2011-03-26, 18:38
Medlem
Bengt Barons avatar
Jag ser inget hinder i detta förslag. Ett eminent förslag vill jag påstå.
Avståndet "etablerade svenskar" - "ensamkommande flyktingbarn" hålls kort, möjliggör en snabb och förmodligen friktionsfri integration.
När barnen väl etablerat sig, skaffat sig sin masterutb, så lär de vilja bygga bo, och boet kan ju bli stort med många små telningar som springer runt, och vad passar bättre än en modern villa med tillhörande någon tusentals kvm tomt? Täby passar som hand i handske.

Nej, det här gillar Bengt Baron!
Citera
2011-03-29, 19:04
Medlem
En av många ensamkommande flyktingbarn som har fått PUT, han kom hit som 16-åring 2008.

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5588518

Titta på han och hans vänner.
Citera
2011-03-29, 19:09
Medlem
SailorBaltic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
En av många ensamkommande flyktingbarn som har fått PUT, han kom hit som 16-åring 2008.

Det är intressant att Corren har kommentarfält påslaget. Där ifrågasätts hans ålder. Konstigt, invandrarverket har ju ålderbedömt honom. De kan väl inte ha fel?

Reportern måste ha reagerat men kanske kan få avreagera sig genom att kommentarsfältet sköter det han inte får säga.....
Citera
2011-03-29, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Vad är detta för bluffenomen? Bara termen "ensamkommande flyktingbarn" är ju high alert PK.

Era erfarenheter om detta fenomen?

Var bor de?

Hur ser dessa boenden ut?

Vilka jobbar där?

Vad göra dessa "ensamkommande flyktingbarn" på dagarna?

Var kommer de ifrån?

Hur mycket kostar detta kommunerna?

Är detta det sista sättet för sossarna att ösa in ÄNNU mer "asylinvandrare" dvs bidragstagare?

Hur tar sig dessa individer ända till Sverige?

Vilka finansierar detta?

Hur kontrolleras dessas ID? DNA-tester? Fingeravtryck?

Vilka myndighetspersoner sköter denna kontroll?

Hur ser kontrollkedjan ut?

Uppföljning på verksamheten? Vart tar dessa vägen? Vad jobbar de med?

Hur ser sökningsfrekvensen hos detta klientel ut?

Generellt är ett "ensamkommande flyktingbarn" i 25-30 års åldern och med muslimsk bakgrund. Det vet alla, tom Mona.

Men hur lyckas dessa bluffasylanter söka ett gratisliv i Sverige?

Hur är det möjligt?
Tjaba Några svar får du här. http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/ensamkommande-barn/.
Eller. http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/.
Senast redigerad av containerinfo 2011-03-29 kl. 19:20.
Citera
2011-03-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike

Han och hans kompis är definitivt över 25, skulle faktiskt lätt kunna vara över 30. Vore kul med en uppföljning när de enligt egen utsago är 30 och egentligen är runt 42 .
Citera
2011-03-29, 22:58
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorBaltic1
Det är intressant att Corren har kommentarfält påslaget. Där ifrågasätts hans ålder. Konstigt, invandrarverket har ju ålderbedömt honom. De kan väl inte ha fel?

Reportern måste ha reagerat men kanske kan få avreagera sig genom att kommentarsfältet sköter det han inte får säga.....
För det första: Migrationsverket, inte invandrarverket. För det andra, nej, det har inte genomförts några åldersbedömningar värda namnet sedan 2004, men det är ändringar på gång där. Nu kvittar det uppenbarligen i detta fall, då han redan hunnit fylla 18. Däremot måste det ju vara grymt svårt att fastslå att den av honom uppgivna identiteten verkligen är med sanningen överensstämmande, eftersom chansen att han är 18 år måste vara mindre än 1%.
Citera
2011-03-30, 07:17
Medlem
SailorBaltic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
----honom uppgivna identiteten verkligen är med sanningen överensstämmande, eftersom chansen att han är 18 år måste vara mindre än 1%.

