2011-10-06, 22:37
  #1669
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Så du kan alltså inte ta ställning till en så pass enkel frågeställning? Det måste vara jobbigt att försöka stå upprätt när man inte har någon ryggrad.
Jag funderar fortfarande, komplicerade frågor kräver mycket eftertanke istället för att bara komma fram till något i ett hafsverk.
Citera
2011-10-06, 22:45
  #1670
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag funderar fortfarande, komplicerade frågor kräver mycket eftertanke istället för att bara komma fram till något i ett hafsverk.
OK, perfekt. Ser fram emot ditt genomtänkta svar i frågan. Då kanske vi äntligen kan ha en riktig diskussion!
Citera
2011-10-06, 22:58
  #1671
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Ekonomiska?

Är det ok att ca 3% av de VUXNA MANLIGA asylsökarna upptar ca 20-25% av MGVs totala budget? Att MGVs pengar går till barnpedagogik för vuxna män? Att vuxna män får börja i klass 9, årsk 1 och 2 på gymnasiet? Att vuxna män får gå till BUP?
Citera
2011-10-06, 23:00
  #1672
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Jag kritiserade endast det intellektuellt ohederliga i att framhålla motiv som inte är de riktiga motiven bakom förslaget istället för att öppet säga vad de verkliga motiven är.

Anser du att MGV är intellektuellt hederliga när kanske så mycket som hälften av barnen i själva verket är vuxna män?
Citera
2011-10-06, 23:08
  #1673
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Lite petigt kanske, men länken från Skellefteå handlar inte specifikt om ensamkommande utan ligger under den generella rubriken "Integration och invandring" (hm, känns märkligt bekant... ). Uppsala hade jag också redan nämnt som felande.

Men visst finns det fortfarande syndare, bara att hoppa på dem när tillfälle ges.

http://alisande.se/

http://omsocialtarbete.blogspot.com/2010/05/checklista-for-mottagande-av.html

http://www.nok.se/nok/allmanlitteratur/titlar-allmanlitt/e/Ensamkommande-barn-och-ungdomar-ISBN-9789127129405/

http://verklighetenisverige.wordpress.com/2010/01/27/ystad-allehanda-vilseleder-om-flyktingbarn/bild-4/

En höjdare: http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/53841/De_osynliga_barnen.jpg

Argumenterar inte emot dig, ville bara se vad som gick att hitta på några minuter.

edit: här är moderaternas gamla goding: http://www.moderat.se/web/Ta_ansvar_for_flyktingbarnen.aspx

sollefteås goding fanns kvar: http://www.solleftea.se/nyheter/startsidan/bligodmantillensamkommandeflyktingbarn.5.187a2e171 1444b292fb80003590.html

Hofors infomationsbroschyr som gick ut till medborgarna: http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2010/10/broschyr.jpg

OCH SÅ VIDARE!
__________________
Senast redigerad av MoLoK 2011-10-06 kl. 23:15.
Citera
2011-10-08, 16:24
  #1674
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
http://alisande.se/

http://omsocialtarbete.blogspot.com/2010/05/checklista-for-mottagande-av.html

http://www.nok.se/nok/allmanlitteratur/titlar-allmanlitt/e/Ensamkommande-barn-och-ungdomar-ISBN-9789127129405/

http://verklighetenisverige.wordpress.com/2010/01/27/ystad-allehanda-vilseleder-om-flyktingbarn/bild-4/

En höjdare: http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/53841/De_osynliga_barnen.jpg

Argumenterar inte emot dig, ville bara se vad som gick att hitta på några minuter.

edit: här är moderaternas gamla goding: http://www.moderat.se/web/Ta_ansvar_for_flyktingbarnen.aspx

sollefteås goding fanns kvar: http://www.solleftea.se/nyheter/startsidan/bligodmantillensamkommandeflyktingbarn.5.187a2e171 1444b292fb80003590.html

Hofors infomationsbroschyr som gick ut till medborgarna: http://hoforsbloggen.se/blog/wp-content/2010/10/broschyr.jpg

OCH SÅ VIDARE!
Ja det är inte klokt vad Sveriges befolkning blir lurade av sina egna folkvalda! Och majoriteten har ingen aning om det ens. Sedan så undrar vissa var politikerföraktet kommer ifrån. Detta med de ensamkommande männen är verkligen lögner och propaganda på allra högsta nivå, och det sker helt öppet och utan några skrupler alls av personer som vi själva avlönar.
Citera
2011-10-08, 19:36
  #1675
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Ja det är inte klokt vad Sveriges befolkning blir lurade av sina egna folkvalda! Och majoriteten har ingen aning om det ens. Sedan så undrar vissa var politikerföraktet kommer ifrån. Detta med de ensamkommande männen är verkligen lögner och propaganda på allra högsta nivå, och det sker helt öppet och utan några skrupler alls av personer som vi själva avlönar.

Känner inte en enda som inte sett igenom bluffen. Det betyder att vanligt folk inte har något att säga till om i frågan, det är det som kallas demokrati. Eler hur var det nu med den?
Citera
2011-10-08, 23:03
  #1676
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Ja det är inte klokt vad Sveriges befolkning blir lurade av sina egna folkvalda! Och majoriteten har ingen aning om det ens. Sedan så undrar vissa var politikerföraktet kommer ifrån. Detta med de ensamkommande männen är verkligen lögner och propaganda på allra högsta nivå, och det sker helt öppet och utan några skrupler alls av personer som vi själva avlönar.

