2012-03-18, 18:18
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Jag tycker man skulle göra ålderstest varje gång personen påstår sig vara under 18 och inte har sina papper i ordning. Problem solved.
Sen att ingen vill bli uthängd som dödsknarkarrasister, ja... de lär ju skapa fler om de fortsätter att stoppa huvudet i sanden på det här viset.
Jag ser mig inte som en dödsknarkarrasist men klart blir man irriterad på sådan här dumsnällism.
Man funderar ju på i hur många områden sådana här idiotier försigår.

Typiskt Sverige för övrigt. Här ska ingen protestera, vi ska bara hålla med även om systemfelet är så uppenbart att det sticker i ögonen på helt vanliga snälla medelsvensson.

Ja, som när de där bilderna från DT kom ut, folk blev med all rätta förbannade när de såg vad som påståddes vara barn.
Istället för att förstå varför det var så att människor blev arga... att våran välfärd utnyttjas av människor (och varför skulle de inte göra det när det är så jävla lätt) som också tar platser och pengar av andra som verkligen behöver våran hjälp, så funderades det över hur det kunde vara så att så många svenskar var så rasistiska.

Då måste systemet ändras. Man kan ju önska att alla människor ska vara ärliga men så är det inte, trots att vi i Sverige gärna med vårt duktighets-komplex vill tro att alla som söker sig hit är offer som behöver hjälp av oss snälla svenskar. Men varför är det då så att 95% (har jag hört) tappar bort sina pass när de kommer hit?

Sen att något som är så misskött som migrationsverket tillåts att fortsätta som vanligt är ett mysterium... eller vänta, det är det inte alls.
I Sverige så låter vi hellre något gå helt åt helvete än att vi trampar någon på tårna.
Jag betvivlar inte att de som söker sig till Sverige gör det för att få ett bättre liv, inte att sabba för alla andra. Det är naturligt, men något måste ju göras åt dessa systemfel.
Jag skulle i princip bara kunna skriva ett fett "+1" till ovanstående. Men från att själv bli medveten om hur snett det är till att kunna göra något åt det är steget väldigt långt. Jag, du och andra kan försöka opinionsbilda här på Flashback, men det är ofta att predika för de redan frälsta. Sen har man en begränsad möjlighet att nå ut med sina åsikter i den närmaste kretsen, sen tar det stopp.
Citera
2012-03-22, 09:40
Medlem
Ensamkommande flyktingbarn kommer till MALUNG!

Hejsan Flashback! Inleder min kommande flashback-karriär med ett inlägg rörande mina hemtrakter, som ni kanske märker är Malung (i Dalarna om någon inte visste det)

Nu är det såhär, att politikerna i Malung har kommit på det mycket kloka (?) beslutet att ta emot ensamkommande ''flyktingbarn'' från 16 år och uppåt. Det dem inte verkar tänkt på, är att Malung redan har mycket problem med invandare. Problemet är att i princip ingen verkar jobba, de flesta verkar gå på socialbidrag, många (speciellt zigenarna) ägnar sig åt stölder.
Vi har även problem med många svenska ungdomar som hamnat snett och som håller på med, eller åtminstone har, hållit på med droger och våldsbrott. Droger är rätt populärt i Malung.
Summa summarum = vi har redan en hel del brott, och dem kommer ju inte direkt minska i och med att dessa pensionsräddare kommer hit.

http://www.dt.se/nyheter/malungsalen/1.4536793-kommunen-ska-ta-emot-ensamkommande-barn
Citat:
MALUNG

Kommunfullmäktige i Malung-Sälen har beslutat att ingå avtal med Migrationsverket om att ta emot ensamkommande asylsökande barn.

.RelateratÖverenskommelsen innebär också att kommunen ska anordna boende för såväl asylsökande barn som barn med uppehållstillstånd.

Avtalet innebär att kommunen tar emot asylsökande barn från 16 år samt håller tio boendeplatser tillgängliga för ensamkommande barn. Minst tre platser ska alltid vara tillgängliga för asylsökande barn.

