Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Stämmer bra. Det var väl elva eller tolv personal. Och alltid minst två på plats. Även på natten.
Värt att veta är att inte ens de tyngsta narkomanerna kräver så mycket personal.
Jo, de tyngsta narkomanerna kräver mer personal. Först citerar jag mig själv:
Citat:
Personaltätheten är förövrigt inte så anmärkningsvärd i mina ögon. Dygnetrunt personal. krav på mist 2 anställda samtidigt. En socialsekreterare som inte ens jobbar på stället. Sen är det svårt att säga hur behandlingsassistenterna jobbar. Jobbar dom 12 timmars fyrskift är det ju som mest 5 anställda på bygget samtidigt, dvs under kontorstid. (Förutsatt att bitr. föreståndare vad nu sån gör på dagarna, arbetar)
1 Föreståndare
1 Bitr. Föreståndare
2 Assistenter (+2 vid 3-skift)
1 köksa.
Somsagt, svårt att veta vad herr Bitr. gör. Där kanske man kunde yxa bort ett jobb.
Ang vård av de tyngsta missbrukarna får du räkna på:
X socialsekretarare (knepigt att säga hur mycket tid som läggs per klient, knappast många timmar)
1 st. institutionschef
1 st. avdelningschef (som i regel också är bitr. inst. chef)
1 st. köksa (minst)
1 st. läkare (ej heltid +1 jouranställd minst)
1 st. sjuksköterska (minst) (+1 jouranställd minst)
2 st. behandlingsassistenter (dygnet runt)
2 st. dagtidare (minst).
Det är allt annat än ovanligt att det finns fler anställda än intagna samtidigt. nu talar vi alltså instutionsvård av missbrukare. Privata behandlingshem styr ju rätt friskt själva över verksamheten. Där är i regel också personaltätheten lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Du vågar inte svara. Då vet vi det.
Om jag hade varit somalier hade jag stannat och kämpat för att göra mitt land bättre. Så funkar jag. Det är precis samma sak som jag gör nu, fast i Sverige. Jag överger inte mina landsmän.
En dag tror jag du kommer att tacka sådana som oss för att vi räddade din pension och vårt sociala skyddsnät.
Vågar inte svara? Jag svarade så gott jag kunde. Hade jag varit honom hade jag försökt få hit mina bröder och systrar. Artikeln uppgav att han hade 3 syskon. Jag hade om jag varit honom således försökt ta hit dessa 3.
Du räddar inget. Du skapar misär. Jobbar du själv? Att du skulle "stannat och kämpat för att göra mitt land bättre" tror jag på dagen jag ser det. Lätt att snacka när du är född i Sverige. Du är inte ens kapabel att kämpa för att göra Sverige bättre. Bevisligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Jag kunde vridit det till tolv.
Läs ovan. Personaltätheten är inte särskilt anmärkningsvärd. Vidare har han inte 12 som passar upp honom. Tvärtom bor han ju i egen lägenhet och sköter sig själv till stor del. Dessutom arbetar han gratis med att lära upp en annan. Även det positivt. Faktum är att han gör långt mer än vad de flesta svenskar gör. Studerar, har ambitioner och arbetar gratis för landets väl.
Tummen upp.