2009-11-23, 07:20
  #493
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nej, barn är man juridiskt sett under 18 din jävla studentmupp. Hur jävla många trådar ska det stå i innan du fattar det? Ditt arsle verkar vara den starkast lysande intellektuella delen på dig.

Du har helt rätt angående den juridiska termen "barn".

Vad Dogdylan åsyftar på är väl att media använder ordet "barn" för att väcka sympatier och inte för att använda en korrekt juridisk term. När man talar om barn inom många andra juridiska situationer så benämns oftast de som är i tonåren som "ungdomar" (speciellt när de är över 15 och alltså straffbara) och intet annat. Varför man helt plötsligt blivit så noga med den juridiska termen är konstigt.

Ett av medias viktigaste jobb är att förmedla verkligheten, och att använda termer som alla kan relatera till är mer korrekt än att använda juridiska termer som kan vara diffusa och svåra för många att förstå.

Att svensken tror att det handlar om små barn i dessa fall är direkt vilseledande då det handlar om ungdomar i övre tonåren(vilket också är mycket ifrågasatt men den debatten har du redan hört 1000 ggr om).

Media skall alltså använda det som språk som bäst förmedlar verkligheten och inte det juridiska språk som möjligtvis de som är mer insatta begriper.
Det är alltså mer korrekt och moraliskt rätt att använda termen ungdomar.
Citera
2009-11-23, 10:18
  #494
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Du har helt rätt angående den juridiska termen "barn".

Vad Dogdylan åsyftar på är väl att media använder ordet "barn" för att väcka sympatier och inte för att använda en korrekt juridisk term. När man talar om barn inom många andra juridiska situationer så benämns oftast de som är i tonåren som "ungdomar" (speciellt när de är över 15 och alltså straffbara) och intet annat. Varför man helt plötsligt blivit så noga med den juridiska termen är konstigt.

Ett av medias viktigaste jobb är att förmedla verkligheten, och att använda termer som alla kan relatera till är mer korrekt än att använda juridiska termer som kan vara diffusa och svåra för många att förstå.

Att svensken tror att det handlar om små barn i dessa fall är direkt vilseledande då det handlar om ungdomar i övre tonåren(vilket också är mycket ifrågasatt men den debatten har du redan hört 1000 ggr om).

Media skall alltså använda det som språk som bäst förmedlar verkligheten och inte det juridiska språk som möjligtvis de som är mer insatta begriper.
Det är alltså mer korrekt och moraliskt rätt att använda termen ungdomar.
Och tro mig, du behöver bara kolla min posthistorik så ser du att jag tycker samma sak. Men nu var det inte det som DogDylan skrev.
Citera
2009-11-23, 10:24
  #495
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Och tro mig, du behöver bara kolla min posthistorik så ser du att jag tycker samma sak. Men nu var det inte det som DogDylan skrev.

Nej ok jag tänker inte tjata emot.

Och jag förstår att du är extremt trött på att höra samma sak om och om igen, men dina poster är i alla fall uppskattade av många skall du veta!
Citera
2009-11-23, 10:50
  #496
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
När jag ser filmerna och bildern från de skäggiga blattarna så slår det mig att det alltid är fula 50+ batikhäxor som gullar med dom. Jag undrar hur det skulle uppfattas som det var fula 50+ gubbar som gullade med små söta Tailändskor på 20-25 år?
Citera
2009-11-23, 11:45
  #497
Medlem
Ezzelinos avatar
Någon svårt PK-infekterat grådaskigt mjäkon vid namn Peter Franke lägger ut texten om hur mycket härligare Sverige blir om vi bara får in tillräckligt många lakritstroll typ det som glor på den vita tjejen på den bild som illustrerar artikeln:

http://karlskoga-kuriren.se/asikter/ledare/1.646907-gor-barns-ratt-till-lag

Citat:
"---FN:s barnrättskommitté granskar regelbundet hur svenska barn har det och den senaste rapporten innehöll rekommendationer till förbättringar på ett 50-tal punkter.

Kritik riktas mot hur papperslösa barn behandlas. De nekas skola och vård. Den skamliga hanteringen av ensamkommande flyktingbarn strider tydligt mot barnkonventionen.

Vi kan alltså inte enbart slå oss för bröstet och dela ut goda råd till andra. Först krävs bot och bättring på hemmaplan.---"
Citera
2009-11-23, 12:18
  #498
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Någon svårt PK-infekterat grådaskigt mjäkon vid namn Peter Franke lägger ut texten om hur mycket härligare Sverige blir om vi bara får in tillräckligt många lakritstroll typ det som glor på den vita tjejen på den bild som illustrerar artikeln:

http://karlskoga-kuriren.se/asikter/ledare/1.646907-gor-barns-ratt-till-lag
Med tanke på hur mycket pengar, omsorg och tid som läggs ner på dessa ungdomar så gör mig detta uttalande nästan lite förbannad:
Citat:
Den skamliga hanteringen av ensamkommande flyktingbarn strider tydligt mot barnkonventionen.
Citera
2009-11-23, 13:31
  #499
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Med tanke på hur mycket pengar, omsorg och tid som läggs ner på dessa ungdomar så gör mig detta uttalande nästan lite förbannad:

Det kan jag förstå - Peter Franke tillhör uppenbarligen en kategori patologiska "Gutmenschen" som utgår från sina utopiska önskedrömmar om "absolut global rättvisa" som "självklar norm". För dem spelar det då ingen som helst roll att exempelvis den lilla befolkningsmässigt döende kommunen Sorsele i Västerbottens inland 2010 tar hand om 37 stycken "ensamkommande" - svenskarna ska alltid, oavsett vad, "skämmas" för att de inte förverkligat paradiset på jorden för alla miljarder människor som finns på den.
Citera
2009-11-23, 14:43
  #500
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ett av medias viktigaste jobb är att förmedla verkligheten, och att använda termer som alla kan relatera till är mer korrekt än att använda juridiska termer som kan vara diffusa och svåra för många att förstå.