Hur fan tänker dem?
Citera
2012-03-22, 09:44
Medlem
Var hälsad nvandrarbarnen! Nu kommer ni få det mysigt i Malung.

Alterantivt kan ni göra som eskilstuna folket.
Senast redigerad av sooley 2012-03-22 kl. 09:50.
Citera
2012-03-22, 10:39
Medlem
''Den nya kulturen'' har funnits ett tag men inte på detta sätt, dem har tagit emot mycket flyktingar de senaste åren men inga jävla skäggbarn....
Citera
2012-03-22, 11:06
Bannlyst
Det är samma skit! Skäggbarnen är oftast vuxna män som har Ageplay med Svenskamyndigheter. Vi får bara hoppas att politiker börja skicka tillbaka dessa flyktingar / skäggbarn till deras hemländer, för Sverige har ingenting att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av MALUNG
''Den nya kulturen'' har funnits ett tag men inte på detta sätt, dem har tagit emot mycket flyktingar de senaste åren men inga jävla skäggbarn....
Citera
2012-03-22, 11:43
Medlem
Citat:
Det är samma skit! Skäggbarnen är oftast vuxna män som har Ageplay med Svenskamyndigheter. Vi får bara hoppas att politiker börja skicka tillbaka dessa flyktingar / skäggbarn till deras hemländer, för Sverige har ingenting att göra.

Jo jag vet att det är vuxna män i största grad, men jag menar att tidigare har dem tagit in mycket familjer, nu tar dem in dessa.
Jag tror att dessa är snäppet värre tyvärr. Dock är många vuxna i Malung rätt patriotiska av sig och vill inte ha några utlänningar där, så det kanske kan bli många fighter dem emellan
Citera
2012-03-22, 12:49
Bannlyst
Det är synd att det förstör små samhällen med flyktingar. Sverige ta emot för stora mängder. Ok! Den tiden då vi tog emot lagom mängd flyktingar till Sverige och det bodde i Rinkeby / Tensta, gick det väl an. Men idag när alla som vill få stanna i Sverige och de bara väller in obegränsade med flyktingar in i vårt land.

Men att man nu skall dumpa flyktingar även i små samhälle.. INTE BRA!

Problemen kommer bli många för Malung. Otryggheten kommer sprida sej i samhället..

Citat:
Ursprungligen postat av MALUNG
Jo jag vet att det är vuxna män i största grad, men jag menar att tidigare har dem tagit in mycket familjer, nu tar dem in dessa.
Jag tror att dessa är snäppet värre tyvärr. Dock är många vuxna i Malung rätt patriotiska av sig och vill inte ha några utlänningar där, så det kanske kan bli många fighter dem emellan
Citera
2012-03-22, 14:03
Medlem
VonEssens avatar
ni för lösa det likt vallentunaborna eller STFU?
Citera
2012-03-22, 22:49
Bannlyst
Ännu en småstad förstörs...vart är det här landet påväg någonstans
Det enda rådet man kan ge byborna är att stå upp till kamp annars lär det gå snabbt utför med misär och annat elände som detta negativa fenomen drar med sig.
Citera
2012-03-23, 12:35
Medlem
Varför all denna extrahjälp till enbart invandrare och inga svenskar??

Man tror ju verkligen att det faktiskt är ett försök till folkutbyte som pågår. Svenskar ska liksom ha 3 gånger svårare än invandrare med allt, som får allting serverat.
Citera
2012-03-23, 13:45
Medlem
pedrinos avatar
Flyktingbarnen brukar oftast vara schyssta till en början innan de har blivit "försvenskade" av andra invandrare och allt daltande.
Så sålänge det inte finns massa andra invandrare i Malung så är det nog lugnt, ifall det bara rör sig om 10-15 stycken.
Citera
2012-03-23, 13:45
Medlem
swebarbs avatar
Man kan undra om politiker läser ens nyheter eller följer vad som händer när vi tar in alla dessa flyktingbarn? det blir bara skit var dom än kommer trots att dom får allt serverat på ett silverfat jämfört med riktiga svenskar så blir dom ändå inte nöjda och dom kostar bara samhället resurser som redan har gått över gränsen på alla sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in