer?

x3
"Afrah Hussein leder de åtta i personalen, som jobbar på Husaren i skift över dygnet. Det finns alltid två personer i tjänst på boendet, i fall det skulle hända något akut, som till exempel behov av ett läkarbesök.
Dessutom finns ytterligare sex tillfälligt anställda att ringa in om det skulle behövas", allt medan dementa låses in på sina rum för att det inte finns personal.

x4
"Då och då händer det att folk ringer till Afrah Hussein och ställer henne till svars för att Sverige satsar så mycket på flyktingmottagandet. De undrar ibland varför Eslöv inte gör så mycket för svenska barn som har det svårt.
– Jag kan bara svara för hur det är här. Den svenska socialtjänstlagen gör ingen skillnad på om du är född här i landet eller inte. Du har ändå samma rättigheter! Och det är något jag är väldigt stolt över", ingen kommentar, bara att konstatera:

x100