2010-03-14, 11:35
  #733
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT raderat. Vill man diskutera DN:s raderingspolicy så passar antagligen Censur och Yttrandefrihet bättre än denna tråd. Vill man diskutera min raderingspolicy så gör man det via PM.

/Mod
Citera
2010-03-14, 12:01
  #734
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-blundar-for-barns-basta_4421363.svd

Sju kommentarer sen stängs kommenteringen av... suck...

"Sverige blundar och kallar 25-åringar barn" borde artikeln kallats.

Kollar man på SVD:s förstasidan så finns det en bild tillsammans med länken till debattartikeln. Scrolla ner lite så hittar ni det.

Denna bild: http://img697.imageshack.us/img697/5671/barn298570641d.jpg

Pojkarna på bilden ser ut att vara någonstans mellan nio (9) och tolv (12) år gamla.
Det är alltid sådana bilder när ensamkommande flyktingbarn ska diskuteras i media. Sist var det en bild med barn med små ryggsäckar. Istället för att visa bilder på de riktiga flyktingbarnen.

Kristna är ofta sju (7) resor värre än batikhäxor.
Citera
2010-03-14, 14:22
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
vad händer om de 10 år senare berättar att de har ljugit om sin ålder? en rimlig påföljd vore ju skyhöga böter, fängelse och utvisning, eller utvisning direkt. men jag vet redan svaret, de får stanna ändå.
En rimlig påföljd tycker jag vore att de får leva med sina gamla uppgifter och får pension vid 75 års ålder. Men icke, skatteverket ändrar så gärna både namn, födelseår och ursprungsland. Åtal får bedrägeri eller urkundsförfalskning blir det inte tal om.
Citera
2010-03-15, 19:29
  #736
Medlem
Brookuss avatar
Mustaschbarnen mutas för att gå till skolan. Trodde inte småbarn var så lätta att muta med reda pengar
Citat:

Att tilldela flyktingbarnen 500 kr om de går till skolan, 300 kr om dom håller ordning i sitt rum/lägenhet kallar verksamhetsansvarig för Teckenekonomi
.
http://www.corren.se/asikter/ordet-fritt/?articleId=5133158
Citera
2010-03-15, 19:38
  #737
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Mustaschbarnen mutas för att gå till skolan. Trodde inte småbarn var så lätta att muta med reda pengar

http://www.corren.se/asikter/ordet-fritt/?articleId=5133158

Ska dom nu få betalt för att förstöra våra skolor oxå. Only in Swedistan. Det här landet är numera ett dåligt skämt. Bara att våra beslutsfattare tänke ri dessa banor tyder på långt gången demens.
Citera
2010-03-15, 20:09
  #738
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Mustaschbarnen mutas för att gå till skolan. Trodde inte småbarn var så lätta att muta med reda pengar

http://www.corren.se/asikter/ordet-fritt/?articleId=5133158

Detta alltså i bonus förutom deras vanliga fickpengar. Hur stor den summan är har jag för mig att Kaiser har nämnt någon gång. Något i stil med 200kr i veckan va?
Citera
2010-03-15, 20:30
  #739
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Detta alltså i bonus förutom deras vanliga fickpengar. Hur stor den summan är har jag för mig att Kaiser har nämnt någon gång. Något i stil med 200kr i veckan va?

Någon annan här som hade dessa summor som fickpeng i den åldern(ja vad den nu än är)? Lägg dessutom till full batikhäxe-service inklusive ollonpollering, samt tre mål mat om dagen samt att dessa kan beställa pissa när dom vill.
Citera
2010-03-15, 20:43
  #740
Medlem
Jag approximerar att hälften utav alla daddas till våra kära småpojkar med basröst och halalskägg på dessa kostsamma dagishem är blattar, öststatskvinnor och flintskalliga neger me tofflor(ni känner igen sorten) själva. Att det sen är hälften som är svennar gör ju inte saken knappast bättre men ändå.
Citera
2010-03-15, 20:48
  #741
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Någon annan här som hade dessa summor som fickpeng i den åldern(ja vad den nu än är)? Lägg dessutom till full batikhäxe-service inklusive ollonpollering, samt tre mål mat om dagen samt att dessa kan beställa pissa när dom vill.

Nej, men å andra sidan rökte inte jag ett paket cigg om dan heller
Citera
2010-03-15, 21:00
  #742
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Mustaschbarnen mutas för att gå till skolan. Trodde inte småbarn var så lätta att muta med reda pengar

http://www.corren.se/asikter/ordet-f...icleId=5133158
Var finns själva artikeln? Det där är ju bara någon slags forumkommentar.

Hur som helst, om det stämmer så är det illa. Jag skulle också välja att kalla det en muta.

För att undvika att alla boenden som vanligt ska dras över samma kam så kan jag meddela att inga sådana mutor utbetalas i min kommun, och att alla former av utpressning är dömda att misslyckas.
Citera
2010-03-15, 22:17
  #743
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Var finns själva artikeln? Det där är ju bara någon slags forumkommentar.

Hur som helst, om det stämmer så är det illa. Jag skulle också välja att kalla det en muta.

För att undvika att alla boenden som vanligt ska dras över samma kam så kan jag meddela att inga sådana mutor utbetalas i min kommun, och att alla former av utpressning är dömda att misslyckas.

Pass på... DO kanske är dig på spåret
Citera
2010-03-15, 23:13
  #744
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Någon annan här som hade dessa summor som fickpeng i den åldern(ja vad den nu än är)? Lägg dessutom till full batikhäxe-service inklusive ollonpollering, samt tre mål mat om dagen samt att dessa kan beställa pissa när dom vill.

Jag hade 100kr i månaden varav 50 skulle sparas tills jag fyllde 16, då fick jag 500 (studie/barn bidraget utslaget över ett år, men då skulle jag köpa kläder och sånt (hygienartiklar inkl bindor, busskort osv) själv utöver saker som vinterjacka och andra "stora" poster)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in