2018-10-30, 10:24
  #6733
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I Danmark har vi ett uppmärksammat fall med ett skäggbarn som säger sig vara 17.

Han har våldtagit en 14-årig tjej på en toalett i ett köpcenter.
I tingsrätten blev han dömd till fängelse & utvisning.

Nu överklagar han, med hänvisning till att "det var Satan" som frestade honom.
https://ekstrabladet.dk/112/afghansk-dreng-vil-frifindes-for-voldtaegt-af-14-aarig-satan-fristede-mig/7374771
Citera
2018-10-30, 14:50
  #6734
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I Danmark har vi ett uppmärksammat fall med ett skäggbarn som säger sig vara 17.

Han har våldtagit en 14-årig tjej på en toalett i ett köpcenter.
I tingsrätten blev han dömd till fängelse & utvisning.

Nu överklagar han, med hänvisning till att "det var Satan" som frestade honom.
https://ekstrabladet.dk/112/afghansk-dreng-vil-frifindes-for-voldtaegt-af-14-aarig-satan-fristede-mig/7374771

Med tanke på att danskarna inte riktigt är lika vansinniga som vårt etablissemang så tror jag inte att den historian kommer hjälpa honom särskilt.

Han kan nog börja packa väskan.
Citera
2018-10-30, 14:56
  #6735
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/ali-19-lever-som-gomd

Citat:
Men du har ju fått avslag på din asylansökan och lever olagligt här, varför åker du inte tillbaka?

Varit på flykt från 9 år till 14 år och kom till Sverige - ja hur passerar dessa ynglingar hela Europa är för mig en gåta

Inte ofta man ser lever olagligt och "papperslös" i samma kontext
Citera
2018-11-01, 15:28
  #6736
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Med tanke på att danskarna inte riktigt är lika vansinniga som vårt etablissemang så tror jag inte att den historian kommer hjälpa honom särskilt.

Han kan nog börja packa väskan.
Jepp. Det blev samma dom i högre instans. 2,5 års fängelse & livstids utvisning.

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10978766/16aarig-faar-livslang-udvisning-for-voldtaegt-af-14aarig
Citera
2018-11-01, 15:47
  #6737
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Det blev samma dom i högre instans. 2,5 års fängelse & livstids utvisning.

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10978766/16aarig-faar-livslang-udvisning-for-voldtaegt-af-14aarig

Imagine the chock...

Men det skulle inte förvåna mig det minsta om någon hjärndöd vänsterbliven ryckte ut och kritiserade de sunda halvsvenskarna för att vara rasister. Som våra tokstollar brukar göra lite titt som tätt.
Citera
2018-11-01, 16:41
  #6738
Medlem
Frammes avatar
I dom områden som jag rör mej i (västra Stockholm) så har det minskat en del med dessa ensamkommande vuxna barn. Dom har väl vandrat vidare, antagligen inte frivilligt, eller så fick dom egna lägenheter. Frisörer och klädbutiker måste göra en stor förlust. Skönt att kunna gå i lugn och ro på gångvägarna och slippa knuffas undan av dess vuxna barn. Alla jag har sett är försedda med det som andra beskriver. Senaste mobilen, nyfriserade, cigaretter, modekläder, stort ego, m m. Fy och skam på våra politiker som tillåter detta. (vilka politiker egentligen, vi har ju inte ens en regering)
Citera
2018-11-02, 18:12
  #6739
Medlem
BautaCeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I Danmark har vi ett uppmärksammat fall med ett skäggbarn som säger sig vara 17.

Han har våldtagit en 14-årig tjej på en toalett i ett köpcenter.
I tingsrätten blev han dömd till fängelse & utvisning.

Nu överklagar han, med hänvisning till att "det var Satan" som frestade honom.
https://ekstrabladet.dk/112/afghansk-dreng-vil-frifindes-for-voldtaegt-af-14-aarig-satan-fristede-mig/7374771
Ingen våldtäkt (ännu) i detta englandsfall

MEN

En 30-åring har avslöjats gå i skolan som 15-åring med oroliga elever och föräldrar som följd
Citat:
School reports '30-year-old pupil' to authorities - as classmates claim he lied that he was aged 15

It is thought the pupil is an asylum seeker who joined at the start of the last term.

Another worried parent, who did not want to be named, told the East Anglican Daily Times: “This is extremely concerning.
https://www.standard.co.uk/news/uk/school-reports-30yearold-pupil-to-authorities-as-classmates-claim-he-lied-that-he-was-aged-15-a39793 56.html
Citera
2018-11-02, 18:49
  #6740
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
Ingen våldtäkt (ännu) i detta englandsfall

MEN

En 30-åring har avslöjats gå i skolan som 15-åring med oroliga elever och föräldrar som följd
https://www.standard.co.uk/news/uk/school-reports-30yearold-pupil-to-authorities-as-classmates-claim-he-lied-that-he-was-aged-15-a39793 56.html

Låter som här hemma - förutom att inga föräldrar skulle våga reagera.

Citat:
'My son has always said that he looks older and he says the man does not even speak English. He sits in the class but cannot speak or learn.'

Citat:
'Undocumented people are being let into our country and no tests are being done to find out their age. I won't have my son studying with a 30-year-old man.'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6346087/School-reports-asylum-seeker-pupil-Home-Office-claims-30.html
Citera
2018-11-03, 22:53
  #6741
Medlem
CHICKENFACKERs avatar
Ensamkommande flyktingbarn totalt efterblivna

Godkväll, är det bara jag som är fruktansvärt förbannad på åldersfuskande afghanbögarna eller? När jag skulle ta bussen hem från en polare på kvällen så är det bara jag och ett flyktingbarn som åker med. Som man får lära sig redan på lågstadiet så trycker man endast på stoppknappen när man ska av, det fattar ju vilken normal människa som helst att det är så det fungerar. Men tydligen inte afghanen, han trycker så att chauffören stannar varje gång och istället för att gå av så sitter han och dör av skratt.

Är det uppriktigt något fel på de ensamkommande låtsasbarnen? När ska politikerna fatta att de inte är något att ha och inrätta återvandringsverket?
Citera
2018-11-03, 22:57
  #6742
Medlem
det var höjdpunkten på hans dag. tycker synd om han även om det var jobbigt för dig
Citera
2018-11-03, 22:57
  #6743
Medlem
Afghaner är ju ifrån världens sämst utvecklade länder så vad kan du förvänta dig när deras hjärnceller är helt mos? De som går igenom gymnasielagen kommer antagligen att hamna i särklass eller på liknande nivå.
Citera
2018-11-03, 23:04
  #6744
Medlem
Du har sett en trycka på stoppknappen, och...
Nej de är inte efterblivna, de är precis lika bra och smarta som alla andra. Många av dem har en utbildningsnivå som ligger på åk 4,5 eller 6 men det är inte samma som efterbliven.
Det blir svårt att läsa gymnasieutbildning men regeringen säger att det går så har de säkert ordnat så att de fixat glappet. Jag har mailat regeringen om detta (innan gymnasielagen) så de är väl informerade om de här nysvenskars utbildningsnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in