Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
I flera fall, bland annat i ett par av dem jag länkade till, har skäggbarnen otvivelaktigt agerat som grupper när de gått på jakt efter 11-åriga flickor och 29-åriga tvåbarnsmödrar. Exempelvis har Jassin Abdikarim Mahamud hittills gruppvåldtagit både Jenny Lemon och rånvåldtagit en 84-årig kvinna i Dalarna. Givetvis finns det inget fackförbund som samordnar skäggbarnens våldtäkter, men afghaner, somalier och andra negroida och arabiska ungdomar utgör ett ständigt närvarande och allvarligt hot mot svenska flickor och kvinnor.
Vilken av dina länkar rörde ensamkommande asylsökande ungdomar? Mariannelund var en vuxenförläggning, Södertälje verkar har rört sig om estniska byggnadsarbetare, och i fallet med Husbybadet där det in facto rörde sig om ensamkommande har vad jag vet inte ens åtal väckts (note bene: Jag har därmed inte sagt att inte något har hänt!). Nu är jag heller inte helt påläst gällande Jenny Lemon, men var dessa somalier verkligen ensamkommande? Det blir ju annars rätt bisarrt att bevisa en ståndpunkt genom fall som inte ens berör ensamkommande.
Att somalier, afghaner, kurder och andra MENA-invandrare har en alldeles för stor överrepresentation i våldsbrott- och våldtäktsstatistiken har jag aldrig sagt något emot. Men återigen, från överrepresentation till systematiska våldtäkter är steget jävligt långt.
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag har inte bett dig att göra någonting; det var du som opponerade dig. Några "direkta felaktigheter" har du inte kunnat påvisa i mitt resonemang, utöver att jag själv vidgår att jag chargerade något. Definitionen av "systematisk" åsido; rent statistiskt sitter vi förstås båda och gissar och antar då faktaunderlaget saknas. Jag för min del är övertygad om att mörkertalen och den icke sammanställda statistiken döljer fler, och inte färre, brott bland skäggbarnen. När det börjar bli ett regelmässigt problem för din del, struntar jag blankt i.
Självklart sitter vi och gissar, och vi gör det utifrån artiklar, forumdebatter, mun-till-mun-metoden - men även utifrån empiri. Jag har jobbat med ensamkommande ungdomar i rätt många år nu, och mitt statistiska underlag börjar ändå vara tämligen stort.