Citat:
Nu diskuterade vi de så kallade ålderstesterna andra artiklar kan självklart vara relevanta om vi behandlar andra ämnen, men jag ser inte hur t.ex. barns rätt till en familj är relevant när det gäller tester av ett barns ålder, vill du vara så vänligt att förklara hur du resonerat?
Ursprungligen postat av MoLoK
Kanske det sämsta svaret i Flashbacks historia...
Vi pratar om att åldersbestämma unga ensamma flyktingar för att bland annat säkerhetställa så inte 30 åriga män hamnar på samma boende som 11-åriga flickor...
Din dumma jävel. Läs på om Manchester och ensamkommande. Kom tillbaka när du fattat vad det här handlar om.
Det handlar om vuxna män som tar barnens pengar och platser samt om barnsexhandel.
Låt oss titta på dina artiklar:
1. Ett barn är varje människa under 18 år.
^^ Vem bestämmer åldern? Ska en omyndig person ha ansvar för sin ålder? Denna artikel talar till vår sidas fördel och krossar din sidas.
2. Alla barn har samma rättigheter och lika värde. Ingen får diskrimineras.
^^ Se artikel ett.
3. Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.
^^ Se artikel ett
4. Staten ska vidta alla lämpliga åtgärder för att genomföra konventionen. ---
^^ Artikeln säger ju att åldertester är absolut nödvändiga.
VET du ens vad du postar?
5. Barnets föräldrar eller annan vårdnadshavare har huvudansvaret för barnets uppfostran och utveckling och ska vägleda barnet då han/hon utövar sina rättigheter.
^^ Varför struntar du i den här? Vet du att en minoritet av kommunerna i Sverige har rutiner för hur eftersökning av föräldrarna till barnen ska gå till? Om en blond flicka ramlar in på MGV så eftersöks hennes föräldrar av interpol. Om en svarthårig gör samma sak så tar vi det barnet och säger att vi vinner ekonomiskt på det.
Grattis Orzion - du har just outat dig själv som värsta rasisten som bara tycker att vita barn har rätt till sina föräldrar. Alla svarta barn mår bättre att uppfostras av svenska medborgare. Så tycker du. Grattis.
LÅT OSS KOLLA IN ARTIKEL 7!
7. Varje barn har rätt till ett namn och en nationalitet. Barnet har rätt, så långt det är möjligt, att få veta vilka föräldrarna är och bli omvårdat av dem.
^^Ännu en jävla artikel som pulveriserar dina jävla patetiska rasistförsök att sno barn från tredje världen. Jag skrev att en minoritet av kommunerna ens har rutiner för eftersökning. Det borde betyda att ca 1500 barn varje år förnedras av svenska staten eftersom vi skiter i att leta efter deras föräldrar. Varje kommun, varje boende, som låter barnen ringa hem men struntar i att informera MGV om det bryter mot denna artikel.
---
Orkar inte gå igenom fler men fan Orzion. Du är ute på jävligt tunn is. Du gillar barnsexhandel och människohandel verkar det som. Varför vill du att denna handel med barn ska fortsätta? Varför vill du att vuxna män ska behandlas som barn bara för att deras hud inte är vit?
Varför är du rasist?
Vi pratar om att åldersbestämma unga ensamma flyktingar för att bland annat säkerhetställa så inte 30 åriga män hamnar på samma boende som 11-åriga flickor...
Din dumma jävel. Läs på om Manchester och ensamkommande. Kom tillbaka när du fattat vad det här handlar om.
Det handlar om vuxna män som tar barnens pengar och platser samt om barnsexhandel.
Låt oss titta på dina artiklar:
1. Ett barn är varje människa under 18 år.
^^ Vem bestämmer åldern? Ska en omyndig person ha ansvar för sin ålder? Denna artikel talar till vår sidas fördel och krossar din sidas.
2. Alla barn har samma rättigheter och lika värde. Ingen får diskrimineras.
^^ Se artikel ett.
3. Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.
^^ Se artikel ett
4. Staten ska vidta alla lämpliga åtgärder för att genomföra konventionen. ---
^^ Artikeln säger ju att åldertester är absolut nödvändiga.
VET du ens vad du postar?
5. Barnets föräldrar eller annan vårdnadshavare har huvudansvaret för barnets uppfostran och utveckling och ska vägleda barnet då han/hon utövar sina rättigheter.
^^ Varför struntar du i den här? Vet du att en minoritet av kommunerna i Sverige har rutiner för hur eftersökning av föräldrarna till barnen ska gå till? Om en blond flicka ramlar in på MGV så eftersöks hennes föräldrar av interpol. Om en svarthårig gör samma sak så tar vi det barnet och säger att vi vinner ekonomiskt på det.
Grattis Orzion - du har just outat dig själv som värsta rasisten som bara tycker att vita barn har rätt till sina föräldrar. Alla svarta barn mår bättre att uppfostras av svenska medborgare. Så tycker du. Grattis.
LÅT OSS KOLLA IN ARTIKEL 7!
7. Varje barn har rätt till ett namn och en nationalitet. Barnet har rätt, så långt det är möjligt, att få veta vilka föräldrarna är och bli omvårdat av dem.
^^Ännu en jävla artikel som pulveriserar dina jävla patetiska rasistförsök att sno barn från tredje världen. Jag skrev att en minoritet av kommunerna ens har rutiner för eftersökning. Det borde betyda att ca 1500 barn varje år förnedras av svenska staten eftersom vi skiter i att leta efter deras föräldrar. Varje kommun, varje boende, som låter barnen ringa hem men struntar i att informera MGV om det bryter mot denna artikel.
---
Orkar inte gå igenom fler men fan Orzion. Du är ute på jävligt tunn is. Du gillar barnsexhandel och människohandel verkar det som. Varför vill du att denna handel med barn ska fortsätta? Varför vill du att vuxna män ska behandlas som barn bara för att deras hud inte är vit?
Varför är du rasist?