Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Gulp!
I det efterföljande Rapport lyckades redaktionen med det otroliga konststycket att först berätta om en SVENSK som haffats för förberedelse till terrordåd i Somalia, vilket direkt följdes upp med den Science Fiction-inspirerade historien om den 14-åriga och gravida somaliska flicka som riskerar utvisning till en säker död i Italien. Sverige utvisar inte bara flyktingbarn till Malta utan också till Italien...
Inget om Dublinkonventionen där inte. Jag blev tvungen att stänga av TV:n innan jag drabbades av hjärtstillestånd.
Btw, jag klarade inte hela klippet med de gapande somaliska brudarna på Lindholmen, det sprack för mig när batikhäxan (alt reportern) smög runt bakom de gastande skynkena.
Detta inslag krävde en näve Valium...

Du missade bl a en vit batikmadam med svart åtsittande huvudduk + ett svep över en del "pojkar" vars ålder lär vara något annan än vad de blivit klassade som.
De tog upp Dublinkonventionen i Rapport, men inte om att vi ska följa den utan hur vi ska kunna ordna undantag från den så att vi kan behålla ännu fler MENA-parasiter. De drog till med hur illa det var i Italien, snyft, hulk,. Italien har nu mer gått om Sverige i generell välfärd och om de inte kan ordna något lyxboende för invandrare så är det faan inte Svenska skattebetalare som ska stå för notan.