2009-11-14, 19:19
  #445
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
I Finland lever de som vanligt i verkligheten och inför ålderstest, asylsökande som påstår sig vara minderåriga skall utredas med rättsmedicinska metoder

http://meritwager.wordpress.com/2009/11/14/finland-alderstest-av-asylsokande-infors-i-utlanningslagen/
Citera
2009-11-14, 21:00
  #446
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrilbrynja
I Finland lever de som vanligt i verkligheten och inför ålderstest, asylsökande som påstår sig vara minderåriga skall utredas med rättsmedicinska metoder

http://meritwager.wordpress.com/2009/11/14/finland-alderstest-av-asylsokande-infors-i-utlanningslagen/
Bara att skicka länken till Billström! Skulle vara intressant att läsa mer om hur undersökningen går till, men jag gillar den här passagen i texten:
Citat:
Undersökningen kan inte göras mot den asylsökandes vilja men om den sökande inte låter sig ålderstestas behandlas han eller hon som en vuxen.
Det skulle med all säkerhet minska antalet ensamkommande med tresiffriga tal om Sverige valde att införa något liknande.
Citera
2009-11-17, 17:20
  #447
Medlem
Golonkas avatar
Jag kan inte länka, men på Fria Nyheter kan man läsa om ett litet ensamkommande stahahackars bahaharn som uppenbarligen ringt utlandsamtal till sina försvunna anförvanter i halva arabvärlden för 93 papp! Detta ska ha skett för två år sedan och barnet är numera en pigg och glad 20-årig gosse. Naturligtvis är han från Somalia... Alltså, hur fan tänker man när man ger en umpabumpa-nigger fritt tillträde till telefon på detta sätt och hur fan tänker parasitjävelen, som tar för givet att det bara är att ringa på? Fanskapet är dömd att betala beloppet i skadestånd till kommunens socialförvaltning, men är det någon som på fullt allvar tror detta någonsin kommer att hända? Åter igen får vi svart på vitt på hur BERIKANDE det är för kommunerna att ta emot dessa stackars ensamkommande jävla inälvsparasiter... Sparka för helvete ut fanskapet och låt honom återförenas med de släktingar han bevisligen har kontakt med! MotherFUCK!
Citera
2009-11-17, 17:26
  #448
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Nu råkar jag ha en god vän som kom hit som "ensamkommande barn" från Irak efter att hans mor & far blivit dödade av Saddams hejdukar.
Han är väl integrerad i samhället, pratar 6 språk flytande och krossar fördomar genom sin blotta existens.

Jaså? Då är det Ok att vi importerar 100 000 invandrare om året där en stor del inte vill integreras eller jobba i sverige.
Citera
2009-11-17, 17:51
  #449
Moderator
Tystnads avatar
Erfarenheter ?
Tja mina erfarenheter av dessa är att dem knappast är barn ,vilket fått mig att tvivla på om Invandrareverket verkligen kontrollera deras verkliga ålder.
Citera
2009-11-17, 19:18
  #450
Medlem
Ezzelinos avatar
Ett exempel på hur populationsmässigt döende norrländska kommuner redan mättas med "ensamkommande" och andra totalt rasfrämmande mestdels improduktiva lycksökare, finansierat av skatteintäkter från svenska folket:

http://frianyheter.wordpress.com/2009/11/15/ensamkommande-nedslagsplats-sorsele/#more-25504

Citat:
"---Sorsele hade i slutet av 2008 2733 invånare. De 27 ensamkommandplatser som Sorsele har motsvarar att en kommun av Kalmars storlek skulle ha 609 platser eller Malmö 2830.

Asylsökande i övrigt
Enligt migrationsverkets statistik tog Sorsele emot 50 asylsökande under 2008, precis som kommunens avtal med Migrationsverket sa. För 2009 har Sorsele beslutat teckna avtal om fler asylsökande, 63 stycken vilken innebär en ökning med 26 procent. År 2008 tog man, i förhållande till folkmängden, emot 87 procent fler asylanter än en annan för sin stora invandring känd kommun, Södertälje.---"

Det mest sannolika är att invandrarna av bekvämlighetsskäl och för att umgås med sina etniska likar så snart som möjligt söker sig längre söderut i landet, men nog fan är delar av Norrland, även inlandet, "berikat"...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sorsele_kommun

