Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
RockInRhino har hittat ett hopp om en liten ljusglimt i detta kompakta mörker och krampaktigt försöker han hålla kvar vid någonsorts normalitet i denna jävligt stötande hantering genom att hänvisa till SIS-boende mm. Vad fan är det för jävla perspektiv? Den lille somaliske gossen som redan lärt sig svenska, som är duktig i skolan och som skall bli fin doktor när han blir stor...
Bli inte sur på mig för att verkligheten ser ut som den gör. Personaltätheten må vara anmärkningsvärd i sig, men knappast abnormal i sitt sammanhang. Sen är det väl kul med ljusglimtar i det annars allt för bittra mörker. Kan jag som fundamentalistisk cyniker inse det borde fler kunna göra det.
Citat:
Fat chance, säger jag och statistiken! Och alldeles oavsett om han verkligen lyckas att pli professor i kardiovaskulär kirurgi på Karolinska, så har hans handläggning PLUSS handläggningen och industrin kring hans jävla klan kostat avsevärt mycket mer än han lyckas pynta in i det allmänna under sin eventuella karriär. Så är det bara...
Säger du ja. Men å andra sidan är det väl du som sitter här utan utbildning här och nu, gissningsvis säger det således mer om dig själv. Har jag fel så ber jag om, ursäkt. Men för att låna din egna ord; Fat chance.
Om han nu om 7 år är utbildad läkare så har det kostat mindre än motsvarande för en svensk. En god affär med andra ord.
Citat:
Men det är liksom inte DET som är poängen här!
så vidsynt av dig.
Citat:
Det som gör hela den här hanteringen så vriden, perverterad och anstötlig, är hela det där tjafset om BARN och allt batikfingerfärgskladdande som pågår med dessa skäggiga MÄN!
Som tidigare påpekat är människor som inte fyllt 18 barn i Sverige. Det är ingen nyhet direkt. Blir du förvånad på allvar att ett "ensamkommande flyktingbarn" inte bär blöja? För att ta sig
ensam från t ex. Somalia bör man ha ett år på nacken av förklarliga skäl.
Citat:
Se mitt inlägg med bilder på riktiga och bona fide FLYKTINGBARN från Darfur! För en jävla bråkdel av vad den somaliske "gossen" och hans parasitkollegor kostar samhället, hade man kunnat hjälpa tusentals RIKTIGA barn. Barn som är mycket långt från Nintendo-tillvaron på mysboendet och gullegullandet med snäll batiktant! Små barn vars liv rinner ur dem med diarrén och vars tillvaro de kommande närmsta timmarna hänger på ett jävla spindelnät!
Jag har sett dessa. Ärligt talat tror jag inte du bryr dig särskilt mycket om dem heller. Du vill mest ha en PK-säker ursäkt till ditt invandrarförakt.
Citat:
Jag flyttade hemifrån när jag var sjutton. En etta med kokvrå. Där lagade jag min mat, städade upp i röran när det blev outhärdligt och skötte mig själv bortsett från att morsan tog ett tag med tvätten de första åren...
Vad söker du här, en klapp på axeln? (Även om det såklart är bra gjort med tanke på vad de flesta 17 åriga svenskar klarar av, inget illa ment med andra ord).
Citat:
Jag vet att många småskvättar här som är uppväxta i bostads och arbetsbristens Sverige inte flyttar hemifrån förrän de är bortåt tjugofem, men så var det på min tid. Hade någon kallar mig för barn när jag var 17 bast, så hade jag klappat till fanskapet. Jag har sett svenska ungdomar i en uppställd skyttepluton som ser fan så mycket yngre ut än dessa jävla parasiter och det där daltandet som pågår gör mig tokförbannad, för samtidigt skärs resurser bort från den vård och utbildning som rätteligen tillkommer landets egen befolkning! Så fuck you, RockInRhino!
Jag anser inte heller att någon är barn vid varken 15 eller 17 års ålder. Men nu har vi ett sådant system. Vi har barn och vuxna. Gränsen dras vid 18. Ordet ungdomar existerar inte i sammanhanget, varför får du fråga någon annan om. Men så är det, oavsett om du heter Ahmed eller Anna.
"Landets egna befolkning" kan förövrigt dra åt helvete. Mina sympatier finns med de människor som vill som jag, oavsett nation. resten är bakåtsträvare som jag gott klarat mig utan.
Ordet rätteligen existerar förövrigt inte utanför din trångsynta hjärna. Men den diskussionen kan vi ta någon annanstans.
All makt åt Rhino, vår befriare!