Vi och många av Correns läsare håller uppenbarligen med! Notera att kommentars/diskutera fältet fungerar inte längre! (Där riktades stark kritik mot 18 årsåldern på Abbe och artikeln fick lite slagsida från "lycklige Abbe" till "bedragaren Abbe lyckades" ). Jag tror inte Corren klarade av dessa kommentarer?

Nu är det soprent på kommentarer och alla inlägg samt stopp! Synd jag inte sparade sidan! Någon som gjorde det?

Hur många sådana här fall som Ahmed och Abbe med uppenbar överårighet måste upp till till Svenskarnas kännedom innan man ryter till över lurendrejeriet?

Jag skickade in en propå till kommunen att vi bara skulle ta emot åldersbestämda ensamkommande barn och fick till svar att något lurendrejeri kunde inte accepteras. Jag tror många på lokal/kommunal nivå har samma uppfattning! Jag tror inte heller överårigheten är speciellt känd (se debatten om "skäggtryne").
Senast redigerad av SailorBaltic1 2011-03-30 kl. 08:03.
Citera
2011-03-30, 11:44
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorBaltic1
Hur många sådana här fall som Ahmed och Abbe med uppenbar överårighet måste upp till till Svenskarnas kännedom innan man ryter till över lurendrejeriet?

Jag skickade in en propå till kommunen att vi bara skulle ta emot åldersbestämda ensamkommande barn och fick till svar att något lurendrejeri kunde inte accepteras. Jag tror många på lokal/kommunal nivå har samma uppfattning! Jag tror inte heller överårigheten är speciellt känd (se debatten om "skäggtryne").
Be din kommun att driva frågan vidare så att SKL kan göra det till ett rikstäckande krav för alla kommuner. Att kommunplacering endast bör ske för redan åldersbedömda ungdomar, det är inte på något sätt orimligt.

Speciellt inte nu när det visat sig i flera fall att kommunerna är rättslösa, och att personer som efter kommunplacering åldersbedöms och skrivs upp i ålder inte kan tvingas att lämna boendet. Det kommer att sprida sig som en löpeld i takt med att Migrationsverket börjar bli hårdare, tro mig.
Citera
2011-03-30, 11:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
För det första: Migrationsverket, inte invandrarverket. För det andra, nej, det har inte genomförts några åldersbedömningar värda namnet sedan 2004, men det är ändringar på gång där. Nu kvittar det uppenbarligen i detta fall, då han redan hunnit fylla 18. Däremot måste det ju vara grymt svårt att fastslå att den av honom uppgivna identiteten verkligen är med sanningen överensstämmande, eftersom chansen att han är 18 år måste vara mindre än 1%.

Jag skulle nog våga säga att chansen att han är 18 år inte existerar. Han skulle lika gärna kunnat påstå att han var tjej.
Citera
2011-03-30, 12:16
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Han och hans kompis är definitivt över 25, skulle faktiskt lätt kunna vara över 30. Vore kul med en uppföljning när de enligt egen utsago är 30 och egentligen är runt 42 .
Abbe var minsann en välväxt liten krabat:
http://img850.imageshack.us/i/abbebarnlinkping.jpg/

Seriöst alltså. Nä, jag tänker inte gå in på det extremt uppenbara i detta case.
Citera
2011-03-30, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Abbe var minsann en välväxt liten krabat:
http://img850.imageshack.us/i/abbebarnlinkping.jpg/

Seriöst alltså. Nä, jag tänker inte gå in på det extremt uppenbara i detta case.
Det här är ju så fruktansvärt pinsamt. Vem fan tror de att de lurar egentligen?
Varenda jävel som träffar på "Abbe" ser ju att det är en vuxen man vi har att göra med, det finns ju inga tveksamheter överhuvudtaget.

Edit: Rynkig och jävlig är ju fanskapet också, det är ju så att man blir apatisk.
Senast redigerad av Straybullet 2011-03-30 kl. 12:24.
Citera
2011-03-31, 09:24
Medlem
spoilers avatar
"Ensamkommande flyktingbarn slussas ut i eget boende i postens gamla lokaler i Munka Ljungby. Men fastigheten är avsedd för kontor och får inte hyras ut som bostad."

http://hd.se/angelholm/2011/03/31/socialen-hyr-svartbygge-for/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in