Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jag har taggarna utåt när jag stöter på rasister och smygrasister. Det kommer jag aldrig att be om ursäkt för. Att jag inte läst på ett skit är kvalificerat skitsnack från din sida. I jämförelse med dig och några andra måhända, men jag har mer koll än du tror tydligen. Om jag redan lyckats dumförklara folk som sysslat med frågan i ett par års tid så säger det mer om den/de än om mig är jag rädd. Jag har inget minne av att jag dumförklarat någon än dock.
Jag noterar också att du valde att inte kommentera övriga delar i mitt svar till dig.
Om du tar och stannar upp ett ögonblick och kliver av dina höga hästar och slutar skrika "rasist" såfort nån visar minsta lilla tveksamhet gentemot invandrarpolitiken/invandrare så ska du se att det blir mycke lättare att föra en debatt.
Det står bortom all tvekan att en hel del av dessa sk "barn" i själva verket är vuxna, och det borde ligga i ALLAS intresse, förespråkare som motståndare, att införa mycket striktare regelverk för ålderskontroll istället för att bräka "kränkt" såfort man sätter minsta lilla motkrav.
Förespråkarna pratar om att proverna inte kan göras på mindreåriga utan målsmans medgivande, men som "ensamkommande barn" så borde väl staten automatiskt bli målsman för dom, och kan därmed ge sitt medgivande till provtagning för åldersavgörande. (Men det är väl inte av intresse då det troligtvis skulle motsäga politikens bild av dom "oskyldiga små barnen" som behöver hjälp och istället visa på omfattningen av hur svensk flyktingpolitik och rent ut sagt svenk godtrogenhet utnyttjas).
Med ordentlig ålderbestämmning och statistikföring så tjänar på sidor på det och det tvingar up debattnivån. Men det är inte heller nåt som är eftertraktat då det är så mycke lättare att vifta bort meningsmotståndare med ett "det finns inga bevis" "Påstår ni ja"...