2015-10-13, 19:39
  #3565
Medlem
spoilers avatar
"Ungdomar från Afghanistan och Nordafrika utmärker sig i drogstatistiken. Det framkom vid ett seminarium i Uppsala under tisdagen.

/.../

Under mötet redovisades en kartläggning från Statens institutionsstyrelse,SiS, som bedriver tvångsvård av unga missbrukare och kriminella. SiS räknar med att vårda cirka 200 ensamkommande ungdomar i år vilken är en ökning från fjolårets 139 personer."

http://www.unt.se/uppland/uppsala/drogproblem-bland-ensamkommande-3923842.aspx
Citera
2015-10-13, 19:45
  #3566
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Ungdomar från Afghanistan och Nordafrika utmärker sig i drogstatistiken. Det framkom vid ett seminarium i Uppsala under tisdagen.

/.../

Under mötet redovisades en kartläggning från Statens institutionsstyrelse,SiS, som bedriver tvångsvård av unga missbrukare och kriminella. SiS räknar med att vårda cirka 200 ensamkommande ungdomar i år vilken är en ökning från fjolårets 139 personer."

http://www.unt.se/uppland/uppsala/drogproblem-bland-ensamkommande-3923842.aspx

Jag behöver bara se attityden, kaxigheten och föraktet för västerlänningar som de små gossarna visar prov på i dokumentären "Armadillo" för att förstå vad vi har att vänta oss.
http://www.theguardian.com/film/2010/jun/03/armadillo-danish-documentary-afghanistan
Citera
2015-10-13, 23:42
  #3567
Medlem
spoilers avatar
"I ett fall fakturerar Wallenbergägda Aleris kommunen upp till 84 000 kronor för att låta en familj ta hand om ett ensamkommande flyktingbarn, skriver Svenska Dagbladet.

/.../

Bolaget Frösunda, som ägs av HG Capital, fakturerar 78 000 kronor i månaden för sina familjehem. Även andra mindre bolag, bland andra Svenska Familjehem och Södertörns Familjehemsvård, fakturerar 37 500-40 000 kronor."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/bolag-gor-sig-rika-pa-familjehem/
Citera
2015-10-14, 17:09
  #3568
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I dagarna genomförde Skatteverket en oanmäld razzia på den uppmärksammade Sularpsfarmen utanför Lund med anledning av misstankar om omfattande skattefusk. Detta är bara en i raden av de problem som kantat gården den senaste tiden.

/.../

Den 18 september beslutade myndigheten om revision på gården, detta efter att man bland annat konstaterat att företaget inte redovisat någon omsättning under 2014 och 2015. Trots påpekande har den ansvarige ägaren inte lämnat in någon deklaration och inte heller redovisat några löner.
Skatteverket har också gjort anonyma kontrollköp i gårdsbutiken där man konstaterade att verksamheten var i full gång. Myndigheten har även tagit del av uppgifter från tidningar, radio och Facebook till stöd för att verksamhet bedrivs på gården. Man har även kontrollerat ägarens bankkonto där man kunnat se att han fått in hyresinbetalningar på minst 235 000 kronor under 2014.

I Skatteverkets handlingar framgår det också att den ansvarige ägaren tidigare fått sin F-skatt återkallad på grund av bristande redovisning.
P4 Malmöhus har sökt Sularpsfarmens ägare för en kommentar utan att lyckas."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6273785

"Bara några dagar efter avslöjandet har Lundapolitikern Sven-Bertil Persson (V), som också är ordförande i socialnämnden, i en facebookkommentar uttryckt sitt stöd för gården. I kommentaren skriver Persson "Fortsätt kämpa! Sådana som ni behövs." Han tycker själv inte att det är något konstigt att han som politiker öppet stödjer ett företag som utreds för omfattande skattefusk.

/.../

Lunds kommun har ett avtal med Sularpsfarmen om att gården ska ta emot ett 10-tal ensamkommande barn, något som kommer att generera gården en intäkt på över en miljon kronor om året."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6278792
Citera
2015-10-15, 10:16
  #3569
Medlem
Normalkostnaden för ett flyktingbarn är 1200 - 1500 kronor per dygn, detta blir 36000 - 45000 kr/mån.
Jämför denna kostnad mot att en elev i grundskolan kostar ca. 37000 kr / termin.
Hur korkade makthavare har vi egentligen ?
Man lägger ner äldreboenden för att göra om dem till flyktingförläggningar vilket är likvärdigt med att man pissar på landets egna medborgare.
Åldringar får inte en skorpa till kaffet men en enda ensamkommande skall kosta i bästa fall 1200 kr / dygn.
Man bygger upp en ilska bland befolkningen
Citera
2015-10-15, 16:12
  #3570
Medlem
carminaburanas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21584443.ab

Det är ju jävligt intressant att de numera ALDRIG har bilder på "barnen" i MSM. Om det hade varit ett gäng med 5-10 åringar hade de garanterat varit över hela löpsedlarna (med all rätt) men nu när de ser att de är över 18 allihopa så visas de inte.
Citera
2015-10-15, 16:13
  #3571
Medlem
"Ensamkommande barn" är en av Sveriges största lögner genom tiderna på alla sätt och vis, blivit rena katastrofen hur det kommer att kosta oss skattebetalare enorma summor.
Citera
2015-10-15, 18:51
  #3572
Medlem
spoilers avatar
"Plötsligt står de där, flyktingbarnen, på flygplatsen i Sturup.
Svedala har oväntat blivit en ankomstkommun för ensamkommande barn.