En somalier behöver nu bara påstå att han eller hon kommer från Mogadishu så är saken fixad - Sverige tar emot negern och sedan hans släkt och försörjer dem livet ut och därefter deras ättlingar. Farsen med "ensamkommande" snyfthistorier och åldersbluffar blir alltså vad gäller dessa spännande människor obehövlig:

http://www.migrationsverket.se/index.jsp?news/getArticle.do?ldid=10&id=85671

Citat:
"---Hittills i år har 3835 personer från Somalia ansökt om asyl i Sverige. Idag beviljas cirka 80 procent av de personer som söker asyl från Somalia uppehållstillstånd i Sverige. Andelen asylsökande från Somalia som får skydd i Sverige kommer sannolikt att öka efter domen.---"

Ska vi ordna vadhållning? Hur många somalier kommer 2010, 2011, 2012 osv.?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Somalia
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2009-11-17 kl. 19:30.
Citera
2009-11-17, 19:50
  #451
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ska vi ordna vadhållning? Hur många somalier kommer 2010, 2011, 2012 osv.?

Med den retorik som invandringsförespråkarna använder så är det ju omöjligt att bromsa den somaliska snöbollen eller göra regler hårdare.

Hur kommer det att se ut i Mogadishu om 5 år? Vi kan nog alla vara överens om att det kommer att vara precis som nu, dvs misär. Det måste till en politisk styrning om somalierna ska sluta välla in i allt snabbare takt - och varje försök till en bromsning av den somaliska invasionen skulle behandlas på samma sätt som Vellinge/Vännäs/Rosengård har behandlats i gammelmedia.

Finns det något hos somalier som skulle få dem att sluta komma hit s.a.s frivilligt?

Den enda realistiska styrning som går att göra vore att... minska nivån på socialbidragen... eller vafan det går inte heller för det vore en direkt attack på vår invandrarpopulation...

Var det inte så att invandringen från Irak minskade när migrationsverket inte längre ansåg det råda krigstillstånd där?
Citera
2009-11-17, 20:00
  #452
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Med den retorik som invandringsförespråkarna använder så är det ju omöjligt att bromsa den somaliska snöbollen eller göra regler hårdare.

Hur kommer det att se ut i Mogadishu om 5 år? Vi kan nog alla vara överens om att det kommer att vara precis som nu, dvs misär. Det måste till en politisk styrning om somalierna ska sluta välla in i allt snabbare takt - och varje försök till en bromsning av den somaliska invasionen skulle behandlas på samma sätt som Vellinge/Vännäs/Rosengård har behandlats i gammelmedia.

Finns det något hos somalier som skulle få dem att sluta komma hit s.a.s frivilligt?

Den enda realistiska styrning som går att göra vore att... minska nivån på socialbidragen... eller vafan det går inte heller för det vore en direkt attack på vår invandrarpopulation...

Det enda realistiska, om Sverige ska överleva, är att exempelvis somalier obligatoriskt avvisas redan vid gränsen. Deras egen "nation" är som sagt ett kroniskt groteskt kaos, vilket givetvis först och främst beror på befolkningen där.

Citat:
Var det inte så att invandringen från Irak minskade när migrationsverket inte längre ansåg det råda krigstillstånd där?

Vet inte, men det borde åtminstone förhålla sig så.

Västerbotten tar i år emot minst 170 skäggankarbarn - under kommande år kan man räkna med att siffrorna mångdubblas om inte en restriktiv lagstiftning ändrar bedömningsgrunderna:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=296179

http://frianyheter.wordpress.com/2009/04/26/frostmofjallsmuhammedaner-pa-fjallsemester/

Citat:
"Fria Nyheter har tidigare berättat om Raad Al-duhan, känd för sitt innovativa brottsförebyggande arbete och ensamkommandebröderna Kinani som fick var sin nyproducerad lägenhet i Umeå trots att deras föräldrar redan anhöriginvandrat till Sverige.

Raad , Kinanisarna och de andra invandrarna i projektet Muhammed från Frostmofjället har nu varit i fjällen på projektets bekostnad. Raad höll föredrag för skolelever i Tärnaby och berättade att när han kom till Sverige från Irak så reagerade han:

”på att svenska ungdomar var så otacksamma”.

Tärnabybarnen fick också träna boxning under arabernas ledning.

Projektledaren beskrev resan som ett ”finurligt sätt” att låta Umeås invandrarmiljöer ”berika” fjällkommunerna. Raad är van att handskas med ensamkommande även som skolvärd på Östra Gymnasiet i Umeå. I januari 2008 gick över 100 ensamkommande på skolan.---"
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2009-11-17 kl. 20:18.
Citera
2009-11-17, 20:08
  #453
Medlem
MoLoKs avatar
Ja, de ensamkommande ungdomarna är en knepig nöt. Om de senaste 5 årens utveckling håller i sig så har vi snart över 5000 per år. De ensamkommande kommer att bli en egen parallellinvadring vid sidan av den ordinära. En oerhört dyr och priviligerad parallellinvandring. 1900kr/dygn. Jag undrar jag vad en kommun får för en vuxen invandrare per dygn i jämförelse?