Fel, medias roll i Sverige är att förmedla politiskt korrekt propaganda för det mångetniska samhället
Citera
2009-11-23, 16:54
  #501
Medlem
STALHETTANs avatar
Ett "ensamkommande" "flyktingbarn" stjäl detta från behövande:

STÅLHETTAN brakar in på flashbackscenen för första gången med lite beräkningar. Har inte sett att det här tagits upp förut så tänkte göra det:

Ett "ensamkommande" "flyktingbarn" kostar minimum 2 000 kr /dag = 730 000 kr om året.

730 000 kr räcker till:
2 190 000 rena engångssprutor
1 168 000 vätskeersättningspåsar
657 000 vattenreningstabletter som renar 2 920 000 liter smutsigt vatten
vaccinera 584 000 barn mot poolio
Ge 490 142 barn vaccinationsskydd mot mässling
behandla 146 000 personer för hjärnhinneinflammation
146 000 HIV-test
146 000 kvm tältpressening
katastrofkit för 121 666 personer i 3 månader = för 30 416 personer i ett helt år
116 800 paket högenergikex för undernärda
rädda 73 000 pers från att dö i kolera
8 760 myggnät impregnerade med insektsmedel som ger långvarigt skydd mot malaria som dödar ett afrikanskt barn var 30 sekund
förse 7 300 familjer med vatten
bromsmediciner mot HIV för totalt 5615 månader
rädda 2 920 svårt undernärda barn
2 920 st kit för behandling av splitterskador
2 920 Förstahjälpen- kit
365 stycken "school in a box" (innehållande material för skolutbildning) som totalt räcker till 365 lärare och 29 200 elever
bromsmediciner mot HIV till 137 barn under ett helt år

Källor: http://www.unicef.se/stod-oss/vad-racker-pengarna-till
http://www.lakareutangranser.se/gava/Vad-racker-pengarna-till/
*Reserverar för att det kan finnas vissa klantiga beräkningsfel.

Observera att detta är vad EN ENDA tar från behövande!


Frågeställning och diskussion:
Är det rätt att ett enda "barn" ska få dessa enorma summor när de verkligt behövande blir lidande?
Etablissemanget säger ju sig vilja hjälpa de behövande, varför inte då totalstoppa importen av valboskap och skäggingar och hjälpa de riktigt fattiga (du vet, de som inte har råd med förstaklass- flyget hit)?
Vi ger ju endel i katastrofbidrag redan, vore det då inte bättre att betala tillbaka statsskulden?

Lägg gärna till fler kostnader!
Citera
2009-11-23, 17:03
  #502
Medlem
Wictorixs avatar
Det man inte får glömma är att många av "flyktingbarnen" tar hit sina familjer när tillfälle ges så att även dessa kan utnyttja vårt bidragssamhälle.

Vidare kan man tänka sig vilka enorma kostnader som uppstår till följd av den vandalismen invandrarna står för när de väl är här, samt kostnaderna för att bygga upp nya bostadsområden för dessa parasiter.

Och då har vi inte gått in på all trauma som drabbar oss svenskar. Det är ju allmänt känt att brottsligheten och invandringen är tätt sammankopplad.

för övrigt ett utmärkt förstainlägg som kastar ljus över ännu en orimlighet med vår invandringspolitik. Kommer följa dina trådar med stort intresse.
Citera
2009-11-23, 17:05
  #503
Medlem
STALHETTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wictorix
Det man inte får glömma är att många av "flyktingbarnen" tar hit sina familjer när tillfälle ges så att även dessa kan utnyttja vårt bidragssamhälle.

Vidare kan man tänka sig vilka enorma kostnader som uppstår till följd av den vandalismen invandrarna står för när de väl är här, samt kostnaderna för att bygga upp nya bostadsområden för dessa parasiter.

Och då har vi inte gått in på all trauma som drabbar oss svenskar. Det är ju allmänt känt att brottsligheten och invandringen är tätt sammankopplad.

för övrigt ett utmärkt förstainlägg som kastar ljus över ännu en orimlighet med vår invandringspolitik. Kommer följa dina trådar med stort intresse.

Tack, lär bli fler framöver

Det som är det värsta tycker jag är att man berövar 30 416 personer katastrofhjälp i ett helt år! Man väljer alltså en framför över trettiotusen
Citera
2009-11-23, 17:23
  #504
Medlem
Ezzelinos avatar
Alla Lidköpings kommunpolitiker är rörande eniga om att minst ett dussin överåriga skäggbarn från Somalia och Afghanistan nu måste inhysas där - när dessa "glädjande besked" om att DN-judarnas krav på att "murarna ska rivas" nu förverkligas når ursprungsområdena kan vi räkna med att varje kommun snart har hundratals, i vissa fall tusentals, "ensamkommande" och eventuellt deras släkt att livstidsförsörja. Halleluja! Jesus hör bön!

http://www.lidkopingsnytt.nu/2009/11/23/lidkoping-oppnar-for-ensamma-flyktingbarn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in