/.../

Att flyktingbarnen först nu har börjat dyka upp på flygplatsen i Sturup kan ha två förklaringar:

Det första är transportansvaret, som innebär att flygbolag och rederier riskerar böter om de släpper ombord personer utan giltiga resehandlingar.

Den andra är att flyktingtrycket har börjat holka ur tillämpningen av transportavtalet.

/.../

– Jag räknar med en markant ökning de närmaste månaderna, säger socialchefen Anna Borgius."

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/svedala/flygplatsen-nytt-mal-for-flyktingbarn/
Citera
2015-10-15, 19:35
  #3573
Medlem
spoilers avatar
"Inom kort öppnar tre nya hem för ensamkommande flyktingbarn i Östersund, ett på Norderön och två på Frösön.

/.../

Nu är det klart att Wilhelmsbergs kursgård på Norderön som används för konfirmationer på somrarna, kommer att öppna 1 november fram till nästa sommar.
– Det blir mellan tolv och 20 ungdomar och personal dygnet runt. Vi hade informationsmöte på Norderön i tisdags och öborna var mycket positiva, säger Lena Hellberg.
Inom kort öppnar också två hem vid Öneslingan på Frösön där det sedan tidigare finns ett hem. Östersund är nu uppe i sex hvb-hem för ensamkommande och ett boende för äldre som är på väg att slussas ut. Det blir nio snart."

http://www.op.se/jamtland/ostersund/stor-okning-av-ensamkommande-hem-oppnas-pa-norderon-och-froson
Citera
2015-10-15, 19:41
  #3574
Medlem
Gregor.Silbersteins avatar
Jag tror på något sätt att "Ensamkommande flyktingbarn" är en medial konstruktion, en slags illusion som repeteras så mycket att folk sedan börjar tro på det. Plötsligt så rapporterar olika organisationer om alla "ensamkommande flyktingbarn" de tar emot, ungefär som när statsmakten tvärtemot fakta i högtalarna proklamerar att dricksvattnet är förgiftat så börjar plötsligt folk "insjukna" med alla möjliga besvär.

På tågstationerna står batikmorsorna med korgar med nallebjörnar och nya kläder till de små "ensamkommande barnen" som har gjort denna Golgata-vandring från Syrien och Afghanistan helt själva, utan föräldrar, genom taggtråd och vingliga gummibåtar. Jo, tjena.

En 30-årig man med keps, iPhone och skäggstubb är vad dessa påstådda ensamkommande flyktingbarn är.
Citera
2015-10-15, 20:05
  #3575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Jag tror på något sätt att "Ensamkommande flyktingbarn" är en medial konstruktion, en slags illusion som repeteras så mycket att folk sedan börjar tro på det. Plötsligt så rapporterar olika organisationer om alla "ensamkommande flyktingbarn" de tar emot, ungefär som när statsmakten tvärtemot fakta i högtalarna proklamerar att dricksvattnet är förgiftat så börjar plötsligt folk "insjukna" med alla möjliga besvär.

På tågstationerna står batikmorsorna med korgar med nallebjörnar och nya kläder till de små "ensamkommande barnen" som har gjort denna Golgata-vandring från Syrien och Afghanistan helt själva, utan föräldrar, genom taggtråd och vingliga gummibåtar. Jo, tjena.

En 30-årig man med keps, iPhone och skäggstubb är vad dessa påstådda ensamkommande flyktingbarn är.

Man är barn i Sverige tills man fyller 18 år. Ensamkommande är oftast 15-17 år gamla, enligt vad de själva uppger. En del av dem är faktiskt underåriga, andra inte. Några av dem är säkert 20-23 år och passerar som minderåriga, men en 30-åring behandlas som vuxen i asylprocessen från första början oavsett vad hen påstår om sin ålder. Men det finns till och med ensamkommande barn som är 2-3 år gamla. De små ensakommande barnen kommer till Sverige tillsammans med släkting eller en bekant.

Jag har inte sett batikmorsorna på tågstationerna på jakt efter just ensamkommande barn. På en tågstation kan inte ens en batikhäxa urskilja de ensamkommande barnen från andra asylsökande som kommer hit. Men det finns visst människor som vill ge leksaker, nallar osv till asylsökande barn som kommer hit med sina lika asylsökande föräldrar eller släktingar. Jag ser inget fel i det. Ditt inlägg är ganska korkad och tendentiös.
__________________
Senast redigerad av nantale 2015-10-15 kl. 20:07.
Citera
2015-10-15, 20:08
  #3576
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Man är barn i Sverige tills man fyller 18 år. Ensamkommande är oftast 15-17 år gamla, enligt vad de själva uppger. En del av dem är faktiskt underåriga, andra inte. Några av dem är säkert 20-23 år och passerar som minderåriga, men en 30-åring behandlas som vuxen i asylprocessen från första början oavsett vad hen påstår om sin ålder. Men det finns till och med ensamkommande barn som är 2-3 år gamla. De små ensakommande barnen kommer till Sverige tillsammans med släkting eller en bekant.

Jag har inte sett batikmorsorna på tågstationerna på jakt efter just ensamkommande barn. På en tågstation kan inte ens en batikhäxa urskilja de ensamkommande barnen från andra asylsökande som kommer hit. Men det finns visst människor som vill ge leksaker, nallar osv till asylsökande barn som kommer hit med sina lika asylsökande föräldrar eller släktingar. Jag ser inget fel i det. Ditt inlägg är ganska korkad och tendentiös.
är man ensamkommande om man kommer i sällskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in