2010-03-17, 12:36
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vad har kriminella svenska medborgare att göra med ensamkommande barn?

Snoka själv istället. Du saknar ju i nuläget fullständigt kunskap om ensamkommande.

Jo, om kostnaden är det stora problemet för dig så borde du ju gapa runt i trådar om sånt också, mend et gör du ju inte. Varför då måntro?

Nä, det gör jag faktiskt inte.
Citera
2010-03-17, 12:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
[quote=L0daren]Jag läste din post, det är ju din tolking dock.

Norrmännen har en ganska klar bild av att en stor majoritet av de ensamkommande "barnen" inte alls är barn. Detta är något som myndigheterna ständigt rapporterar om.

Statssekreteraren för Norges justitiedepartment, som får anses vara mer insatt än någon här, hävdar att uppemot 80% som påstår sig vara under 18 i själva verket är äldre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3495241.ece

Jag ser ingen som helst anledning till att han skulle överdriva eller ljuga om dessa siffror.[/QUOTE
Om nu de norska siffrorna inte är exakta utan innehåller en felmarginal så kan de ju faktiskt vara så illa att procentsiffrorna ligger i underkant.
Lite PKism finns det väl i Norge också även om svenska politiker ligger på 10 på en skala 1-10.
Citera
2010-03-17, 12:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jaja, pys till nån rasisttråd som passar då.

Stå på dig gumman!
Låt inte nazistkillarna här på flashback komma med sina källor och statistik. För precis som Mona Sahlin säger så spelar sånt som statistik och ekonomi mindre roll det är "känsloargumenten" som räknas!

Jag tycker att vi ska ta hit minst 50 tusen flyktingbarn nästa år. Minst. Sverige är ett rikt land så det har vi råd med. Bara vi får företagsledarna och "överklassen" att inte skattefuska! Am I right or what girrrl!!
Citera
2010-03-17, 12:39
Avslutad
Citat:
Jo då, jag vill gärna ta del av dessa undersökningar som du säger finns. Ju fler desto bättre.
Nej läs om vad jag skrev. Jag svarade dig på ditt påstående att utländska undersökningar är värdelösa för att dra några som helst slutsatser om svenska förhållanden. Alldeles oavsett vilka undersökningar som faktiskt blivit genomförda. Alltså ett slags principiellt resonemang. Det verkar vara din ståndpunkt:

Citat:
Vad får dig att tro att detta räcker som grund för något som nhelst antagande? Herre min je, vet du något om statistiska underlag?
Jag menar att du inte kan avfärda utländska undersökningar med att säga att de inte kan indikera något som helst om svenska förhållanden. Dessutom svarade jag dig på ditt påstående om att syftet med tråden skulle påverka sanningshalten i det som sägs... Jag bad dig strunta i eventuella syften...
Citera
2010-03-17, 12:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Jo, om kostnaden är det stora problemet för dig så borde du ju gapa runt i trådar om sånt också, mend et gör du ju inte. Varför då måntro?

Nä, det gör jag faktiskt inte.

Det har jag visst gjort. Jag anser att kostnaden för en anstaltsplats bör kunna halveras.
Citera
2010-03-17, 12:41
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Käften lille rasse.

Jag är ju på din sida gumman!
Vi som skiter i statistik och fakta utan bara går på vad som "känns rätt"!!
Citera
2010-03-17, 12:42
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nej läs om vad jag skrev. Jag svarade dig på ditt påstående att utländska undersökningar är värdelösa för att dra några som helst slutsatser om svenska förhållanden. Alldeles oavsett vilka undersökningar som faktiskt blivit genomförda. Alltså ett slags principiellt resonemang. Det verkar vara din ståndpunkt:

Jag menar att du inte kan avfärda utländska undersökningar med att säga att de inte kan indikera något som helst om svenska förhållanden. Dessutom svarade jag dig på ditt påstående om att syftet med tråden skulle påverka sanningshalten i det som sägs... Jag bad dig strunta i eventuella syften...

Men visa mig på dessa påstådda undersökningar från våra grannländer istället för att slingra dig nu då!

Det gör jag inte heller, men att tandundersöka 200 pers är likosm inte underlag nog, förstår du inte det?
Citera
2010-03-17, 12:42
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT och trams raderat.

IAmAMisanthropic har PM.

/Mod
Citera
2010-03-17, 12:44
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag läste din post, det är ju din tolking dock.

Norrmännen har en ganska klar bild av att en stor majoritet av de ensamkommande "barnen" inte alls är barn. Detta är något som myndigheterna ständigt rapporterar om.

Statssekreteraren för Norges justitiedepartment, som får anses vara mer insatt än någon här, hävdar att uppemot 80% som påstår sig vara under 18 i själva verket är äldre.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3495241.ece

Jag ser ingen som helst anledning till att han skulle överdriva eller ljuga om dessa siffror.
Ärligt talat, jag hyser inga som helst förhoppningar om att en norsk politiker klarar att tolka siffror bättre än du eller jag. Artikeln och uttalandet var ju allt annat än utförligt.
Citera
2010-03-17, 12:46
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Jahapp, det verkar inte hjälpa så vi tar väl och delar ut en tillsägelse för OT till IAmAMisanthropic när vi ändå är igång.

//Mod
Citera
2010-03-17, 12:52
Avslutad
Citat:
Men visa mig på dessa påstådda undersökningar från våra grannländer istället för att slingra dig nu då!

Det gör jag inte heller, men att tandundersöka 200 pers är likosm inte underlag nog, förstår du inte det?

Jag citerar mig själv:
Citat:
Alldeles oavsett vilka undersökningar som faktiskt blivit genomförda.

Det var det jag uppfattade att du invände mot, en invändning inte bara mot faktiskt genomförda undersökningar. Utan att utländska undersökningar med nödvändighet rör utländska förhållanden och är därmed helt irrelevanta för Sverige. Återigen så anser jag att det är att gå för långt att helt avfärda undersökningar med att de inte säger något alls om Sverige.
Citera
2010-03-17, 13:02
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Jag citerar mig själv:

Det var det jag uppfattade att du invände mot, en invändning inte bara mot faktiskt genomförda undersökningar. Utan att utländska undersökningar med nödvändighet rör utländska förhållanden och är därmed helt irrelevanta för Sverige. Återigen så anser jag att det är att gå för långt att helt avfärda undersökningar med att de inte säger något alls om Sverige.

Men förstår du inte vad jag säger? Du sa att det fanns andra undersökningar från våra grannländer som visade hur många som ljög om sin ålder. Jag har nu bett dig tre gånger att ge mig dessa. Inte är det väl så att du sitter och hittar på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in