Jag funderar på att ge mig in i branschen själv.... Verkar luckerativt som satan och helt oantastligt! Fritzla dem i en källarlokal och sätta dem i lite arbete som man cashar in på. Hyra ut dem som billig arbetskraft i grannskapet. Köpa in en massa fint käk som man säljer vidare till lite krogar och så handlar man sekunda och skadade rotsaker som barnen får knapra på.... Jag ser bara möjligheter!
Citera
2011-10-08, 23:04
  #1677
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
OK, perfekt. Ser fram emot ditt genomtänkta svar i frågan. Då kanske vi äntligen kan ha en riktig diskussion!
Orzion filurar vidare..... Jag känner lukten av brännt trä ända hit! Undrar när de "genomtänkta svaren" kommer.....
Citera
2011-10-09, 00:23
  #1678
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Orzion filurar vidare..... Jag känner lukten av brännt trä ända hit! Undrar när de "genomtänkta svaren" kommer.....
Det är en komplicerad fråga och åtminstone artikel 1, 2, 3 4, 12, 14, 19, 22 i barnkonventionen tordes vara relevanta till att börja med samt åtminstone 2:6 i regeringsformen och en rad grundläggande naturliga mänskliga rättigheter.
Citera
2011-10-09, 00:45
  #1679
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det är en komplicerad fråga och åtminstone artikel 1, 2, 3 4, 12, 14, 19, 22 i barnkonventionen tordes vara relevanta till att börja med samt åtminstone 2:6 i regeringsformen och en rad grundläggande naturliga mänskliga rättigheter.

Fast barnkonventionen gäller ju bara om det faktiskt handlar om barn, dvs personer under 18år, inte 25åringar som påstår sig vara under 18, ytterligare en anledning att säkerställa att personen verkligen är ett "barn".
Citera
2011-10-09, 00:55
  #1680
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det är en komplicerad fråga och åtminstone artikel 1, 2, 3 4, 12, 14, 19, 22 i barnkonventionen tordes vara relevanta till att börja med samt åtminstone 2:6 i regeringsformen och en rad grundläggande naturliga mänskliga rättigheter.

Kanske det sämsta svaret i Flashbacks historia...

Vi pratar om att åldersbestämma unga ensamma flyktingar för att bland annat säkerhetställa så inte 30 åriga män hamnar på samma boende som 11-åriga flickor...

Din dumma jävel. Läs på om Manchester och ensamkommande. Kom tillbaka när du fattat vad det här handlar om.

Det handlar om vuxna män som tar barnens pengar och platser samt om barnsexhandel.

Låt oss titta på dina artiklar:

1. Ett barn är varje människa under 18 år.

^^ Vem bestämmer åldern? Ska en omyndig person ha ansvar för sin ålder? Denna artikel talar till vår sidas fördel och krossar din sidas.

2. Alla barn har samma rättigheter och lika värde. Ingen får diskrimineras.

^^ Se artikel ett.

3. Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.

^^ Se artikel ett

4. Staten ska vidta alla lämpliga åtgärder för att genomföra konventionen. ---

^^ Artikeln säger ju att åldertester är absolut nödvändiga.

VET du ens vad du postar?

5. Barnets föräldrar eller annan vårdnadshavare har huvudansvaret för barnets uppfostran och utveckling och ska vägleda barnet då han/hon utövar sina rättigheter.

^^ Varför struntar du i den här? Vet du att en minoritet av kommunerna i Sverige har rutiner för hur eftersökning av föräldrarna till barnen ska gå till? Om en blond flicka ramlar in på MGV så eftersöks hennes föräldrar av interpol. Om en svarthårig gör samma sak så tar vi det barnet och säger att vi vinner ekonomiskt på det.

Grattis Orzion - du har just outat dig själv som värsta rasisten som bara tycker att vita barn har rätt till sina föräldrar. Alla svarta barn mår bättre att uppfostras av svenska medborgare. Så tycker du. Grattis.

LÅT OSS KOLLA IN ARTIKEL 7!

7. Varje barn har rätt till ett namn och en nationalitet. Barnet har rätt, så långt det är möjligt, att få veta vilka föräldrarna är och bli omvårdat av dem.

^^Ännu en jävla artikel som pulveriserar dina jävla patetiska rasistförsök att sno barn från tredje världen. Jag skrev att en minoritet av kommunerna ens har rutiner för eftersökning. Det borde betyda att ca 1500 barn varje år förnedras av svenska staten eftersom vi skiter i att leta efter deras föräldrar. Varje kommun, varje boende, som låter barnen ringa hem men struntar i att informera MGV om det bryter mot denna artikel.

---

Orkar inte gå igenom fler men fan Orzion. Du är ute på jävligt tunn is. Du gillar barnsexhandel och människohandel verkar det som. Varför vill du att denna handel med barn ska fortsätta? Varför vill du att vuxna män ska behandlas som barn bara för att deras hud inte är vit?

Varför är du rasist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in