2010-02-10, 16:47
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
A propos fingervisning. Tas det fingeravtryck på de "försvunna omyndiga" barnen eller kan man förvänta sig återanvändning för bidragssvindel?

I flera kommuner och/eller i andra länder?

.

Bara om personen är över 18 år... eller var det 16 år? Tror att det är integritetskränkande att ta fingeravtryck på barn om inte föräldrarna ger sitt godkännande (vilket iof inte är en omöjlighet att de skulle kunna göra när det gäller ensamkommande... )

Fan KC kom tillbaka vi saknar dig!
Citera
2010-02-10, 16:49
Medlem
MoLoKs avatar
Som sagt, om jag fattat det hela korrekt så försvinner mer än ett barn i veckan i Sverige i utkanten av det invandringsindustriella komplexet.
Citera
2010-02-10, 16:52
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Som sagt, om jag fattat det hela korrekt så försvinner mer än ett barn i veckan i Sverige i utkanten av det invandringsindustriella komplexet.
Handlar det mest om pojkar eller flickor som försvinner? Identitetslösa prostituerade flickor torde väl kunna vara en förklaring?
Citera
2010-02-10, 16:56
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Handlar det mest om pojkar eller flickor som försvinner? Identitetslösa prostituerade flickor torde väl kunna vara en förklaring?

Vi vet att ca 20% av de ensamkommande är tjejer. Har dock ingen aning om hur stor deras andel är av de som "försvinner". Min instinkt säger mig att de är överrepresenterade där men jag vet inte. Om 20% av de som avviker är flickor så handlar det om ca 15 flickor per år som försvinner spårlöst i Sverige.

Vem vet, kanske har Eva Lundgren rätt
Citera
2010-02-10, 17:00
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vi vet att ca 20% av de ensamkommande är tjejer. Har dock ingen aning om hur stor deras andel är av de som "försvinner". Min instinkt säger mig att de är överrepresenterade där men jag vet inte. Om 20% av de som avviker är flickor så handlar det om ca 15 flickor per år som försvinner spårlöst i Sverige.

Vem vet, kanske har Eva Lundgren rätt
Ja, det är nog jävligt svårt att få nån rätsida på det där. Vi får väl börja operera in chip i "ungarna" som man brukar göra med utrotningshotade djur, så man kan spåra deras färd.
Citera
2010-02-11, 00:14
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter

Det är fler pojkar än flickor som prostituerar sig i Sverige.
Citera
2010-02-11, 13:43
Medlem
På ABC-nytt i morse meddelades att Stockholm skulle ta emot fler "ensamkommande barn". Medan nyheten lästes upp, visades barn från ett dagis i 4-6 årssåldern, som tog på sig små ryggsäckar.
Citera
2010-02-11, 23:21
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
På ABC-nytt i morse meddelades att Stockholm skulle ta emot fler "ensamkommande barn". Medan nyheten lästes upp, visades barn från ett dagis i 4-6 årssåldern, som tog på sig små ryggsäckar.

Göbbels kan slänga sig i väggen.
Citera
2010-02-18, 16:01
Medlem
Brookuss avatar
Nu är dagen kommen. Dags för alla oss flyende flyktingbarnkritiker att krypa till korset. VI HADE FEL!
Citat:
Snabb hantering av frågan om ensamkommande flyktingbarn, med målet att skapa ett boende i Tanums kommun, önskas av Louise Thunström (MVT) som lämnat en motion till frågan.
Relaterat

Hon vädjar om att kommunen ska se flyktingbarnen som en resurs.

Detta är ungdomar med mod, styrka, vilja att leva och att göra allt för att få ett bättre liv. De kommer inte hit för att nyttja svenskt välfärdssystem utan för att de vill jobba, tjäna pengar, utbilda sig, sa Thunström när hon presenterade motionen i Tanumsfullmäktige.
http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.737190--se-flyktingbarnen-som-en-resurs-

Kan det bli mer tydligt. Dags att ta tillbaka alla hård ord
Citera
2010-02-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Nu är dagen kommen. Dags för alla oss flyende flyktingbarnkritiker att krypa till korset. VI HADE FEL!

http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.737190--se-flyktingbarnen-som-en-resurs-

Kan det bli mer tydligt. Dags att ta tillbaka alla hård ord

FÖRLÅÅÅÅÅT!
Citera
2010-02-18, 19:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
– Detta är ungdomar med mod, styrka, vilja att leva och att göra allt för att få ett bättre liv. De kommer inte hit för att nyttja svenskt välfärdssystem utan för att de vill jobba, tjäna pengar, utbilda sig, sa Thunström när hon presenterade motionen i Tanumsfullmäktige.

Då borde det inte vara något problem att exludera dem från det svenska välfärdssystemet heller.
Citera
2010-02-19, 15:35
Medlem
Slagsmål bland ensamkommande på flyktingboende.

http://politisktinkorrekt.info/2010/02/19/slagsmal-bland-ensamkommande-pa-flyktingboende/

Kan ha varit slagsmål om rakapparaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in