2010-06-22, 13:43
Medlem
Andrew Martins avatar
När media först uppmärksammade detta fenomen var i princip alla tv-inslag och tidningsartiklar fyllda med bilder av skäggbarnen. Numera är det helt tvärtom, inte en bild eller intervju med "barnen". Detta måste vara ett sätt för media att lura svenssonväljare att inte rösta på SD i valet.

Ytterligare ett tillägg till Lilla Saltsjöbadsavtalet?
Citera
2010-06-22, 19:48
Medlem
Paradocss avatar
Nu talas det mer öppet om att det är föräldrar som skickar hit de s k "barnen"

Här kommer ett klipp från SVT västnytt. Ni som inte älskar vår invandringspolitik bör sätta sig ner innan ni klickar på länken:

http://svtplay.se/v/2051743/allt_fler_ensamkommande_tjejer
Citera
2010-06-22, 20:19
Medlem
Raouls avatar
Gulp!
I det efterföljande Rapport lyckades redaktionen med det otroliga konststycket att först berätta om en SVENSK som haffats för förberedelse till terrordåd i Somalia, vilket direkt följdes upp med den Science Fiction-inspirerade historien om den 14-åriga och gravida somaliska flicka som riskerar utvisning till en säker död i Italien. Sverige utvisar inte bara flyktingbarn till Malta utan också till Italien...
Inget om Dublinkonventionen där inte. Jag blev tvungen att stänga av TV:n innan jag drabbades av hjärtstillestånd.

Btw, jag klarade inte hela klippet med de gapande somaliska brudarna på Lindholmen, det sprack för mig när batikhäxan (alt reportern) smög runt bakom de gastande skynkena.
Citera
2010-06-22, 20:58
Medlem
the-consuls avatar
Jaja... nu vill dom att vi ska tro att det är somaliska tjejer som flyr hit från våldtäkter och krig.

Tjejen dom intervjuade vill ju hem till Mogadishu, det säger hon själv. Hoppas att MGV tar hänsyn till hennes egen vilja. Då får hon så mycket sol och majs hon vill. Som bonus kan jag skicka med lite soppa på påse.. Bara hon åker.
Citera
2010-06-22, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Gulp!
I det efterföljande Rapport lyckades redaktionen med det otroliga konststycket att först berätta om en SVENSK som haffats för förberedelse till terrordåd i Somalia, vilket direkt följdes upp med den Science Fiction-inspirerade historien om den 14-åriga och gravida somaliska flicka som riskerar utvisning till en säker död i Italien. Sverige utvisar inte bara flyktingbarn till Malta utan också till Italien...
Inget om Dublinkonventionen där inte. Jag blev tvungen att stänga av TV:n innan jag drabbades av hjärtstillestånd.

Btw, jag klarade inte hela klippet med de gapande somaliska brudarna på Lindholmen, det sprack för mig när batikhäxan (alt reportern) smög runt bakom de gastande skynkena.
Är det inte härligt att det "opartiska" SVT låter Henry Ascher stå helt oemotsagd. De ifrågasätter ej varför vi ska ta emot folk som rent ut säger att de kommit hit för pengarnas skull. Eller varför vi ska ta hand om " ensamkommande flyktingbarn" som bevisligen har föräldrar i hemlandet som borde ha försörjningsansvar för sina egna barn.
Citera
2010-06-22, 21:13
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Gulp!

Detta inslag krävde en näve Valium... Du missade bl a en vit batikmadam med svart åtsittande huvudduk + ett svep över en del "pojkar" vars ålder lär vara något annan än vad de blivit klassade som.

De tog upp Dublinkonventionen i Rapport, men inte om att vi ska följa den utan hur vi ska kunna ordna undantag från den så att vi kan behålla ännu fler MENA-parasiter. De drog till med hur illa det var i Italien, snyft, hulk,. Italien har nu mer gått om Sverige i generell välfärd och om de inte kan ordna något lyxboende för invandrare så är det faan inte Svenska skattebetalare som ska stå för notan.
Citera
2010-06-22, 21:20
Medlem
Jok3rs avatar
Jag ser det mer som ett intressant projekt. Vad händer i Svenneland när man tagit emot en miljon ensamkommande barn från Somalia, främst män? Kul frågeställning med ett minst lika underhållande resultat. Vi får väl se, tids nog.
Citera
2010-06-22, 21:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Jag ser det mer som ett intressant projekt. Vad händer i Svenneland när man tagit emot en miljon ensamkommande barn från Somalia, främst män? Kul frågeställning med ett minst lika underhållande resultat. Vi får väl se, tids nog.

Tja, det gör iaf att jag hoppas att mina ev barn inte blir döttrar...
Citera
2010-07-10, 14:09
Medlem
Kungsbackaprotester lockar fram det fula PK-trynet

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/10/kungsbackaprotester-lockar-fram-det-fula-pk-trynet/
Citera
2010-07-12, 19:23
Medlem
Frågeställning på Merit Wegers blogg. Hur tar sig barn mellan 0-6 år på egen hand sig till Sverige?

Citat:
Det vore intressant att veta hur de totalt 28 barn i åldern 0-6 år och de totalt 56 barnen som är 7-12 år gamla har klarat att komma ensamma till Sverige för att söka asyl.

http://meritwager.wordpress.com/2010/07/11/till-sverige-kommer-allt-fler-asylsokande-som-ar-eller-sager-sig-vara-under-18-ar/
Citera
2010-07-12, 20:19
Medlem
StuGs avatar
Ingen som hörde på Studio Ett idag om de "tackas barna" - och det lesbiska(?) paret som tagit sig en liten svettig tonårssomalier som husdjur?
Citera
2010-07-12, 22:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Frågeställning på Merit Wegers blogg. Hur tar sig barn mellan 0-6 år på egen hand sig till Sverige?

http://meritwager.wordpress.com/2010/07/11/till-sverige-kommer-allt-fler-asylsokande-som-ar-eller-sager-sig-vara-under-18-ar/

De flyger hit med en släkting som lämnar dem efter att ha gått igenom tullen. De har adresser med sig till andra släktingar - dit migrationsverket kör dem.

Utan någon som helst bakgrundskontroll vanligtvis.

Det låter sjukt men är sant.

Över 50 st ensamkommande flickor försvinner spårlöst varje år. (Källa: MGVs mer "privata" statistik.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in