De ensamkommandes ärenden snabbehandlas också och de behandlas än snabbare ju fler som kommer. Detta omöjliggör sökande efter anhöriga innan PUT. Omöjliggör riktig åldersbestämning. Omöjliggör att kriminella handlingar utreds innan PUT fås (dvs en misshandelsmisstänkt ensamkommande får PUT innan rättegången hålls).

Osv...

Nästa år - 3000+ ensamkommande.
Citera
2009-11-17, 20:24
  #454
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja, de ensamkommande ungdomarna är en knepig nöt. Om de senaste 5 årens utveckling håller i sig så har vi snart över 5000 per år. De ensamkommande kommer att bli en egen parallellinvadring vid sidan av den ordinära. En oerhört dyr och priviligerad parallellinvandring. 1900kr/dygn. Jag undrar jag vad en kommun får för en vuxen invandrare per dygn i jämförelse?

De ensamkommandes ärenden snabbehandlas också och de behandlas än snabbare ju fler som kommer. Detta omöjliggör sökande efter anhöriga innan PUT. Omöjliggör riktig åldersbestämning. Omöjliggör att kriminella handlingar utreds innan PUT fås (dvs en misshandelsmisstänkt ensamkommande får PUT innan rättegången hålls).

Osv...

Nästa år - 3000+ ensamkommande.

Ankomstfrekvensen vad gäller "ensamkommande" har ungefär fyrdubblats sedan i somras - jag tror det blir många fler än drygt 3000 nästa år...
Media, journalister och tidningsägare dödar Sverige - det handlar nu för dessa multikultifanatiker helt utan verklighetskontakt om att få kommuner att tävla om vilka som "tar emot" flest kroniska, lågpresterande problemvarelser per år:

http://svt.se/2.55755/1.1774957/sju_kommuner_nobbar_flyktingbarn?lid=senasteNytt_1 765014&lpos=rubrik_1774957

Citat:
"---Två av tre kommuner saknar avtal med Migrationsverket, och det är bakgrunden till att regeringen överväger tvingande lagstiftning. I Västernorrland och Jämtland är det Timrå, Ragunda, Berg, Härjedalen, Strömsund, Åre och Bräcke som valt att inte ta mot ensamma flyktingbarn.

Övriga kommuner har tecknat avtal om nära 170 platser [minst omkring 170 miljoner/år i direkta kostnader]. Östersund är bäst i klassen med 39 platser för ensamkommande flyktingbarn.

Ånge saknar avtal för 2009 men har tecknat avtal om tolv platser för 2009.

Behovet av platser i kommunerna är akut och stort. 550 barn väntar just nu på plats och på lång sikt behövs 1.000 nya platser.
Citera
2009-11-17, 20:50
  #455
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ankomstfrekvensen vad gäller "ensamkommande" har ungefär fyrdubblats sedan i somras - jag tror det blir många fler än drygt 3000 nästa år...
Media, journalister och tidningsägare dödar Sverige - det handlar nu för dessa multikultifanatiker helt utan verklighetskontakt om att få kommuner att tävla om vilka som "tar emot" flest kroniska, lågpresterande problemvarelser per år:

http://svt.se/2.55755/1.1774957/sju_kommuner_nobbar_flyktingbarn?lid=senasteNytt_1 765014&lpos=rubrik_1774957

Konstigt det där att det behövs tvingande lagstiftning för att kommunerna skall ta emot alla dessa lottovinster som kommer att rädda välfärden, våra pensioner och torka oss i akterkastellen när vi blivit gamla.
Citera
2009-11-17, 21:55
  #456
Medlem
Kautings avatar
Måste säga cred till MoLoK och Ezzelino. Era inlägg är alltid intressanta och inte förstår jag hur ni lyckas lusläsa nätet och hitta alla nyheter.

Men nu till topic ;

"Totalt sökte 1 510
ensamkommande barn och ungdomar asyl i Sverige
under året."

Det här var 2008. I år räknar staten med att det ska komma i runda slängar 2 500, det jag undrar är hur man räknar kostnaden för det här ?

Är det 1900 x 365 som ; http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/11/12/ankarbarn-eller-gava-till-lakare-utan-granser/

men flyktingförläggningarna får väl 500 000 kr per år med ? Hur länge får kommunerna ersättning för dessa ungdomar?

Det som är skrämmande är att 2 500 ungdomar 2009 lär bli 4000 2010 osv, situationen i Afghanistan och Somalia lär ju inte direkt förändras..

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in